Wat is dat toch met mode-merken? Ik blijf me verwonderen dat zij denken dat extreem magere modellen, geposeerd met afhangende schouders, met een dode blik en een zondagmorgen-kapsel, als positief ervaren worden door de klanten. Zojuist heb ik uitgebreid online geshopt in de sale bij de Mango, maar ik moet écht moeite doen om door de modellen heen te kijken. Geen énkele vrouwelijke vorm (zelfs niet een mooie slanke maar gevormde dame met, laat zeggen, een maat 36), en dan doen ze ook nog hun best om er zo sloom mogelijk bij te staan: afhangende schouders, ingezakte ruggengraat, de meest vreselijke combinaties van rok/top/vest. Alle kleren hangen om deze modellen heen, alsof ze er toevallig op overheen gewaaid zijn tijdens een fikse najaarsstorm. Als we over 20 jaar terugkijken, kan ik niet uitleggen aan mijn kinderen waarom al die modellen er zo bij stonden anno 2016 Hier nog wat meer voorbeelden van wat ik bedoel: Gecombineerd bomberjack - Dames | MANGO Nederland Jurk met print en strik - Dames | MANGO Nederland Overgooier met zakken - Dames | MANGO Nederland Het is overigens niet alleen Mango, de Zara bijvoorbeeld is hier ook uitzonderlijk goed in. Van de nieuwe collectie, een witte rok. Nog zo'n topper KORTE ROK - ROKKEN-DAMES | ZARA Nederland Ben ik nou echt de enige die daar helemaal niet warm voor loopt?! Vandaar een poll
Vreselijk! Het zijn net skeletten met een dun laagje huid. Niet dat ik super tevreden ben met mijn figuur maar daar ben ik echt niet jaloers op. Zelf ook een tijdje gestoeid met mijn gewicht en ik moest kleding op de kinderafdeling kopen en dan nog zaten broeken slobberig om mijn billen. Had niet eens een kont, om over mijn borsten helemaal maar niet te spreken. Ik leek wel 12 (nou zit mijn lengte ook niet mee, maar toch). Dan is het een stuk beter zoals het nu is. Zo dun is ongezond en echt niet mooi. Geen idee wie bedacht heeft dat dat de standaard is waar je als vrouw naar 'moet' streven. Gelukkig zie je tegenwoordig wel vaker wat curvy modellen voorbij komen. Maar dat mag nog meer!
Geen problemen mee. Ik vind juist die typische combinaties helemaal niks, saai en nietszeggend. Blijft een kwestie van smaak denk ik. Ik ben er wel over eens dat de kleding vaak anders valt omdat ze van die vormloze modellen gebruiken. Maar daar kan ik wel doorheen kijken.
Nee slank vind ik mooi mits er wel wat borst en wat bil aan zit. Maar deze dames worden op hun onvoordeligst weggezet met kleuren die flets maken en mode die überhaupt al niet mijn smaak is. Een push up bh onder een jurkje doet ook al wat denk ik dan. Ik ook geen grote borsten maar no way dat ik dan dat jurkje van jou foto koop en het zo zonder wat hulp van de hunkemoller zou dragen. Ik ben voor gezond ogende modellen met maten waar de consument zich in herkent.
Qua hoofd maakt het mij niet zoveel uit, al kan het soms wel afleiden.. Maar die ontzettend magere modellen vind ik heel storend. Heb zelf maat 36 en heb ook moeite met inschatten van de kleding. Als een shirt bij Doutzen Kroes (h&m) losjes zit, zit het bij mij strak.
Dat is ook precies mijn punt. Ik heb geen moeite met (zeer) slanke modellen. Maar ik begrijp die typische poses en gezichten echt niet
Ik zie dat ze bij de Mango ook nog wel eens het hoofd er af knippen. Dan houdt het op bij de kin. Vraag me toch af: zou dat gezicht dan nóg bozer hebben gekeken, of was het opeens een vrolijk kijkend model en paste dat niet in het plaatje
Grappig, ik dacht laatst precies het zelfde toen ik bij mango shopte!Heb dan ook niks gekocht want ik kon er gewoon niet doorheen kijken, zag er allemaal zo vormloos uit.
Ja, ik herken dat! Heel lastig om doorheen te kijken... En jammer! Bij Zalando hadden ze dat eerder ook, maar daar is het gelukkig een heel stuk opgeknapt!
Het is ook totaal onrealistisch.. plus door het figuur en de houding kun je amper bedenken hoe het jou zal staan. Buiten dat, vind ik die modellen zo beangstigend dun... volgens mij breekt dat bijna door de midden soms. Ik vind het een onwijs slecht voorbeeld voor jonge meisjes en voor dames die heel vatbaar zijn voor de omgeving. Ik was dan ook met stomheid geslagen tijdens dat programma in nl voor een model. Met die dikke rode vent als jury die dat rode meisje (die uiteindelijk won) met haar maatje 36/38 een plussize model noemde.. ben je dan niet goed bij je hoofd ofzo. Ik hoorde wel, dat ze in Amerika al bezig zijn om dit aan te pakken. Alleen maar een goed iets. Tja en nogmaals die houdingen.. vreselijk...
Ik stoor me niet zo zeer aan de slanke/dunne modellen zelf, maar aan de frequentie waarin ze te zien zijn. Ik vind dat modellen een afspiegeling moeten zijn van de bevolking dus moeten er zowel heel slanke als een stuk vollere modellen te zien zijn. Op dit moment krijgen we nog steeds vooral heel erg slanke modellen te zien, terwijl de gemiddelde vrouw een stuk voller is. Jammer vind ik. Wat ik idd trouwens (net als to) ook jammer vind is de kromme houding, het vaak chagrijnige gezicht en de "ik-verzorg-mijzelf-liever-niet" look. Wie heeft dat in vredesnaam bedacht? Als ik online shop kijk ik liever naar een model dat er een beetje actief bij staat, lief glimlacht o.i.d. en die een fris makeupje op heeft. Van de modellen in de openingspost word ik nou niet bepaald vrolijk.
Nee, ik vind het niks. Inderdaad heel moeilijk om in te schatten hoe de kleding nou echt staat. En die gezichten..
Ja ik vind het ook lelijk. Ik vind het ook storend dat bijv de modellen bij de victoria's secret shows steeds magerder worden. In plaats van andersom gezien al het commentaar de laatste jaren. Ik vind Doutzen Kroes ook bijv steeds magerder worden. Hoewel ze sinds twee kids nu wel wat vollere borsten heeft.
Online kopen doe ik al bijna niet meer, omdat ik het lastig vind een kledingstuk te beoordelen als het zo slecht gecombineerd is met een ander item. En de modellen op die foto's zien eruit alsof ze levensmoe zijn. Ik kijk liever naar een "gewone" vrouw met een vrolijke blik in haar ogen.
Jaaa ik dacht precies hetzelfde, als ik in de mango ben zie ik wel 20 leuke dingen en het is één van mijn favoriete winkels. Maar op de site ben ik vrij snel weg omdat het me gewoon totaal niet aanspreekt door de modellen.
Ik vind het zelf ook altijd lastig in te schatten. Vooral op de site van Zara loop ik er tegenaan. Die houdingen zijn zo raar en onnatuurlijk, dat ik er echt niet aan af kan zien hoe het bij mij daadwerlijk zou staan. En dat terwijl ik zelf maat 34 heb!