Opmaken wagen grrrrrr

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door poema, 18 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Pffff wat een gedoe. Het opmaken van de Bugaboo. Ligt het aan mij of zij al die lakentjes en dekentjes net te groot of te klein? Hoe heb ik het nu gedaan:
    eerst molton maar die is redelijk groot dus moet ook helemaal onder matras
    Dan hoeslaken, ook redelijk groot dus ver eronder moeten trekken om het toch nog beetje recht en strak te krijgen.
    Dan hydrofielluier als spuugdoek, dat past wel.
    Dan lakentje ook beetje groot en dan het dekentje maar die is net te klein om dubbel te vouwen en te groot eigenlijk om eenvoudig te gebruiken. Het is overigens allemaal de wiegmaat.

Resultaat: wagen wel opgemaakt maar met onder het matras wel heel veel geprop en gerommel. Is dit wel ok? En merkt de baby er niets van als ie er zo direct op ligt? Ik ben er nog niet tevreden over zoals jullie lezen en ben benieuwd hoe jullie dit doen?

2. Bbelly

Bbelly Actief lid

9 nov 2008
    457
    0
    0
    Twente
    Oh, wat herkenbaar! Ik heb mijn moeder net gevraagd om mee te kijken, zij vouwde het dekentje en lakentje BOVEN het matrasje. En dan de zijkanten wel eronder... snap je? Ik weet niet of dat wel de beste manier is, maar in elk geval veel geprop.. ik hoop op goed advies van de kraamzorg.
    Het is wel erg leuk om mee bezig te zijn he! Zo schattig als alles er leuk uit ziet! (bij mij nog echt voor de show)
    Succes..

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.033
    1.853
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb ook een bugaboo, en vind het ook een geprop, maar denk dat dit bij elke kinderwagen zo is.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Die onderlakentjes zaten bij ons onder het matrasje en daar hadden ze echt geen last van oid!

Het dekentje hier was idd ook iets lastiger, maar de eerste tijd liggen ze toch nog niet met de beentjes helemaal onderin de kinderwagen dus als je het daar gewoon een keertje extra dubbel legt is dat niet zo erg.

Later toen ze wat langer werden heb ik het stukje dat te lang was, dus wat er aan de onderkant ondergestopt zou moeten worden aan de bovenkant omgevouwen. Bovenaan een stukje dikker geeft niet en zo met je voeten ineens een stuk hoger liggen lijkt me ook niet fijn. Dus onder gewoon een klein randje ingestopt en de rest aan de bovenzijde dubbelgevouwen! Ging bij ons prima! Maar weet niet hoe het bij een bugaboo is. Maar waarschijnlijk waren onze reiswiegjes wat smaller ivm de tweeling wagen. Maar dat moet het verschil niet zijn lijkt me!

Succes in ieder geval :D!

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ja hier ook hoor
    De eerste tijd deed ik de deken er niet onder, dat was te propperig. Heb een gewoon laken een beetje bijgeknipt, zodat het als hoeslaken kon.

6. Lynn22

Lynn22 Actief lid

30 apr 2008
    300
    0
    16
    Den Haag
    Gewoon een lodger bunker kopen, nergens last van

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ja, zo heb ik t ook maar gedaan, anders was t zo'n berg deken en laken eronder bij t voeteneind, dat t (dunne) matrasje 'bergafwaarts' ligt!

En idd, misschien dat ik mijn lodger shelter gewoon gebruik. Wel zo makkelijk, ook voor in de maxi cosi.

8. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Ben blij te lezen dat ik niet de enige ben... voelde me al zo'n ontzettende kluns... ;)
    Alleen de zijkanten eronder is inderdaad wel een optie. Ik vind het in ieder geval een heel gedoe dat matrasje is ook zo smal... pffff Ik heb ook een Lodger Wrapper, dat is ook nog wel een idee om die gewoon te gebruiken. Maarja, vind zo'n leuk opgemaakt wagentje ook wel erg schattig om te zien....

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.335
    36.195
    113
    Je kunt ipv een hoeslaken ook een aankleedkussenhoes gebruiken, dat scheelt in elk geval iets geprop. Dat past volgens mij net iets beter.

10. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Het is even weten/leren hoe je hem makkelijk kunt opmaken. Maar ik had altijd een strak opgemaakte wagenbak. (heerlijk als alles strak en netjes ligt) In het begin was het even wennen. Maar toen ze er eenmaal was had ik de techniek snel te pakken en deed ik het in een handomdraai. Ik gebruikte overgens ook allemaal wiegspullen. De deken zat half dubbel.

11. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Als je een beetje handig bent met een naaimachine. Knip alles door de helft. Het lakentje en de deken. Als je, vooral de deken, precies door de helft knipt, dan kun je, bij koud weer, twee halve dekentjes erop doen, en bij minder koud weer 1 helft. Wel zo makkelijk.
    Ons meisje is in de zomer geboren en toen gebruikte ik vaak een lakentje (door de helft geknipt) en een molton als dekentje omdat het anders te warm was en had ik dus geen problemen, maar toen het kouder was zat ik met het zelfde probleem.
    Succes

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Dekentje doe ik vaak half dubbel of dubbel en dan er gewoon los op en zijkantjes er iets tussen stoppen.

13. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.806
    4.191
    113
    ik heb ook een aankleedhoes ipv een hoeslaken. Past beter. Verder heb ik onder het hoofeind een handdoek zodat onder en boven gelijk zijn anders ligt je kindje zo ongelijk

14. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik zou de wiefg lakens niet kleiner maken hoor. Is toch juist fijn als de de kleine in kan stoppen. Als je het netjes onder het matrasje stopt heeft ze kleine nergens last van. Ik stopte haar altijd strakk in zo kon de haar handje niet boven de dekens doen (in de winter)

15. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    In de wagen gebruikte ik een dekbedje. Dit omdat ik de wagen alleen gebruikte om te wandelen en niet om mijn kleine in te laten slapen. Mocht het gebeuren dat ze onderweg in slaap vielen en thuis verder sliepen dan haalde ik voorzichtig het dekbedje wel en lag er voor zolang even los een dekentje overheen...Je hebt speciale kleine dekbedjes voor in de wagen, past perfect...Over het matrasje gebruikte ik ook een aankleedhoes of 2 flanellen luiers. Omdat het matrasje van een wagen zo dun is, wilde ik niet teveel proppen, volgens mij voelen ze dat wel degelijk namelijk...

16. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Hoezo gebruik je een molton in de bugaboo? Er zit standaard een aerosleep protect bij en daar hoef je in principe alleen een aerosleep hoeslaken overheen te gebruiken.
    Lakentje en dekentje heb ik in wiegmaat gekocht en enigszins dubbelgevouwen past het allemaal prima.

Deel Deze Pagina