Oplossing gezocht.

Discussion in 'De lounge' started by Imensa, May 10, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Imensa

Imensa Fanatiek lid

Oct 23, 2014
    2,463
    18
    38
    Mijn contact met de buren is niet goed, ook valt er niet met die mensen te praten.

In de tijd dat er wel goed contact was (ruim 3 jaar geleden) hebben we een schutting geplaatst, we hebben er toen samen voor gekozen gaasdelen er tussen te zetten.

De buurvrouw deed weinig aan de tuin en ik heb er na een half jaar maar wat tegenaan gezet. Een clematis tegen deel 1 en een bruidsluier tegen deel 2. Deze deden het prima, tot we ruzie kregen. Toen begon de buurvrouw er elke keer in te knippen, precies in de tijden wanneer je absoluut niet moet snoeien ( of het nu onwetendheid of treiterijen zijn geen idee)

Omdat de ruzie vorig jaar zo ontzettend uit de hand is gelopen en ik dat gaas zo snel mogelijk dicht wilde hebben, heb ik er nog een klimop tegenaan gezet. Als iets snel groeit is dat het wel. Nu raden jullie het waarschijnlijk al gister toen ik een dag mee op schoolreis was heeft de buurvrouw de boel weer lopen knippen ze heeft de klimop gewoon is het midden af geknipt en een deel weg getrokken. Nu zie ik het gaas dus weer niet dicht gaan deze zomer. Het frustreert me enorm.

Wie heeft er nog leuke idee wbt planten, struiken en of andere dingen.

Alvast bedankt dames en eventuele heren:D.

2. Imensa

Imensa Fanatiek lid

Oct 23, 2014
    2,463
    18
    38
    Hierbij een foto

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Gaasdeel eruit, dichte schuttingdeel erin....:p

Weet het anders ook even niet. De rest qua begroeiing knipt ze namelijk toch kapot??

4. Imensa

Imensa Fanatiek lid

Oct 23, 2014
    2,463
    18
    38
    Ik zat zelf nog aan een struik te denken welke hoog en snel groeit.. iets van een vlinderstruik ofzo...

Maar idd iets wat er tegenaan staat knipt ze kapot.. heb onderaan al heel fijn gaas geplaatst zodat de hond het niet kapot bijt.

5. Jet83

Jet83 Bekend lid

Aug 15, 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zo'n canvas/plastic schilderij van de Action? Ik ben er zelf niet zo dol op maar het is wel een snelle en goedkope oplossing. Of een rol met wilgentakken?

6. Cindy71

Cindy71 Actief lid

Jan 18, 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Of je zet een bamboemat er tegen aan en zet dan een plant/struik er voor dat snel groeit om die mat te verbergen.

7. mei2013mama

mei2013mama Actief lid

Jul 11, 2013
    181
    0
    0
    Ik heb wel eens gezien dat ze er een soort jutedoek tegenaan plaatsen. Dan is de doorkijk direct minder en kunnen de planten in rust groeien.
    Of denk je dat ze ook dat zal verwijderen?

8. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

Sep 3, 2012
    2,314
    0
    36
    Een mooi huis
    Mijn idee ook, dicht paneel er in. Eventueel het gaas aan jou kan er 10cm voor in de grond zetten zodat je toch je klimop kan laten groeien?
    Alles wat aan haar kant erdoor groeit mag ze denk ik gewoon knippen? Ik knip ook alles wat hier door de schutting komt, m'n honden eten namelijk van 1 bepaalde struik (geen idee wat voor struik het is, maar ze kotsen het ook weer uit, dus niet prettig!). Als de struik vd buren daardoor dood gaat zou ik dat niet erg vinden :)

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dit inderdaad :) Goede tip!

10. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik dacht zelf meteen aan zo'n canvas schilderij voor buiten, maar dit vind ik ook een goed idee. En dan zo'n vlinderstruik ervoor.

11. Janna

Janna Fanatiek lid

Het is trouwens verboden de planten van een ander te snoeien. Oók als er takken over de heg je tuin ingroeien. Je mag namelijk niet zomaar het eigendom van je buren veranderen. Je dient dus eerst de eigenaar te vragen het te snoeien, of toestemming te vragen om het te mogen snoeien. Pas als de eigenaar na herhaalde verzoeken gen actie onderneemt, mag je het zelf snoeien.

Ik zou haar vragen of ze niet meer aan je planten wil komen en zeggen dat ze dat ook niet mag. Ik begrijp dat dat zinloos lijkt, maar dan heb je in ieder geval een keer dat signaal gegeven. Ik zou foto's maken van hoe de klimop nu door haar geknipt is. En als er iets nieuws staat en ze daar weer wat aan doet, weer foto's maken en contact opnemen met de wijkagent.

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Inderdaad zo'n bamboe of wilgenmat, en daar iets tegenaan zetten.

13. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    Dichtmaken met schuttingdeel. Zou me er ook vreselijk aan storen! Bah!

14. Colour

Colour Bekend lid

Feb 5, 2013
    644
    173
    43
    Female
    NULL
    NULL
    Mmmmmm lastig zeg!
    Zou geen plastic schilderij er tegen aan zetten of mat want ik zo'n gevoel dat ze dat misschien gewoon kapot steken om te etteren.;)

Zou dat gaas laten zitten en vanaf jou kant er een paneel tegen aanzetten, dat ze niet kunnen zeuren evt dat dit in overleg had moeten gaan..

En wel je foto,s en je verhaal doorgeven of even op slaan op je PC voor de wijkagent mocht dat nodig zijn.
    Je weet maar nooit;)

Succes

15. Taby

Taby Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    4,366
    140
    63
    Je kan soort groen doek tegen het gaas aanmaken of een bamboemat.
    Je buurvrouw ziet je graag denk ik, omdat ze het hekwerk steeds weer vrij maakt van beplanting. ;)

Attached Files:

16. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,563
    431
    83
    Noord-Holland
    Dat mag wel hoor, als er takken over jouw erf hangen mag je snoeien. Het is alleen niet zo netjes om te doen zonder te vragen/melden.

Ik zou trouwens iets super lelijks ervoor zetten. Ik heb zelf een 'horror' doek die ik elk jaar met Halloween ophang, die had ik echt gebruikt in jouw situatie 😈

17. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,123
    2,957
    113
    Female
    Ik zou aan jou kant er een scherm in dezelfde afmeting strak tegen aanzetten. Of idd zo'n bamboe scherm ofzo. Lekker die stukken dicht zetten zodat je niets meer met dat mens te maken hebt, of in ieder geval niets van haar hoeft te zien als jij in je tuin bent;)

18. Imensa

Imensa Fanatiek lid

Oct 23, 2014
    2,463
    18
    38
    Ik ga kijken naar die bamboe/wilgen matten.

In dit geval is het een beetje ander he met dat gaas hahahaha, logisch dat het dan ook aan haar kant groeit :D dat is immer de bedoeling van zon ding

19. topper12

topper12 Niet meer actief

Een vlinderstruik kijk je ook doorheen dus dat is ook geen oplossing. Ik zou er een dicht paneel tegenaan maken of je zou op 10 cm afstand houten palen kort op elkaar neer kunnen zetten en daar een klimplant op laten klimmen. Dan kan zij er niet bij om het te snoeien (10 cm afstand + houten paal er voor) en heb jij toch een groen paneel.

20. Imensa

Imensa Fanatiek lid

Oct 23, 2014
    2,463
    18
    38
    Hahaha mijn man kwam ook al met zoiets aan ja:D

Share This Page