Hallo allemaal, Heeft er iemand ervaring met een mama-fiets? Ik wil er begin volgend jaar 1 aanschaffen met het fiets-plan van mijn werk. Maar nou hoorde ik laatst dat deze fietsen heel erg zwaar fietsen en echt niet geschikt zijn voor een lange fietstocht... Vraag me af of ik dan niet beter een gewone fiets kan nemen. Groetjes en alvast bedankt!
mijn batavus piazza mamafiets fietst juist heerlijk! maar ik heb wel 7 versnellingen erop; denk dat het met de standaard 3 wel taaier fietsen is. doordat de fiets zelf zwaar is (zwaarder dan gewone fiets) is het beginnen wel lastiger, maar als je eenmaal rijdt, fietst het prima. het brede stuur was even wennen, maar ik weet nu niet meer beter. ben benieuwd hoe het straks met de kleine man voorop zal zijn!
Oh bedankt! Wat kost jouw fiets? Ik mag met fietsplan een fiets twv 749,- uitzoeken. Zit het stoeltje er trouwens bij of moet je die er apart bijkopen?
Ik heb sinds vorige week een Batavus Mambo deLuxe, echt een superfijne fiets! http://www.batavus.nl/collectie/Allround+fietsen/Mambo.aspx Ik heb hem ook met het fietsplan aangeschaft, hij koste 775 euro (ik kreeg korting!) en moest dus 26 euro bijbetalen. Ik ben er echt heel blij mee! Door de 7 versnellingen is hij echt wel geschikt om een wat langer fietstochtje te maken. Het stoeltje (een bobike) met windscherm hebben we als kraamkado van de collega's van mijn man gekregen. Succes met kiezen!
Hey Meris, mijn vriendin heeft er ook 1....haar dochter is bijna 4 en zit niet vaak meer achterop... Pas geleden heeft ze op een gewone fiets gefietst en zei dat het niets was! Ze vind die mamafiets (1 van Sparta geloof ik) gewoon veel lekkerder fietsen met en zonder kind! Ow en toen har dochter nog klein was fietste ze heel vaak en ook veel lange afstanden, ze had toen noggeen auto! Ik ben me ook al een beetje aan het orienteren...wil ook graag een mamafiets!
Ik heb de gazelle bloom ook 7 versnellingen. Qua prijs maakt het tussen de gazalle, sparte en batavus niet zo heel veel uit. Korting krijg je altijd wel, dus je zal waarschijnlijk nog een klein beetje bij moeten leggen. Voor stoeltjes kun je het best shoppen op internet scheelt erg veel. Want je moet ze nog appart bij kopen. Mijn gazelle rijdt ook erg fijn (dankzij de tips hier! zadel stond te laag waardoor ik geen voledige trapbeweging kon maken ). En itt de sparta is het stuur niet zo breed, ik vind de batavus en de gazelle er ook helemaal niet raar uitzien zonder stoeltje en dat vind ik van de sparta wel. Hij fietst nu helemaal niet zwaar meer, van het weekend er een flinke fietstocht op gemaakt.
Ik heb ook Sparta Amazone, met 7 versnellingen dus je kunt er echt lekker op fietsen. Hij heeft een zwaar stevig frame, maar als je eenmaal fietst merk je daar niets van. Ik heb mijn fiets op internet gekocht voor 699,-, compleet met zitje voor en achter en een windscherm. In de winkel kost de fiets volgens mij 899,-. Mijn man vond een mamafiets toch ook wel heel handig en veilig, en heeft er dus ook één gekocht , maar wel een stoere zwarte, ook een sparta. Dit is mijn fiets zoals ik hem gekocht heb:
Ik krijg over 3,5 week een sparta amazone trendy 2010 ... haha ik wou een 2009 model omdat die kleur mij meer aanstond maar helaas die was niet meer leverbaar nu krijg ik een blauwe.. Ze fietsen heerlijk !! Mijne was trouwens 1109 euro .. Maar omdat ik mijn oude fiets in lever betaal ik 700 euro ... Dit is incl. zitjes voor en achter, windscherm en boodschappen tassen, mandje buggy drager
Hallo, Mijn man die zit in de fietsen en ik heb dus al aardig wat moederfietsen voorbij zien komen. De sparta-amazone is heel erg populair (de classic-versie), alleen vind ik hem niet zo heel mooi. Ik ben de batavus piazza wel weer leuk, maar dan de cappucino-versie. Is namelijk ook leuk fietsen zonder kindje erbij. Als je een deal kan krijgen inclusief voorzitje, dan is dat super. Zitjes kosten namelijk al gauw tegen de 80 euro. Succes ermee!
Er is al een topic met dezelfde vraag..... maar ik heb dus een Sparta Trendy Amazone en die vind ik totaal niet zwaar fietsen. Fietst juist erg relaxed!
ik heb bij de zoekfuntie mama fiets is gevult en dit is wat ik krijg. denk dat je hier heel vee info uit kunt halen Zwangerschapspagina - Zoekresultaten
@meris: hmmm, ik heb mijn fiets van marktplaats gekocht. tweedehands dus, want dat model is niet meer nieuw te krijgen ook. dat is nu de batavus mambo geworden. fietszitjes (bobike voor voor, en zo'n mooie ouderwetse mand voor later achterop) ook tweedehands aangekomen.
Mijn Trendy Amazone heb ik trouwens ook via marktplaats. Ik heb 'm wel laten verzekeren en in de winkel waar ik dat liet doen zeiden ze dat ie zo goed als nieuw was, en ik 'm dus zeker voor de nieuwprijs (800, gekocht voor 400) moest verzekeren.
Ik heb ook een mama fiets, maar echt lekker vind ik het niet fietsen. Mijn fiets fietst idd best zwaar maar moet ook weer is nagekeken worden...
Ik wil heel graag de Gazelle Bloom en dan de blauwe uitvoering. Mijn vriend vindt dat ik nog maar moet wachten tot het voorjaar, eerder gaan we toch niet fietsen met Julian