Ik bedacht me net: De meeste van jullie hebben eindelijk een Paasweekend zonder familie verplichtingen. Wij hebben dat al jaren, geen verplichtingen met alle feestdagen. We zijn dan echt vrij. (Beide ouders, gaan al jaren hun eigen gang. Of ze zijn hard aan het werk of ze zijn zelf lekker weg) Maar hoe vonden jullie dat nou? Ik vroeg me dat me ineens af.
Jammer! Wij gaan altijd eerste paasdag bij mijn ouders eten en eieren zoeken en dat had ik graag gedaan En tweede paasdag vaak iets leuks met vrienden. Had ik nu ook erg graag gedaan!
Wij hebben nooit verplichtingen met pasen. We gaan naar de kerk en verder geen familiebezoek oid. Ik vond het dus niet heel anders. Maar wel echt een fijne afwisseling in deze weken. Voelt echt als een weekendje vrij.
Ik vind het geen verplichting om naar mijn (schoon)familie te gaan en de kinderen genieten enorm van met familie/vrienden dit soort dagen beleven. Wij vonden het dan ook wat ‘kaal’ zo, maar natuurlijk hebben we er zelf het beste van gemaakt!
Ik vind het inderdaad heerlijk. Geen getouwtrek wanneer we waar heen gaan. Ik hoop dat deze tijd snel achter ons ligt, maar merk dat ik alle rust nu wel heel erg waardeer.
Wij hebben andere jaren ook geen familieverplichtingen, maar ik sta normaal gesproken op Paaspop deze dagen.. En wat zouden we fantastisch weer hebben gehad.! Zo jammer.. Nu vandaag maar even gezwommen op een verlaten strandje hier in de buurt, en natuurlijk thuis paasbrunch en eieren gezocht in de tuin. Dus toch genoten.
Heerlijk niks verplichts.. En daarom ben ik helemaal alleen, even langs mijn moeder gegaan. Takke eind met de auto. Achterom de tuin in, in de tuin even kopje thee gedronken, hele ruime afstand..En toen weer lekker naar mn gezin.
Wij doen normaal een paasbrunch bij ons thuis met familie en ik vond het wel een beetje kaal vandaag maar was wel gezellig met ons eigen gezin. Vanmiddag zijn we met de jongste bij opa en oma op visite geweest. Konden lekker in de tuin zitten en de jongste kon lekker in de speeltuin spelen. Morgen gaan we gourmetten met zijn vijven. Doen we normaal ook al op tweede paasdag.
Het is altijd een race tegen de klok bij ons. Van nieuwe outfits scoren, naar onze kerk in Rotterdam, gevecht tussen mijn schoonouders en vader wie er nu weer de 1e dag mag, etc. Lekker rustig vandaag, gechilled, genoten van elkaar en gezellig gedaan in de tuin
Pasen is in onze kerkelijke gemeente de belangrijkste dag van het jaar. Ik mis erg de vieringen rondom Goede Vrijdag en Pasen. Dit is voor het eerst in mijn leven dat we het hele paasweekend gewoon thuis zijn en ik vond het kaal. Wel met ons gezin uitgebreid stilgestaan bij Pasen (wat ook erg mooi was), veel gewandeld en lekker in de tuin bezig geweest. Zo'n lang weekend duurt echt lang zonder 'verplichtingen'. Ik kom voor het eerst sinds een maand tot rust nu en dat is wel fijn.
Normaal gaan wij naar mijn schoonouders. Zij maken er voor de kinderen een hele happening van. Overal worden er eieren verstopt met kleine cadeautjes er in (geen chocola) en er staat een mega schaal chocolade eieren op tafel. Ook zouden ze normaal gesproken alle 3 een mega paashaas krijgen, die mijn vriend en ik dan opeten En daarna gaan we bbq’en. Dit jaar heeft mijn vriend 3 kleine mandjes met chocola voor ze opgehaald en dat was het. vond ik totaal niet erg hoor vind het altijd veel te overdreven, maar voor de kinderen vond ik het wel heel jammer.
Ik vond het heerlijk! Wij zijn niet gelovig, hebben weinig met dit soort dagen en ben niet traditioneel ingesteld waardoor het voor mij altijd als verplichting voelt. De kinderen hebben vandaag paaseitjes gezocht en we hebben er een pyjama dag van gemaakt. Heerlijk om thuis te kunnen blijven!
Hier wordt jaarlijks naar Pasen uitgekeken ivm speurtocht/ eieren zoeken en samen eten. Ik vind het oprecht jammer dat dat dit jaar niet door kan gaan. Juist nu waardeer ik de ‘verplichtingen’ nog meer...
Wij hebben met Pasen ook nooit verplichtingen... Meestal nodigen we mijn ouders uit voor lunch of diner geheel uit vrije wil. Jammer dat dat dit jaar niet kon. Ik breng namelijk graag tijd door met mijn familie en zie dat nooit als verplichting.
Wij hebben met feestdagen nooit verplichtingen, maar ik heb onze kerkdiensten wel heel erg gemist. Het samen vieren. Uberhaupt mis ik dat elke zondag heel erg, maar op dit soort dagen is dat wel extra. We hebben nu online diensten, maar dat is toch wel anders.
Wij vieren geen pasen ofzo maar omdat iedereen dan een lang weekend vrij is doen we eigenlijk altijd hier thuis met de hele vriendengroep, broer en (schoon)zussen een brunch en daarna gaan de kinderen samen chocolade eieren zoeken. Dat heb ik wel gemist. Niet het regel werk vooraf maar wel de gezelligheid en vooral alle kinderen waar ik van hou compleet om me heen.
Is Pasen dan zo’n verplichtingending bij veel mensen? Hier niet hoor. Wij ontbijten/brunchen altijd lekker uitgebreid, soms wel eens samen met ouders/schoonouders, maar meestal gewoon met ons eigen gezin. Voor de kinderen hebben we vaak wel iets leuk: een chocolade paashaas of we verstoppen paaseieren of zo, maar verder niets ‘groots’.
Ik heb het samen zijn met familie ook gemist. Eieren zoeken met z'n allen, spelletjes spelen, voetballen, paasvuur kijken. Is overigens helemaal geen verplichting, maar het is altijd zo gezellig dat iedereen graag komt. Nu was het gewoon een #blijfthuis dag...