Oplossing gezocht! Wat doen als topic uit de hand dreigt te lopen?

Discussie in 'De lounge' gestart door SushiLover123, 13 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

drommels nee, kan werkelijk niet zijn....

Ach, ik ben wel klaar met dit topic. Ik vind het vooral gezeur en af en toe is dat toch heerlijk om ff te zeuren.

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Vergelijking kan ik niet maken dus geloof jullie direct :D

3. tulip

tulip Niet meer actief

Ik zou zeggen neem eens een kijkje op het vivaforum, daar wordt je nog net niet doodgewenst.;)

4. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Zal even uitleg geven. Wij hebben nogal wat collega's bij ons die veel fouten maken. Als zij daarop aangesproken worden gaan ze meteen janken. Nou dat is nergens voor nodig, je weet dat het fout is klaar. Dus weten wij dat we gelijk hebben....Misschien dat je me nu wat meer snapt. en anders zal het me ook niet veel uitmaken.

@pino ........

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Is het zo erg ja? Ik kom er eigenlijk nooooit. Of moet toevallig iets googlen wat daar besproken is.

6. Kwekijzer

Vraag me af hoe je mensen op hun fouten wijst als ze erdoor gaan janken. En als je wil en je vind iemand geschikt om af te zeiken, zie je ook altijd fouten, dit verhaaltje heeft vast 2 kanten.

7. Kwekijzer

Ja zo erg is het echt.

8. BolBuikje34

BolBuikje34 Niet meer actief

Ik snap eigenlijk niet zo goed dat mensen zich druk maken over topics die uit de hand lopen :( Ik zie het gewoon als een discussie,alleen als men gaat schelden vind ik het weer een ander verhaal. (en dan lig ik er nog niet wakker van) Maar kijk eens voor de gein op Fok forum,Viva forum,youtube of Geenstijl,daar gaat het er wel even wat heftiger aan toe. Internet is internet,zoiets hou je toch niet tegen.

9. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

#289 pnirmal, 13 okt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 okt 2010

Daarom ben ik denk blij met zwangerschapspagina.

Soms gaat het er hard aan toe maar over het al gemeen genomen valt het hier dan wel mee.

Die echt hele pittige discussies nee ga me daar niet aan branden.
    Hier soms wel. En ja dan kunnen ze je wel eens een zijkwijf noemen. Als dat gebeurt ga ik er wel op in. Omdat dat gewoon niet nodig is lijkt mij.

Zeker niet als iemand gewoon een verhaar verteld. Zo als zo velen. En sommige ja die hebben minder begrip voor mensen die anders in het leven staan. En vind het dan niet nodig om iemand daar op af te rekenen.

Nu heb ik het niet over me zelf over gisteren. Er zijn wel meer topic.s geweest die uit de hand gelopen zijn waar bij dat ook gebeurde.

Kan me nog herinderen over dat meisje dat een hondje nam en een paar dagen later er toch spijt van had. Ze is helemaal afgebrand. En dat was echt over de top. maar dat is mijn mening. Punt.

10. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Ik vind dat iedereen zijn mening moet kunnen weergeven. Een persoon opent een topic waarin zij haar verhaal doet en graag reacties wil. Dan weet je van te voren dat dat meerdere kanten op gaat.
    Verder vind ik het goed dat er kritisch gereageerd wordt, als iedereen meepraat met een persoon, zal dat diegene goed doen?
    Ik vind dat je door hier een topic te openen ook open staat voor reacties. Voor sommigen is het goed als er kritisch gereageerd wordt zodat ze kritisch naar zichzelf kunnen kijken.

Verder als personen reageren lijkt dit me goed:

Met respect reageren en reacties geven die een persoon positief kan helpen en geen reacties om elkaar zwart te maken!!

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb niet alle reacties gelezen maar ik denk dat het ook helpt als mensen (en dan ook vaak de ts) niet zo snel op hun teentjes getrapt zijn. Vaak wordt er meteen geroepen; daar vraagt de ts toch niet om? Dan denk ik ja, jammer dan... op een forum krijg je nou eenmaal veel verschillende reacties en soms neemt een topic een andere wending. Zoals er niet gescholden wordt ed kan een flinke discussie best nuttig zijn.

12. mroos

mroos Niet meer actief

Zo likt iedereen wel iemands kont, is mijn conclusie na het lezen van de laatste 10 pagina's.

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Was ook mijn gedachte. Ik dacht ook meteen aan de eerder genoemde cursus (feedback geven en ontvangen)
    Daar heb ik het ook over. Dat noem ik een uit de hand gelopen discussie, als mensen gaan schelden. Voor mij is schelden niet alleen een scheldwoord roepen, maar ook beweren dat iemand dom is, niet spoort, het leven niet waard is en roepen dat het maar goed is dat je de persoon in kwestie niet kent, anders had je haar wel <vul hier iets fysieks in>.
    Dat is een heel mooi begin... Maar nu even terug naar mijn initiële intentie: Wat als je in een topic constateert dat iemand dat niet doet, wat is dan een goede manier om er voor te zorgen dat het niet nog verder escaleert? Negeren lijkt me niet, want dan gaat er iemand anders wel op in. Dát wil je juist voorkomen. Op de persoon af spelen lijkt me dus ook niet, dat is vaak olie op het vuur. Maar wat dan?

