Mijn dochter heeft sinds een paar dagen last van erg veel speeksel/spuug in haar mondje. Ze blaast ook belletjes. Verder steekt ze steeds haar tong uit de mond. Ze slaapt overdag steeds slechter en huilt veel. Na een voeding blijft ze maar happen terwijl ze echt de max hoeveelheid gehad heeft. Ook heeft ze vaak de hik en moet ze hoesten tijdens het drinken. Als we haar na de tijd een boertje laten down horen we daarna ook regelmatig een 'overgeef' geluid. Ze spuugt t verder meestal niet uit. Zou dit reflux kunnen zijn?? Het begint me behoorlijk op te breken dat ze overdag niet wil slapen en bv van 12 tot 19 uur blijft huilen zonder dat ik er wat aan kan doen.
Hallo futuremama, Als je baby goed groeit, dan zou het blijven happen een zuigbehoefte kunnen zijn, een speentje kan dan helpen. Krijgt ze borstvoeding of kunstvoeding?? Groeit ze goed?? Slaapt ze 's nachts goed?? Als een baby wat ouder wordt, zijn ze wat meer wakker overdag, en vinden ze het vaak fijn om wat meer aandacht te krijgen. Bellen blazen en wat meer speekselvorming horen daar ook wel bij. Ik denk niet meteen aan reflux als ik je verhaal lees. Om je onzekerheid hierover weg te nemen is het handig om een bezoekje aan de huisarts te brengen. Succes verder hoor!! Groetjes Adrienne
Ze krijgt nu nog borstvoeding aangevuld met flesvoeding. Ik benbezig met het afbouwen van de borstvoeding. Ze groeit wel goed en 's nachts slaapt ze op zich wel goed. De speen heb ik geprobeerd maar dan blijft ze krijsen. Als ik r dan vast pak gooit ze haar nek en benen naar achteren en strekt ze zich helemaal uit. Het lijkt dan echt of ze pijn heeft. Het lijkt me toch niet normaal dat ze zo'n lange tijd alleen maar wakker is en huilt tenzij ze drinken krijgt of als ik met r ga wandelen. Mag ik vragen waarom je niet aan reflux denkt??? Is dat omdat ze 's nachts wel slaapt??
Hoi hoi, Dat klopt ja. Als het reflux is dan zou ze dat 24 uur hebben, en niet alleen maar overdag. Bij reflux groeien baby's ook niet goed. Hoe komt het dat je aan het afbouwen bent?? En op welke manier doe je dat dan?? Wanneer heb je voor het laatst gewogen?? Groet, Adrienne
Ok dank je. Ik heb haar dinsdag gewogen en toen was ze 4200 gram. Haar geboortegewicht was 3490 gram. Ze is dus erg veel gegroeid in vrij korte tijd. Ik bouw af volgens een schema die ik op internet heb gevonden en in overleg met de wijkverpleegkundige. Dit doe ik omdat ze uit mijn borsten steeds maar rond de 50cc dronk en dit dus niet genoeg was. Ze bleef namelijk huilen na de voeding. Toen we gingen bijvoeden ging t goed. Tot een paar dagen geleden dus.
Hoi, Het zou kunnen dat ze toch te weinig voeding krijgt. Het is bij een baby net zo als bij volwassenen, ze verbranden veel meer energie als ze wakker zijn, dan wanneer ze slapen. Probeer maar eens om meer voeding te geven. Misschien kan ze niet alles in één keer op, maar wil ze het met korte tussenpozen. En nogmaals, als je het niet vertrouwt, maak dan een afspraak met de huisarts. Ik wil wel graag horen hoe het verder gaat. Groet, Adrienne
Ok bedankt voor je hulp. Ik zal eens kijken. Ik moet dinsdag met r naar het consultatiebureau dus zal het daar nog even aankaarten. Laat t je nog weten!