Opmaken kinderwagen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Linda88, 12 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda88

Linda88 Actief lid

9 mrt 2011
    414
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals bekend moet je een wiegje en ledikantje kort opmaken. Maar hoe zit dat dan met de kinderwagen? Dat kan toch niet door de hoes van de kinderwagenbak?

2. Star880

Star880 Actief lid

1 aug 2011
    286
    0
    16
    NULL
    NULL
    hmm volg ik ook ff :)

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Bij de kinderwagen ben je er ook bij, dus dat kun je wel hoger opmaken.
    En zo lang zijn die reiswiegjes ook niet.

Maar als je het echt niet vertrouwd, moet je even op matrozenbed googlen, dat is een andere , meer veilige manier van hoog opmaken.

4. Dday

Dday Bekend lid

22 okt 2010
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gewoon de voetenzak van de maxicosi in de kinderwagen liggen! Heb ik ook geen ruzie met lakentjes etc ;)

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Is dat niet te warm nu?
    Of zijn die van mij van die warmbloedjes?

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dat zou ik ook denken! Lijkt me ook erg warm en die van mij had ik gesmord daarmee. Ik vond de wrapper ideaal, binnen lekker in de wrapper in gewone kleertjes+ eventueel vestje (bij dochter altijd = winterbaby) en dan zo de wagen in. En thuis konden ze zo blijven liggen of de box in.

Ik deed in de kinderwagen altijd een aankleedkussenhoes en een molton onder het hoofdje.

7. misa

misa Niet meer actief

Zo groot is een wieg en kinderwagenbak niet. En bovendien ben je er bij. Dus gewoon opmaken. En voor binnen en in winkels kun je beter zoveel mogelijk dat dekje openklappen want het is snel warm. Ze liggen daar best warm in en uit de wind.

8. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    Uhm gewoon een hoeslaken om wagenbak matrasje dan lakentje met evt dekentje. Ik had er ook een hydrofiel bij liggen boven in.

Veel anders kun je het niet doen denk ik.. bak is niet zo groot dus hoog opmaken heeft weinig zin

9. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Ik heb een winterbaby (5-11-2011) en ik heb een wrapper van lodger in de wagen liggen ipv lakentje en dekentje... Lekker makker, warm en geen gedoe.. Toen het heel koud was lag ze in voetenzak van de kinderwagen en dan in de wrapper, heerlijk warm!

10. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ik heb een kleine molton, daaroverheen een laken en er zat een dekbed met overtrek bij mijn wandelwagen. Eind augustus beval ik en in Nederland weet je maar nooit met het weer. Als het warm is doe ik er lekker een babydekentje ofzo in

11. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik deed er gewoon een hoes overheen van een aankleedkussen. Dochter is in de winter geboren en ik legde haar er dan in haar dikke winter slaapzak in met nog een simpel dekentje.

12. De reden dat een ledikantje kort opgemaakt dient te worden, is omdat het een groot bed is en het kindje anders onder de dekens kan komen. In een wieg of kinderwagenbak is dat niet, die zijn lang niet zo groot dus kan je normaal opmaken. Gewoon met lakentje/dekentje en hydrofiel bij het hoofdje.

Deel Deze Pagina