Sindskort hebben wij een langharige kitten. Ik ben er achtergekomen dat hij.lintworm heeft en vlooien. Ik heb hem 3 dagen ontwormt en afgelopen zondag ontvlooit. Nu lag hij op.de bank en liep er een (suffe) vlo van hem.af. Deze kon ik makkelihk pakken en dood drukken. Omgevingspray heb ik ook gedaan. Wanneer kan ik de kitten weer behandelen of is er nog iets anders mogelijk? Door het lange haar kom ik niet met een kam. En ik had nog een vraagje. Ik zou de poes graag in onze tuin laten. Deze wil ik afschermen voor de kat. Aan een kant hebben we coniferen verder een deel huis een schuttingdeur. Waar klimmen katten niet graag op? Ik dat bv kippengaas?
Kippengaas lijkt mij juist heel makkelijk om te beklimmen. .. iets glads waar ze hun nagels niet in kunnen zetten. . Maar ik kan mij haast niet voorstellen dat het te doen is..
Welke ontvlooiings- en ontwormingsmiddelen heb je gebruikt? Wij hebben schuttingen met verticale planken en daarboven langs een stroomdraadje. Dat werkt perfect! Bijkomend voordeel: geen andere katten in de tuin. Wij hebben een set bij de Welkoop gekocht en waren er in totaal nog geen 100 euro voor kwijt. Ik zou dus geen gaas (kippen of ander) nemen, want daar klimmen ze gemakkelijk over naar boven. Ook schuttingen met horizontale planken zijn een gemakkelijk doelwit. Overigens kunnen die weer wél als je met bijv. stroomdraadjes gaat werken
Ik weet bij mijn katten dat het ieder jaar raak is met de vlooien en begin er al op tijd mee. Ik begin dan in Februari met de eerste behandeling, en iedere maand 1 pipetje, en dat 3 keer, dan zijn ze de rest van het jaar vlooien vrij
Ja, inderdaad.... in de winter adviseert mijn dierenarts om 1x per 4 maanden te ontvlooien en in de zomer wat vaker.... Wij hebben eigenlijk ook nooit vlooien.
Ben je nog niet met het kitten bij de dierenarts geweest om te laten inenten/nakijken? Dan kan de da je het beste adviseren. Het kan zijn dat je een niet goed werkend middel meer hebt gebruikt of juist een middel dat je vaker dient te gebruiken. Voor afzetting kun je meerdere dingen gebruiken. Wij hebben een ren voor de katten. Je kunt overal ook een overhangende, dus schuin hekwerkje maken. Bij de coniferen dan eerst afzetten met gaas.
Advantage voor de vlooien. Mansonil pasta van bayer pet care voor de wormen. Ik weet dat de da stronghold geeft maar daar wil ik liever mee wachten tot de kitten wat ouder is. Het leek mij ook dat de katten kippengaas niet fijn vinden om te klimmen. Stroom erop ga ik niet doen. Ik hoop de kat met speciaal hekwerk in de tuin te houden.
wij hebben een maine coon poes, en een grote tuin die rondom afgerasterd is met o.a kippengaas 1,5 meter hoog langs de coniferen heen... hier klimt zij niet in... lijkt me ook lastig dan zitten ze zo vast met hun poten...
Draad spannen boven schutting en daar een pvcbuisje omheen doen, als ie eroverheen wilt gaat het draaien en lukt dus niet.