Mike gaat nu richting de 4 maanden en krijgt volledige BV. Dit gaat hartstikke goed. Ik ben thuismama en heb er dan ook alle tijd voor en doe het met plezier. Ik krijg uit de omgeving echter steeds vaker allerlei vervelende vragen/opmerkingen: "Hoe lang denk je hier nog mee door te gaan?", "Binnenkort mag hij toch wel een fruithapje?", "Wanneer krijgt hij nou ook is een broodkorstje?" etc. Wat is verstandig en wat is normaal? Ik wil eigenlijk gewoon tot 6 maanden volledig BV geven en als het dan nog goed gaat wil ik ook nog door gaan. Ik vind de rare blikken die ik van familie krijg erg vervelend, maar ik weet niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan. Ik heb niemand in mijn familie of omgeving die volledig BV heeft gegeven en al helemaal niet zo lang als dat ik dat nu al doe.. Ik merk dat ik gewoon niet zo goed weet wat ik terug moet zeggen, omdat ik zelf geen idee heb hoe lang ik hiermee door kan/moet gaan en hoe het werkt als ik straks over wil gaan op fruithapjes e.d. Mijn vraag is dus.. Wat is normaal? Hoe lang word er gemiddeld BV gegeven? Wat zijn de signalen waaraan ik herken dat Mike toe is aan vast voedsel? En als ik fruithapjes enzo wil geven, hoe werkt dat dan? Moet ik ipv een BV-sessie dan een fruithapje geven? Is dat niet weinig? Zoals je leest heb ik er geen kaas van gegeten Alvast bedankt voor je hulp.
Een beetje als mosterd na de maaltijd maar goed, hier toch nog een antwoord. Door de vakantie zijn er wat berichten tussendoor geschoten. Jou gevoel isw helemaal goed. Probeer je van de omgeving niet veel aan te trekken en trek je eigen plan. Je kindje is lichamelijk rond de 6 maanden rijp/klaar om iets met vaste voeding te kunnen doen. Rond die tijd lijken veel ontwikkelingen samen te vallen. Darmen kunnen meer verteren, motorisch kunnen kindjes meer, dingen vastpakken, rechtop zitten, etc. Hun mondmotoriek is veranderd en aangepast om iets met voedsel in hun mond te kunnen doen. Wil je meer lezen over overgaan naar vast voedsel dan is dit een leuke link. Beetje laat maar wel veel succes! http://www.borstvoeding.com/voedselintr ... lands.html http://www.borstvoeding.com/voedselintr ... eding.html Ilse