opluchting, gestopt met de pil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Marie1984, 30 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Steffie85

Steffie85 Lid

3 nov 2013
    35
    0
    0
    Limburg
    Ik ben 29 november gestopt met de pil, na 'm 12 jaar geslikt te hebben. We willen over een paar maanden pas voor een kindje gaan, maar het leek me slim om alvast te stoppen omdat je inderdaad genoeg verhalen hoort over maanden niet ongesteld worden.
    Ben trouwens wel echt heel benieuwd wat ik ervan ga merken!
    Waar ik een beetje bang voor ben is dat ik ineens puistjes krijg en dat ik aankom. Dat laatste hoor ik namelijk ook vaak. Heeft iemand van jullie dat gehad?

2. Denise1991

Denise1991 Niet meer actief

Ik twijfel nog of ik zal stoppen met de pil.. En waarom weet ik niet, mijn vriend zegt je moet eerst ontpillen daarna moet je nog zwanger raken en dan duurt het nog 9 a 10 maanden... Wie heeft dit ook?

3. ik87

ik87 Bekend lid

23 apr 2013
    741
    0
    16
    Studeren en werken
    limburg
    Ik herken hier heel veel dingen. Ik voelde me ook meteen beter nadat ik gestopt ben met de pil. Minder down en voelde me zelfverzekerder. Enige nadeel vond ik dat ik een aantal maanden na het stoppen met de pil opeens een uitbraak aan puistjes kreeg. Dat had ik nog nooit gehad in de 13 jaren dat ik de pil had geslikt. Ze hebben er een aantal maanden gezeten, maar zijn nu langzaamaan weer weg aan het gaan.

@Denise1991: Je kunt natuurlijk altijd al stoppen met de pil en vervolgens met andere voorbehoedsmiddelen verder gaan. Zodra je dan beslist dat je echt zwanger wil gaan worden, hoef je niet meer eerst te ontpillen.

4. Denise1991

ik zit ongeveer 6,5 jaar aan de pil..
    bevalt me prima, alleen nu twijfel ik of ik zal stoppen want mijn vriend en ik willen graag een kleine.. maar mijn vriend is nog maar net 22 en ik over 7 maand alweer 23,.. is dit jong of normaal?? en ja je moet eerst nog ontpillen hoelang duurt dit?? en dan moet je nog 9 a 10 maanden wachten mocht alles in een keer goed verlopen... en dan ben ik ondertussen al 23 hahaha.. hellup!! heb al wel testjes online besteld en al een klein uitzet in huis... wie kan hier over meepraten??

5. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    Ook ik ben na 3 maanden weer gestopt. Slikte de levonorgestrel /ethinylestradiol en begon te merken dat ik niet lekker in mijn vel zat. En in de stopweek enorme hoofdpijn.
    Heb vroeger altijd de Yasmine geslikt maar na de geboorte van mijn zoon 5 jaar geleden ben ik er niet meer aan begonnen. Dit keer ging ik het weer proberen en ik kreeg dus een andere pil omdat deze lichter scheen te zijn dan de Yasmine. Na 3 maanden hou ik het weer voor gezien. Alleen ben nog niet ongesteld. Moet het dit weekend wel worden (hoop ik). Hoelang duurde het bij jullie nadat jullie gestopt zijn?
    Ik heb altijd een regelmatig cyclus. We hebben wel andere voorbehoedsmiddel gebruikt maar begin toch zenuwachtig te worden.

6. Denise1991

Ik slik woensdag mijn laatste pil en dan begint zondag mijn rode week.. En officieel zou ik dan donderdag weer met een nieuwe strip moeten beginnen.. Maar ik ga stoppen en ben benieuwd wat ik er van ga merken!

7. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik na 8 jaar afgelopen sept geen pil meer, slikte de microgynon 30.
    Ik voel me zowat een ander persoon, laatste maanden voor de pil heel down tot aan burn out toe.
    Twee weken na het stoppen kreeg ik me emoties terug in de hand, had veel last van braken in de ochtend iedere week wel 2x, ook dat is helemaal verdwenen.
    Voel me zoveel beter zonder!

8. Denise1991

Ieder lichaam zal er anders op reageren! Maar de pil is letterlijk troep! Blij als ik straks de oude weer ben hahaha

9. MvanL

MvanL Bekend lid

24 sep 2013
    993
    0
    0
    ik had ook de microgynon en was idd erg chagerijnig en zo en had niet zoveel behoefte meer aan seks en aangezien we hadden besloten dat we in 2014 een kindje willen was dat toch best handig haha
    sinds sept gestopt na 10 jaar slikken (eerst 8 jaar een andere laatste 2 jaar microgynon) en voel me nu weer een stuk fijner in mn vel en de seks behoefte is ook aardig terug gekomen kan ik wel zeggen ;)

10. Denise1991

Nog 3 pillen te gaan! Ben echt aan het aftellen! Ik hoor meer van die verhalen over emoties en behoefte aan seks... Benieuwd hoe ik atraks ben! En ik ben blij dat mijn vriend en ik de keuze hebben gemaakt om te stoppen want het kriebelt bij ons beide! En voordat je ontpilt bent en en je weer in gewoon ritme zit... Wie weet ben je dan wel half jaar verder! Hoop het niet maar zie ik dan wel

11. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Ja, ik had ook microgynon 50. Wat een bevrijding. Voor mij nooit meer de pil!
    We zijn nu voor een 2e kindje 'bezig' maar na mn bv periode gaan we mooi nadenken over andere ac!

