Opmaken wiegje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door LoveXx, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Hallo allemaal,

Ik heb wel instructies gekregen van de kraamzorg over hoe ik het bedje moet opmaken..

-Matras
    -Molton
    -Onderlakentje
    -Hydrofiel luier enz enz

Maar met molton, wordt daar nou moltonhoes mee bedoelt? Of zo'n moltonzeiltje?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Molton of molton hoes, molton zeiltje mag niet meer, staat als het goed is ook in de richtlijnen. Molton zeiltjes ademen niet en als de kruik zou lekken, blijft er loeiheet water in het bedje staan.

3. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Indd geen zeiltje. Ik heb overigens nooit de moltons/hoes gebruikt. Deed gewoon een hoeslakentje over het matrasje en dan de hydrofieleluier, enz..

4. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Oke, bedankt.
    Ik had indd al gehoord dat een zeiltje niet meer mocht, maar het stond er niet echt duidelijk.
    En met gewoon molton bedoel je een molton onderlegger?
    Ik was net bij de hema, voor een moltonhoes, maar die hebben ze niet voor wiegjes...
    Weet iemand waar je die wel kan halen?

5. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    bij prenatal heb ik een molton hoes gekocht in 40 x 80.. weet niet welke maat jij nodig hebt. Verder zou je eens bij baby dump kunnen kijken, volgens mij hebben die ook kleine maatjes moltons. En geen verzendkosten deze wk!

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik had gewoon een molton onderlegger om het matrasje gevouwen maar ons matrasje had zowizo al een afwijkende maat.

Deel Deze Pagina