Alle tips zijn zeer welkom!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annemiek25, 5 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemiek25

Annemiek25 Actief lid

4 jun 2007
    224
    0
    0
    mama
    Dordrecht
    Hoi!

Mijn dochter is 2/3 weken geleden heel erg verkouden geweest. Nu is het ergste over (overdag geen snotneus meer). Ze sliep altijd perfect door maar ze wordt nu iedere nacht steeds wakker rond 4,5,6 uur. Ze kan dan moeilijk ademen. Ik heb het idee dat er dan taai slijm zit wat maar niet weggaat. Ze hoest verder niet. Wat kan ik hier nou aan doen? Ik ben helemaal op van er iedere keer weer uit gaan. Verder is het een heel erg vrolijk kindje dus ziek is ze echt niet. Volgens de dokter is er niks voor het slijm. Wie heeft een tip?

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.087
    3.870
    113
    Ik weet niet of ze op die leeftijd al komkommer mag, maar komkommer werkt ook slijmoplossend.

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Wat vervelend voor je meisje. Misschien kan je even met haar gaan stomen zodat het eventuele slijm dat vast zit los komt.
    Stomen kun je doen door met haar in de badkamer te gaan staan en de douche flink heet te laten lopen zodat er stoom ontwikkeld. Deur even sluiten zodat alle stoom in de badkamer blijft.

Veel succes en beterschap voor jullie!

4. Tinker

Tinker Actief lid

30 okt 2006
    305
    0
    0
    Zwolle
    Wat je wel zou kunnen geven is bisolvon voor vast zittende hoest. En dan de druppels want die zijn ook voor zuigelingen.
    Dilano is ook zo verkouden en hoest al bijna drie weken dus heb ik er toch maar iets voor gehaald. ;)

Success en groetjes tinker :)

5. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Vaak helpt het ook om onder het hoofdeinde van het matras een opgevouwen handdoek neer te leggen zodat het hoofdje net wat hoger ligt dan de rest van het lijfje, het ademen gaat dan makkelijker. Hier werkte dat goed.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.087
    3.870
    113
    Oh, dat wist ik niet, hihi, wel handiger dan die komkommertip van mij!

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Misschien helpt een neusspray voor babietjes of iets van dampo op de borst en rug (weet niet of ze dat hebben voor babietjes, helpt bij mijzelf altijd erg goed).

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik gebruik bij Jelle altijd de Neusspray van Otrivin, en dat helpt goed moet ik zeggen. Hij krijgt hem allleen 's avonds bij het naar bed gaan. Ik heb de Baby en kind Extra Care variant, daar zit vit B5 in dat het helingsproces van de neusslijmvliezen bevordert ( nee, die wijze woorden komen niet van mij, maar van het doosje.. :))

En ik smeer hem 's avonds in met Luuf baby. Werkt ook erg goed. (soort dampo maar dan voor baby's)

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Even een vraag je maar over welk slijm praten we.

Vastzittend in de neus of in de keel?

Voor de neus gebruik ik de neusspray voor baby's van de otrivin, dit is een zoutoplossing met toevoeging van (als ik het goed heb) vitamine B(nogwat) die ervoor zorgt dat de slijmvliezen sneller genezen.
    Daarnaas smeer ik Luuf en een ui op de kamer wil ook nog wel eens helpen.

Voor slijm op de borst gebruik ik de druppels van de bisolvon. Het mooie van deze druppels is ook nog eens dat je ze door wat drinken kunt mengen als ze ze niet van het lepeltje willen happen.

Groetjes Anita

10. luuus

luuus Niet meer actief

een ui helpt indd 2 keer door het midden snijden en op de kamer leggen

Deel Deze Pagina