Wie heeft er voorbeelden om dakramen te verduisteren? En dan niet met een rolgordijn of zo. Maar iets wat qua kosten wat leuker is en ook zelf te doen is. Wij hadden bij mijn zoon rolgordijnen. Echter die dingen moet je op een bepaalde manier hanteren waardoor na 1 verjaardag ze verrot waren helaas. Dus willen wij voor de komende jaren tot er een dakkapel komt een andere oplossing. Ik dacht eerst aan statisch plakfolie die verduisterend is, maar het probleem is dat ik niet weet of dat kan met het glas wat erin zit. Het is dubbel glas, maar wat voor soort weet ik helaas niet. Het moet wel echt goed verduisteren dus een gordijn ervoor met een koord zoals je wel eens ziet gaat hem niet worden. Als ik google blijven ze mij maar rolgordijnen aanbevelen haha dus vandaar hier even de vraag. Het zou wel fijn zijn als het iets is wat ook eraf te halen is als hij wel licht wil hebben. Anders wist ik het wel dan had ik gewoon stof in het hout vast geniet haha.
Als je ook af en toe licht wil hebben dan is verduisterde folie geen optie. lijkt me niet handig dat elke keer eraf te moeten halen. en zoals je al zegt, dat kan niet op elk soort raam. Ik zou toch kijken naar een rolgordijn speciaal voor dakramen. hoeven echt niet duur te zijn. Ik had er 1 via een handelaar die een partij te koop had. kon je zo in het raam klikken. deze werkte trouwens niet met een touwtje maar met een blokkeersysteem. je moest hem met de hand naar beneden trekken en dan bleef hij zelf op die plek waar je hem los liet hangen. dus halverwege het raam of helemaal dicht. deze was compleet verduisterend. je kan ook voor een 2e hands rolgordijn kijken op bijv makrtplaats. mijn moeder heeft daar toendertijd een mooie gevonden. staan ook regelmatig mensen op met partijen
In ons vorige huis hadden we deze: https://www.veneta.com/dakraam-rolgordijnen/nl/page/1343/?SelectedFilters=78904 Wel een "rolgordijn", maar vond het een prettig, degelijk ding Tenzij je er echt hard aan gaat zitten sjorren natuurlijk...maar dat moet je met geen enkele raamdecoratie doen
Of zo'n up&down plissegordijn? Die hebben wij toevallig net gehaald voor in de badkamer. Bij de jysk, voor 17,50 (nu in de aanbieding )
gewoon verduisterende stof (kan je gewoon per meter kopen) en klitteband? Of met van die ovale zeiloogjes die je een kwart slag draait om m er af te kunnen halen. Die trucen van koelings/warmte dekens uit je ehbo kist op je ruit plakken moet je in elk geval niet doen. Daar schijnt een raam niet best tegen te kunnen.
Deze hebben wij ook. Code van het dakraam intoetsen en het is kant en klaar op maat. En verduisterend ideaal ding. Hangt al 5 jaar.
Dank jullie wel. Maar ik wil echt geen kant en klaar iets. Want door de grootte van onze ramen ben ik alsnog een hoop kwijt. Ik ga voor een tip die ik ergens anders kreeg. Magneet in gordijnstof stikken en op die manier ophangen. Dan ben ik snel klaar en kost mij maar een fractie van wat 1 rolgordijn of plissé mij kost. Voor die 2 jaar dat de ramen er nog inzitten goed genoeg. Bedankt voor het meedenken
Allicht is magneetjes in de stof ook geen beroerde. Klitteband is niet mijn favoriet onder mn naaimachine en zelfklevend werkt niet met die temperaturen, zonnetje wordt aardig warm. @Young Flower test wel eerst ff of je magneetjes het houden ze verschillen nogal qua sterkte. Vind t wel een goed idee!
Ik heb per gordijn 10 magneetjes die aardig sterk zijn. Dus moet lukken. Is een gordijn van 350 gram. Maar eerst moeten de magneetjes binnen komen dan kan ik aan de slag.