zuur omhoog tijd na voeding.

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by amarantha, Jul 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. amarantha

amarantha Lid

Dec 23, 2007
    69
    0
    0
    electromonteur
    Alkmaar
    hallo,hier even een vraagje.
    Ik geef borstvoeding aan mijn 6,5 weken oude dochtertje Noa.
    Met het voeden gaat alles goed alleen sinds een week of anderhalf geeft noa zelfs nog 1,5 uur na de voeding hele zure melk terug.
    Het is niet veel maar heel erg zuur en komt terug door haar neus en mond tegelijk waardoor ze veschrikkelijk in paniek raak en ook heel erg verdrietig terwijl ze voorheen bijna nooit verdrietig was en een zeer tevreden meisje was dus daar kan ik aan merken dat ze er ook wel erg veel last van heeft.ik geef haar na de voeding ook echt ruim de tijd om te boeren en uit te buiken,ook het iets omhoog leggen mag niet baten.
    Dus ik weet het echt niet wat te doen,k hoop dat u mischien nog een tip heeft wat te doen,k vind het zo zielig als ze dan zo in paniek raak en daarna zo erg verdrietig is.ik hoop van u te lezen.Tamara moeder van Noa

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Noa,

Een beetje als mosterd na de maaltijd maar goed, hier toch nog een antwoord. Door de vakantie zijn er wat berichten tussendoor geschoten.

Hoe gaat het nu met het spugen?

De zure melk is niet dat de melk niet goed meer is. Dat komt doordat de maagsappen de melk als het ware al voorverteren. Het maagzuur zorgt dat de eiwitten gaan vlokken. Net als zure melk zie je dan een soort heldere vloeistof met witte vlokken. Door het zuur ruikt het ook zuur.

Probeer haar na de voeding wat rechtop te houden, dat ze een boertje kan laten.

Succes en als je nog meer vragen hebt, we proberen het nu weer bij te houden!

Ilse

Share This Page