Mag een dekentje in een dekbedhoes of juist niet en moet het een los lakentje met dekentje zijn? En wat voor een dekentje dan? Mag een dekentje van polyester of mag het alleen katoen zijn? Er is zoveel aanbod...
ze zeggen dat je beter geen dekbedje kan doen, ivm kans op verstikking. ze raden een dekentje aan, en dan bij voorkeur wol of katoen, en geen polyester, samen met een katoenen lakentje. Een dekentje in een dekbedhoes moet volgens mij ook gewoon kunnen.
Een dekbed mag niet, dan kunnen de baby's te warm worden en de warmte niet goed kwijt. Meerdere laagjes ( dekentjes) is beter dan 1 dik dekbed. Het beste is een dekentje met lakentje. Je kan wel een dekentje in een dekbedhoes doen als je dat fijner vindt.
Hoi, je kunt prima het dekentje in een dekbedhoes doen, geen probleem. Lakentje vind ik zelf wel handig, omdat je daarme de boel gemakkelijk vast kunt stoppen. Dat vaststoppen moet, om te voorkomen dat de kleine loswoelt en raar onder het dekentje komt te liggen met het koppie en dan zou stikken. Qua stof is katoen het handigste: dat ademt en daardoor kan je kleintje afkoelen als het te warm is: dat kunnen ze namelijk zelf nog niet. Synthetische stoffen houden de warmte vast, ook als ze het te warm krijgen, dus vandaar zou ik voor katoen gaan, (of linnen, natuurlijke materialen in ieder geval: die ademen).
Heb ik ook nog een vraagje: hoe doen jullie een dekentje in een dekbedhoes? Want een wiegdeken is te klein en een ledikantdeken enkel is te groot, maar dubbelgevouwen te klein... : Iemand een tip voor mij?
Gewoon net zolang vouwen tot ie goed zit, kan even duren Ik gebruik voor het bedje gewoon een lakentje, vind ik fijner, maar voor de kinderwagen wel een dekentje in een hoes en dan vouw ik die zo totdat ie past
mijn ledikant deken past wel in de breede in de dekbed hoes,hij is alleen te lang, het stuk wat er niet in kan heb ik onder het matras geslagen.
Heb net laatst een dekbedje gekocht , lees ik dat een dekentje beter is? Ons kindje word in de winter geboren dus heeft wel een warm bedje nodig toch?
Ik heb ook een winterkindje, en heb nu 1 dik katoenen deken van jollein gekocht, en overweeg nog een duodeken aan te schaffen. Ook omdat ik het wel handig vind 2 dekentjes in huis te hebben. Overigens heb ik zowel lakens als dekbedhoezen; Gisteren de lakentjes met zijn naam erop binnen gekregen 8)
Dekbedje mag niet tot het kindje 2 is omdat het niet genoeg ademt als het hoofdje eronder komt. Dus sowieso altijd beginnen met een dekentje. En voor de winter heb je dan dus de kruiken extra om warmte te maken.
Je kan het ook aan de kraamverzorgende vragen die bij je komt Vaak is het geen probleem om dekbedjes te gaan gebruiken.. Zelf werk ik ( ben ook kraamverzorgende) er ook mee ( dekbedjes), als dat er is, en niets anders voor handen.
Tuurlijk is het geen probleem en mag dat best. Het geeft wel een verhoogd risico voor wiegendood, maar daar kun je voor kiezen.
Wij hadden vandaag intake van de kraamzorg. Bij ons werken ze alleen maar met laken en dekentje.. (geen dekbed dus!) en ook geen zeiltje.. Tsja, zal overal weer anders zijn denk ik
Het is maar goed dat ik die dingen hier lees. Heb nog even gekeken op de verpakking, staat inderdaad geschikt vanaf 2 jaar. Pff had er anders niet eens naar gekeken. Gelukkig heb ik de bon nog
Wij hebben een Vellux duodekentje aangeschaft, wel prijzig, maar schijnt wel erg veilig te zijn. Volgens mij is het alleen niet van katoen gemaakt, maar tijdens de intake van de kraamzorg werd het dekentje goedgekeurd en mag ook gewoon met een overtrekje zei ze.