oplossing tegen borstontsteking en kloven!

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door iris73, 27 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iris73

iris73 Lid

5 dec 2007
    87
    0
    0
    aalsmeer
    Ik wil graag mijn ervaring delen.
    Afgelopen dinsdag voelde ik dat er een borstontsteking aan zat te komen,
    mijn borst was zo pijnlijk,en voelde beurs.
    Ik heb al 2 kinderen en met elk heb ik mastitis gehad,en daar dus ook de bijbehorende kuur met peniciline.

Nu ben ik echt niet blij om peniciline te slikken,omdat dat antibiotica is.
    Antibiotica maakt alle slechte,maar dus ook alle goede bacterien dood.
    Die goede bacterien heb je nodig voor je weerstand,en vaak komt het dus ook voor dat als je de kuur af hebt,opeens ergens anders last van krijgt.

Niet echt goed voor je lichaam dus!

Nu heb ik het deze keer opgelost met het direct nemen van totale rust,hup je bed in dus,en slapen,na eerst 2 tabletten van dr. vogel in te hebben genomen,echinaforce forte,en de pijnlijke borst ingesmeerd met Johannisolie (ook van vogel)en warme kruik erop.
    Een dag later was de koorts vermindert en voelde ik me al beter!

Het is dus wel mogelijk om het op een natuurlijke manier opte lossen.
    En je kan je kindje gewoon blijven voeden!

Het is wel belangrijk,dat als je binnen 24 uur geen verbetering ziet,wel de huisdokter raadpleegd,want dan kan het gevaarlijk worden.

Als je dan toch die kuur moet nemen,kan je van vogel probiotica nemen,om je lichaam weer wat sterker te maken,en je darmstelsel weer te voorzien van goede bacterien.

KLOVEN:

kort maar krachtig antwoord:

MOTHER MATES!

Ze zijn wat duur,maar het oh zo waard!
    Je kunt ze krijgen bij de apotheek!

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hoi Iris,

Een beetje als mosterd na de maaltijd maar goed, hier toch nog een antwoord. Door de vakantie zijn er wat berichten tussendoor geschoten.

Wat een mooie samenvatting van jou ervaringen! Helemaal mee eens. Met direct rust, en veel laten drinken kan een BO prima zelf genezen.

Ook jouw ervaring met de Mother Mates zijn mooi en duidelijk. Ik advieseer ze vaak, ze zijn inderdaad kostbaar wat vaak het gevoel geeft dat ik alleen maar iets duurs wil verkopen.

Maar het werkt gewoon echt super goed! Het is het geld meer dan waard, en dat kunnen heel veel moeders beamen!

Bedankt voor je bijdrage

Ilse

Deel Deze Pagina