Paar jaar terug zaten mijn waardes op de grens. Toen had de huisarts mij medicatie gegeven waardoor ik me nog slechter ging voelen. Via internist weer gestopt. Kort door de bocht, geen antistoffen, grenswaardes kunnen gewoon goed zijn Nu zijn mijn waardes vrij T4 10.1. En TSH 6.2. Volgens huisarts te traag en evt reden tot medicatie. Nu eerst besloten om antistoffen te prikken en dat af te wachten. Zeggen deze waardes jullie iets? Vit D3 was 56 B12 171 Daar lees ik ook weer verschillemde verhalen over
Je b12 is te laag, ik zou een lotgenoten groep via fb raadplegen, zij kunnen je echt goed verder helpen. Welke medicatie heeft hij je gegeven?
B12 en D beiden te laag. Ik zou vragen aan de huisarts om een behandeling voor het b12 tekort te krijgen zoals beschreven staat in het farmacotherapeutisch kompas (10 injecties in 5 of 10 weken en daarna afbouwen op geleide van klachten). Voor vitamine D zou ik zelf gelcapsules kopen, bijv van lucovitaal. Die zijn prima en worden goed opgenomen.
Wat zijn de referentiewaarden van de schildklier? Je tsh is te hoog, maar kan ook sprake zijn van een suklinische trage schildklier, maar je ft4 is ook zeker aan de lage kant, dus er kan ook sprake zijn van een te trage schildklier en dan ontkom je uiteindelijk niet echt aan de medicijnen.. het is vrij normaal dat je je in het begin daar naar door kunt voelen, zeker wanneer je met een wat hogere dosis ineens begint. Veel mensen denken dat je tsh heel hoog moet zijn, maar dat hoeft niet. Mijn tsh bleef altijd relatief laag (rond de 8/9), maar mijn ft4 was toen al gedaald naar 7. Dus toch echt een trage schildklier. Je b12 is ook te laag. Ik had zelf 151 en ben toen begonnen met slikken van b12. Hier prikken ze alleen onder de 150. Ben zelf begonnen met smelttabletten en voel mij daar wel veel beter door.
Volgens mij moet b12 onder de 140 of 150 liggen willen ze beginnen met prikken. Ik weet dat ik er zelf net boven zat met 151.
Ligt wel aan de arts denk ik. B12 fluctueert ook dus als je een dag later had geprikt was ie misschien wel 149 maar dat betekent niet dat je een groter tekort hebt.
Ja hier weigeren ze dat dus. Mijn moeder en zusje krijgen wel injecties en zij hadden 135 en 90. Dus eigenlijk is het gewoon heel flauw om op die paar punten te gaan zeuren, maar ja, richtlijn is richtlijn zeggen ze en om nu uit protest maar niks te gaan slikken en een half jaar wachten is ook zoiets haha. Moet wel zeggen dat ik mij echt beter voel na de smelttabletten, dus voor mij lijkt het te werken.
Je zou toch denken dat wanneer er meer mensen in de familie zo laag zitten dat het tekort wel meer serieus genomen wordt. Ik werd met een waarde van 90 dezelfde dag gebeld door de assistente dat ik de volgende dag moest komen voor de eerste injectie. Nu was dat ook heel laag natuurlijk en vooral omdat ik toen nog maar 19 was, maar toch.
Ja zou je denken, maar ik heb er zelfs een half jaar om moeten zeuren om mijn sk waardes te laten prikken, ondanks dat mijn moeder, zusje en oma ook hashimoto hebben. Slechte ha naar mijn idee, maar weinig aan te doen helaas. Mijn zusje moest idd ook gelijk komen prikken bij 90, maar ze zijn blijkbaar nogal van de harde regels. Zij was toen ook nog maar begin 20 idd
Je TSH is sowieso te hoog. Samen met die andere waarden zul je jezelf niet fijn voelen. Sowieso moe. Misschien ook neerslachtig? Ik zou toch maar starten met die medicatie. Uiteindelijk went het wel.
De eerste week dat ik met schildkliermedicatie begon heb ik bijna alleen maar geslapen. Ik woonde nog thuis dus dat kon ook gewoon. Maar je voelt je dus na inname niet meteen goed. Langzaamaan gaat het wel beter en je zult merken dat je niet meteen goed ingesteld zult zijn. Dus dan zul je ook af en toe moeten ophogen of verlagen maar er komt een moment dat je je echt beter voelt met medicatie.
Wat een slechte waardes. Je T4 is echt veel te laag, je TSH is veel te hoog. Antistoffen prikken is super prima, maar ik zou maar niet te lang wachten met starten met Thyrax. Verder is je B12 super laag en je vitamine D ook. Werk aan de winkel dus! Ik vermoed dat je snel zult opknappen als je aan de pillenboel zult gaan.