En ik begrijp dat 99% van de mensen die hier gereageerd hebben vinden dat het allemaal moet kunnen en zich niet willen inzetten voor een betere sfeer, maar ik hoor graag van die ene procent wat zij vinden wat we samen kunnen doen. Ik vond de "ANANAS" optie van een van de eerste pagina's nog wel een goeie.

14. Dribbel

Dribbel Actief lid

31 jul 2010
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik quote hem even hoewel het geen rea op mij is, omdat ik ook een rea had geplaatst over een huilende collega.
    Bij mij op het werk zit er eentje die de kantjes er vanaf loopt. Als je haar daarop aanspreekt (wat mij niet meer dan normaal lijkt omdat je anders háár werk ook nog eens zit te doen) dat het werk oneerlijk verdeeld is op deze manier, gaat ze er eerst tegenin en daarna gaat ze huilen....vind het echt te triest voor woorden!
    En wij vragen haar alleen waarom ze niet gewoon haar eigen werk doet en een ander het werk laat opknappen, dus geen gescheld e.d., alleen maar een spiegel voorhouden.
    Geloof het of niet, daar lig ik niet wakker van, maar het is echt zo.

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Dan zal er zeer waarschijnlijk in het prive leven van die collega het nodige afspelen dat ze zo snel huilt. Dat icm met de kantjes ervan aflopen kunnen beide duiden op enorme stress. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je werk er onder gaat leiden.. Maar zo ineens beginnen te huilen zal vaak niet zonder reden gebeuren.

Volgens mij was het ook niet gericht op jouw reactie (van wat ik heb mee gekregen).

16. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Maar waarom vraag je missym dan op de vrouw af wat ze van je vindt? Je loopt dan een risico om iets te horen wat je niet wilt. Of had ze moeten liegen??

Volgens mij is vrijwel iedereen het er wel over eens dat je best pittig kunt discussieren maar dat je schelden best achterwege kunt laten. Sowieso creeer je met schelden alleen maar dat de discussie wordt vergeten en dat men steeds persoonlijker gaat worden (voor zover dat kan op internet). Dan is er nog een groep die leuk komt doen met popcorn eten en noem maar op.

En het zal mij aan mijn rectum oxideren hoe het er op het viva, fok, geenstijl forum aan toe gaat. Ik zit op zwangerschapspagina en heb hier de voorwaarden geaccepteerd. Daar staat in dat je posts respectvol moeten zijn. Toevallig houden ze op dit forum de boel goed in de gaten, mn het respect naar elkaar toe. We hoeven toch geen tweede fokforum te worden.;)

17. Dribbel

Dribbel Actief lid

31 jul 2010
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb niet het hele topic gelezen, dus het kan dat ik iets dubbel zeg.

Ik denk dat wanneer iemand zich écht niet gedraagt (dus schelden, discrimineren e.d.) gewoon een ban moet krijgen voor een half jaar ofzo.
    Ik weet natuurlijk niet hoe dat nu is geregeld is.....

En volgens mij kan je als beheerder toch ook zien als iemand zich aanmeld, welk IP-adres er bij dat emailadres hoort? Dus niet dat iemand die een ban heeft, zich met meerdere emailadressen aan kan melden.

18. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Het scheelt volgens mij al een hoop als degenen die zich niet kunnen vinden in een onderwerp gewoon niet reageren. Hoe vaak lees je wel niet van die droge reacties tussendoor waar anderen weer op reageren.

Discussies zijn menselijk en horen erbij, maar het valt me op dat het steeds op dezelfde manier begint.

19. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik denk inderdaad dat als je een antwoord/tip hebt op de vraag van TS reageren, maar als jij de vraag belachelijk vind, of een tegengestelde mening hebt van wat zij vraagt, dat je dan niet hoeft te reageren... gebeurt zo vaak bij voedingstopics...
    dan is er iemand met kindje van 4 maand die vraag WAT voor groente ze mag geven met 4 maand... dus niet OF ze dat mag....
    komen er steevast zo'n 3 reacties dat ze het beter niet kan doen tot de 6 maanden, en dat ze tot die tijd het goed op melk doen, bij voorkeur BV word er dan ook nog even gemeld... dan denk ik tja... dat was niet de vraag...? toch?

20. tulip

tulip Niet meer actief

als iemand zich echt misdraagt is dat al zo geregeld hoor, maar er zijn hier veeeeel mensen nogal gauw op hun teentjes getrapt. Als je niet ja en amen zegt als ze een topic openen, dan zijn ze meteen beledigd. En misdraag ik mij dan: nee, vind ik niet, zij kunnen gewoon nergens tegen.

Deel Deze Pagina