12. Denise1991

Ik moet morgen ongesteld worden alleen stiekum hoop ik van niet!

13. Denise1991

Helaas wel ongesteld geworden..
    Vanaf donderdag echt ontpillen want dan zou officieel mijn stopweek erop zitten!
    ben benieuwd :D

14. babylove 85

babylove 85 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.632
    0
    36
    ben ook aan het ontpillen van de diane pil , heb ze een 14 tal jaren genomen dus das een heel tijdje, heb nu sinds enkele dagen barstende hoofdpijn, afkicksverschijnselen denk ik :d haha als dat ontpillen maar snel voorbij is :) we gaan ervoor :d

15. Denise1991

ja eerst ontpillen en mijn dokter heeft gezegd eerst 2 maand veilig klussen omdat de hormoon troep er uit moet en je lichaam zelf eerst weer moet wennen.. en foliumzuur goed blijven slikken! dus in het begin vd lente willen wij er echt voor gaan tenzij het anders verloopt haha!

16. Rozientje

Rozientje Actief lid

13 okt 2012
    449
    1
    18
    Vrouw
    Verpleegkundige ~ Buschauffeur
    Hooglede, België
    Ik gestopt op 10 sept 2012, en had ik het toen geweten ik was veel eerder gestopt. Ik heb na het stoppen wel ferm moeten ontpillen (migraine-aanvallen a volonté), maar de humeurigheid is wel veel verbeterd, ik voel me veel meer 'mezelf' sinds ik ben gestopt.

1 ding ben ik zeker: voor mij NOOIT meer de pil.

17. Denise1991

Ik zou eigenlijk pas september stoppen want dan is de pil echt op!
    maar na vele gesprekken toch maar besloten eerder te stoppen..
    het kriebelt al helemaal!
    alleen kijk ik een beetje tegen de reactie van mijn ouders aan..
    mn ma '''bemoeid'' zich overal mee...achja mijn leven mijn keus!
    ik ben benieuwd of ik mij ook anders ga gedragen/voelen..
    kan mij de tijd niet meer herinneren voor de pil!
    we wachten geduldig af.... :)

18. babylove 85

babylove 85 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.632
    0
    36
    ja ? had jij toen ook zoveel last van hoofdpijn?? heeft dat lang geduurd bij jou ? als dat maar snel over is .

en ik zie dat jullie ook al een hele weg afgelegd hebben :( hopelijk mag 2014 ook voor julie een positief jaar worden !!!

19. Denise1991

hoofdpijn en vooral migraine is helemaal niet fijn!
    heb het ook al een aantal keer gehad.. nou je kon mij wel opvegen.. heb nu ook lichte hoofdpijn.. als het daar bij blijft :)

20. Rozientje

Rozientje Actief lid

13 okt 2012
    449
    1
    18
    Vrouw
    Verpleegkundige ~ Buschauffeur
    Hooglede, België
    Ja het heeft niet zo lang geduurd, denk een maand of 2 - 3. Maar da's vooral omdat de migraine bij mij vooral hormonaal is.

Ik weet nog goed dat ik ooit bij de gynaecoloog (toen ik 16j was ofzo) te horen kreeg dat kinderen niet makkelijk ging gaan. Toen eigenlijk nooit echt aandacht aan gegeven (kwas er toen ook totaal nog nie mee bezig). Nu weet ik wel beter. 't gaat idd niet goed, maar waarom heeft die gynaecoloog toen niet meteen duidelijk gemaakt hoe het zat, vraag ik mij dan af. Nu bleek na 8 maanden stoppen met de pil dat ik PCOS heb, dat waren dus 8 verloren maanden voor ons. Maanden met telkens weer de teleurstelling, de pijn, verdriet.

Ik word dit jaar 30 (ja kweet et, een mijlpaal, pfff). Mijn zussen (26 en 21) hebben beide al kinderen (de ene heeft 3 jongens, de jongste 1 zoontje). Allebei MET anticonceptie zwanger geraakt. Heb hen al es gevraagd hoe ze dat hebben gedaan, maar ja ;). 't Leven is niet even eerlijk, spijtig genoeg. Bij mij is m'n biologische klok echt op hol geslagen. 't Mag gauw ons moment worden.

Voor de rest heb ik al 't een en ander doorgestaan, dat kun je lezen onder mijn voorstelling. En wil je meer weten, shoot.

Deel Deze Pagina