Oplossing gezocht! Wat doen als topic uit de hand dreigt te lopen?

Discussie in 'De lounge' gestart door SushiLover123, 13 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Rosao,

tuurlijk is het fijn om je mening te geven! Het wordt geschreven? wedden dat het anders overkomt als je met iemand praat? Hoevaak is er wel niet uitgelegd dat je geen lichaamstaal ziet? Wat jullie proberen lijkt me onmogelijk?!

2. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Persoonlijk vind ik het ook allemaal nogal meevallen hoor. Ik zie eigenlijk niet echt een probleem. Ik kom weleens een felle discussie tegen maar ik zou er zelf niet wakker van liggen. Misschien lees ik de verkeerde topics? Overigens, als ik bv. zou roken dan zou ik dat hier niet eens vermelden. Ik weet de reacties al bij voorbaat dus waarom zou ik die discussie gaan opzoeken? Ik zou er geen zin in hebben. .
    Ik zou er trouwens helemaal kriegel van worden als we voortaan allemaal alleen nog maar diplomatieke reacties gaan geven, omkleed met excuses vooraf etc. Overigens vind ik een debat op tv niet te vergelijken met een discussie op een forum.

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Klopt, maar zoals Jessy al zei: Iemand een zeikwijf noemen draagt niet bij aan de discussie. Ook niet als je zegt dat het TS haar eigen stomme schuld is dat ze in die situatie is terecht gekomen (en vervolgens niet wil bijdragen aan de hulp waar TS om vroeg).

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

We zijn vrouwen.

Het ligt in onze aard om te discuseren.

Niet dat dat altijd prettig is heb dat zelf pas nog mogen ervaren.

Vind leuk om me mening of optiek over iets te geven.
    Maar idd er word vaak gelezen zo als men dat ziet.

Ik bv probeer altijd netjes te schrijven en toch soms als ik het terug lees denk ik wel eens ja, Snap best dat mensen er niet uit komen.

Begrijpend schrijven vind ik bv best lastig.

Er zullen altijd situaties voor doen waar bij de een moet en wil reageren op iets negatiefs. En ja ook heb daar aan mee gewerkt.

Maar een goede discussie moet kunnen, We leren er van en je steekt er soms nog wat van op.

Succes met wat je wilt berijken. De kans van slagen lijkt me minimaal, en juist om dat we vrouwen zijn.
    Zet ons in een kamer, Binnen het uur kan er al een ruzietje ontstaan. Hormonen de een rookt de ander drinkt de ander is vegetariers de ander is veganist de andere extreem dieren vriend en ga zo maar door.

5. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Sorry, maar ik denk niet dat dat gaat werken..
    Discussies zul je altijd houden. Dit is een heel groot forum met heeeel veel vrouwen, en heel veel verschillende meningen (gelukkig). En dan ook nog al die hormonen erbij. Ik denk niet dat dat te voorkomen valt.

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Zo jammer, 3 pagina's al met bijna alleen mensen die roepen dat dit niet gaat werken, het niet te voorkomen is en dat het erbij hoort.... Tussen al die negatieve reacties vallen die paar positieve helemaal weg... :(
    Ligt niet alleen aan lichaamstaal maar ook aan het feit dat er al VEEL mensen een mep hadden gehad voor sommige dingen die hier gezegd worden. Het is makkelijk om iemand een zeikwijf te noemen als die ander niet weet waar je woont...

7. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    IK vraag me even af wie TS is, zag net in een ander topic, op verzoek van TS gesloten en weet niet eens wie dat is.

8. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ben ik helemaal níet met je eens. Slechte mentaliteit hier? Nee joh ;)
    Gewoon eerlijk en soms wat fel, maar normaal gesproken verloopt het hier nog allemaal erg netjes hoor.

Ik kom op discussiefora (bv nujij) en als je soms ziet hoe mensen elkaar voor rotte vis uitschelden, das echt niet normaal hoor. Dat zie je hier vrijwel niet gebeuren.
    Op nujij wordt de betreffende reactie gewoon verwijderd, misschien zou dat hier ook wat sneller mogen gebeuren (maar alléén wanneer er gescholden wordt, of iemand erg persoonlijk wordt aangevallen).

9. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Negatief? realistisch bedoel je, ik denk nl. echt dat het niet gaat werken. Moet ik dan maar niet reageren omdat ik het niet met je eens ben? Ik ben het wel helemaal met je eens dat schelden etc. not done is.

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik bedoel TS in het algemeen. Er zijn meerdere topics waarbij iemand om hulp komt vragen. Ik heb ook absoluut geen ander topic in mijn hoofd bij het schrijven hier ;)

11. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik dacht dat TS een specifiek iemand is maar na een beetje denken ben ik erachter dat jullier er topic starter mee bedoelen of heb ik het nu mis?

12. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

tja wat had je dan verwacht? dat iedereen het met je eens is? zoals eerder al gezegd is. er zitten hier 1000de vrouwen. elke dag komen er een paar bij. sorry maar wat jij wilt gaat gewoon niet werken en ik denk dat je dit zelf toch ook wel snapt:) ( zal er een lachende smiley bijzetten) jij irriteert je misschien aan bepaalde personen die op een bepaalde manier reageren. er zullen er vast ook zat zijn die zich ergeren aan aan jou manier van reageren:):) meid: als je tegen bepaalde topics/ reacties niet tegen kunt. reageer dan niet of vermijd deze. dat is de beste oplossing vrees ik. leef en laat leven. we zijn allemaal verschillend. en gelukkig maar:):):)

13. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Niet negatief, maar realisitisch. Als je een betere wereld wil, kan je alleen bij jezelf beginnen. Kijk eens om je heen, 9 van de 10 mensen hebben amper nog contact met hun buren om iets te noemen. Mensen gaan vaak voor zichzelf, hun eigen grenzen, hun eigen verlangens, bij elkaar op de thee om gewoon naar elkaar te luisteren zonder vervolgens ergens anders te zeggen "nou wat ik nu gehoord heb, wat een domme muts", begint een heel kostbaar goed te worden. Zet jij de deur open voor iemand die je 'anders' vind en nog helemaal niet kent? Als je wil dat we beter met elkaar om gaan, denk ik dat je in de kern moet zijn, dit hier wat jij noemt, is maar een symptoom.

14. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Ja maar, wat had je dan verwacht? Dat iedereen in 1x het licht zou zien, het met je eens zou zijn en dat iedereen dan in 1x poeslief tegen elkaar ging doen?

15. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Ja, TS is topic starter.:D

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hahaha, ik kom ook op nujij en da's niet echt een forum te noemen. Maar daar gaat het er nog erger aan toe, ja ;)
    "Gewoon eerlijk en soms wat fel" vind ik een understatement. Kijk maar naar het aantal topics dat hierover geopend wordt. Maar ik ben blij dat jij het niet zo ervaart ;)
    Ik snap dat jij dat vind en ik vind het an sich niet erg dat je dat wil melden, maar het was mijn bedoeling om oplossingen te bedenken. Je snapt wel dat het niet echt constructief is als iedereen begint te roepen dat het niet mogelijk is.... Ik denk namelijk dat het WEL mogelijk is, maar daar is wel wat voor nodig.

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Klopt helemaal. Met dit topic wilde ik daar een eerste aanzet aan geven. Je moet toch ergens beginnen? Dat bedoelde ik ook met het collectieve verantwoordelijkheidgevoel.

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik had verwacht dat hier mensen zouden reageren die samen met mij na wilden denken over concrete, toepasbare manieren om het hier op het forum gezelliger te maken. Het gaat nog maar over het bedenken van ideeën. Maar nog voor het eerste idee is genoemd, wordt al geroepen dat het niet kan. Dat sluit ook wel aan op de mentaliteit die ik eerder noemde.

Ik ga nu even afk, dus niet denken dat ik niet meer durf te reageren ;)

19. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik denk ook niet dat LadyXochi bedoeld dat er niet gediscussiëerd moet worden, integendeel.

Tuurlijk heeft ieder zijn eigen mening, en tuurlijk mag iedereen daar voor uitkomen. En dat het er soms wat fel aan toe gaat, niets mis mee. Ik doe er zelf ook aan mee. Maar het gaat om de manier waarop.
    Wat is de nou moeite om op een beschaafde manier voor je mening uit te komen?

Lichaamstaal is idd iets wat we hier missen, dus heel begrijpelijk dat dingen soms anders voorkomen dan dat de bedoeling is.
    Maar als we daar allemaal zo van bewust zijn, dan zou het daarom toch juist makkelijker moeten zijn om te zeggen: joh, ik weet niet hoe ik dit moet opvatten, hoe bedoel je het precies?

Want, en dan kijk ik even puur vanuit mezelf, als ik een opmerking zou plaatsen die iemand helemaal verkeerd zou opvatten doordat ik het er krom heb neergezet, dan zou ik het toch meer waarderen wanneer iemand me op een normale manier om duidelijkheid vraagt dan wanneer iemand me meteen totaal de grond instampt terwijl ik iets helemaal niet zo bedoeld heb. Want daar zou ik weer gefrustreerd door raken en zo heb je het balletje aan het rollen.

Als iedereen al bij voorbaat roept dat dit niet gaat werken dan zal er idd ook niets veranderen.

20. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Haha, ja nu je het zegt, ben idd je nick wel eens tegengekomen daar :)

Over het onderste gedeelte... het is net zo mogelijk als het mogelijk is om wereldvrede te krijgen ;) Dat zeg ik omdat je nu eenmaal met teveel vrouwen te maken hebt om het allemaal in goede banen te kunnen leiden.
    Er zullen altijd genoeg bij zijn die dit topic niet lezen, of wel lezen maar het gewoon niet met je eens zijn (dat kun je al zien aan het aantal reacties die je liever nu niet ziet)

Deel Deze Pagina