Opmaak van het bedje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door winnie29, 13 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. winnie29

winnie29 Lid

14 jul 2008
    21
    0
    0
    Mag een dekentje in een dekbedhoes of juist niet en moet het een los lakentje met dekentje zijn? En wat voor een dekentje dan? Mag een dekentje van polyester of mag het alleen katoen zijn? Er is zoveel aanbod...

2. mamavanalex

5 aug 2008
    75
    0
    0
    ze zeggen dat je beter geen dekbedje kan doen, ivm kans op verstikking.
    ze raden een dekentje aan, en dan bij voorkeur wol of katoen, en geen polyester, samen met een katoenen lakentje.
    Een dekentje in een dekbedhoes moet volgens mij ook gewoon kunnen.

3. Ietje

Ietje Actief lid

15 jul 2008
    157
    0
    0
    Een dekbed mag niet, dan kunnen de baby's te warm worden en de warmte niet goed kwijt. Meerdere laagjes ( dekentjes) is beter dan 1 dik dekbed.
    Het beste is een dekentje met lakentje. Je kan wel een dekentje in een dekbedhoes doen als je dat fijner vindt.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

je kunt prima het dekentje in een dekbedhoes doen, geen probleem. Lakentje vind ik zelf wel handig, omdat je daarme de boel gemakkelijk vast kunt stoppen. Dat vaststoppen moet, om te voorkomen dat de kleine loswoelt en raar onder het dekentje komt te liggen met het koppie en dan zou stikken.

Qua stof is katoen het handigste: dat ademt en daardoor kan je kleintje afkoelen als het te warm is: dat kunnen ze namelijk zelf nog niet. Synthetische stoffen houden de warmte vast, ook als ze het te warm krijgen, dus vandaar zou ik voor katoen gaan, (of linnen, natuurlijke materialen in ieder geval: die ademen).

5. winnie29

winnie29 Lid

14 jul 2008
    21
    0
    0
    Bedankt voor de antwoorden tot nu toe, daar heb ik wat aan!

6. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Heb ik ook nog een vraagje: hoe doen jullie een dekentje in een dekbedhoes?
    Want een wiegdeken is te klein en een ledikantdeken enkel is te groot, maar dubbelgevouwen te klein...

:(:

Iemand een tip voor mij?

7. Ietje

Ietje Actief lid

15 jul 2008
    157
    0
    0
    Gewoon net zolang vouwen tot ie goed zit, kan even duren :(
    Ik gebruik voor het bedje gewoon een lakentje, vind ik fijner, maar voor de kinderwagen wel een dekentje in een hoes en dan vouw ik die zo totdat ie past

8. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mijn ledikant deken past wel in de breede in de dekbed hoes,hij is alleen te lang, het stuk wat er niet in kan heb ik onder het matras geslagen.

9. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Heb net laatst een dekbedje gekocht :( , lees ik dat een dekentje beter is?
    Ons kindje word in de winter geboren dus heeft wel een warm bedje nodig toch?

10. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    De kraamverzorgster zei tegen mij dat je in de winter voor een warm bedje gewoon 2 dekens nodig hebt :)

11. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Ik heb ook een winterkindje, en heb nu 1 dik katoenen deken van jollein gekocht, en overweeg nog een duodeken aan te schaffen. Ook omdat ik het wel handig vind 2 dekentjes in huis te hebben.

Overigens heb ik zowel lakens als dekbedhoezen; Gisteren de lakentjes met zijn naam erop binnen gekregen 8)

12. winnie29

winnie29 Lid

14 jul 2008
    21
    0
    0
    Dekbedje mag niet tot het kindje 2 is omdat het niet genoeg ademt als het hoofdje eronder komt. Dus sowieso altijd beginnen met een dekentje. En voor de winter heb je dan dus de kruiken extra om warmte te maken.

13. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Je kan het ook aan de kraamverzorgende vragen die bij je komt ;)
    Vaak is het geen probleem om dekbedjes te gaan gebruiken..

Zelf werk ik ( ben ook kraamverzorgende) er ook mee ( dekbedjes), als dat er is, en niets anders voor handen.

14. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Tuurlijk is het geen probleem en mag dat best.
    Het geeft wel een verhoogd risico voor wiegendood, maar daar kun je voor kiezen.

15. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.421
    47
    48
    thuis
    Wij hadden vandaag intake van de kraamzorg. Bij ons werken ze alleen maar met laken en dekentje.. (geen dekbed dus!) en ook geen zeiltje..

Tsja, zal overal weer anders zijn denk ik

16. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Het is maar goed dat ik die dingen hier lees. Heb nog even gekeken op de verpakking, staat inderdaad geschikt vanaf 2 jaar.
    Pff had er anders niet eens naar gekeken. Gelukkig heb ik de bon nog :)

17. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Wij hebben een Vellux duodekentje aangeschaft, wel prijzig, maar schijnt wel erg veilig te zijn.
    Volgens mij is het alleen niet van katoen gemaakt, maar tijdens de intake van de kraamzorg werd het dekentje goedgekeurd en mag ook gewoon met een overtrekje zei ze.

Deel Deze Pagina