Mja wij wonen hier nogal multiculti en het lijkt wel hoe warmer het land van herkomst hoe normaler het is om heel veel suiker te eten. Terwijl mij als westerse Europeaan juist geleerd is dat dat zo ongezond is. Typische aan bovenstaande is dat suikerziekte vooral een welvaartsziekte is en dus juist veel voorkomt in het westen van Europa en een stuk minder in die landen waar men juist veel zoeter eet. Ga je toch wimpelen wat nou echt goed is.
Oh zo, ik dacht dat het echt iets met die buggy te maken had. Ik snapte het verband niet. Het is nog vroeg
Ik herken ongezonde tussendoortjes wel hoor, en dat vind ik ook al opmerkelijk, maar 'grote zakken chips en puntzakken schepsnoep'... Haha, nee dat heb ik echt nog nooit gezien icm een buggy. Dan zou ik ook heel vreemd staan te kijken (Maar woon dan ook in het Gooi. Al kom ik vaak genoeg in A'dam of Utrecht) Tja, diabetes is natuurlijk ook van meer afhankelijk dan alleen suikerinname. Denk dat er gemiddeld meer armoede (en minder overgewicht) heerst in de landen van herkomst?
Ik oordeel niet, ik zeg wat ik zag. Dat kan best wat je zegt, maar met alle respect, ik vond het geen gezicht, dat is mijn mening, mag ik. Het kind liep lopend naast zn moeder, en hij was alleen dus geen ander kind erbij ofzo. Het hield zo'n grote speenfles met sap vast en dronk daaruit terwijl hij vrolijk voor en achter zn mama aanrende. Ze kwamen net de alberthein uit, als ze geen drinken voor hem had, dan kon ze toch daar een pakje o.i.d kopen voor hem. Maar goed, moet iedereen lekker zelf weten. En wat betreft de buggy, vind kleuters in een buggy ook niet apart om te zien, volgens mij zie ik mijn zoontje met 4 jaar ook nog in een buggy, aangezien het een weglopertje is. Hopelijk is het tot die tijd anders, maar anders gaat de buggy echt wel overal mee en dit zolang het nodig is.
Wij gaan volgende week naar de Efteling en nemen één buggy mee.. voor mijn twee jarige dochter die er waarschijnlijk alleen in zit om te slapen in de loop van de middag. Mijn zoontje is bijna 4 maar die gaat echt niet in een buggy. Als hij moe is dan gaan we gewoon even zitten of hij mag een stukje op mijn rug / nek. @Brusje1.. ik denk dat daar het verschil zit.. in het definitieverschil van 'nodig is' (bij een gezond kind dan hè?) Ik vind het niet nodig maar goed ik vind het ook niet nodig om mijn zoon aan te kleden (kan hij prima zelf), mijn dochter een tuitbeker te geven (drinkt prima uit een gewone beker), te verschonen (zijn zindelijk) etc etc.. Het is maar wat je 'nodig' vindt.. @Mamzie En over het leegdrinken van de fles van een jonger broertje of zusje.. voor een 5 jarige haal je de speen er toch af???
Het is inderdaad wat jij als moeder 'nodig' vindt bij een voor de rest gezond kind. Mn zoon heeft ook bijvoorbeeld nooit uit een tuitbeker gedronken. Die dronk vanaf zn 6e maand direct uit een gewoon bekertje, en dat ging prima sindsdien en ik vond het dan ook niet nodig om via een fles of tuitbeker drinken te geven. Ik heb voor mn zoon altijd zo'n beker met dop mee of soms zo'n bidon flesje met water. Het is net wat je je kind aanleert denk ik dan. Zeg nu zelf, een kleuter van zo'n 5/6jaar met een grote speenfles, dat zie je niet elke dag..............is ongewoon naar mijn mening. Maar zo'n voetballertje van 6jaar die zo te lezen gezond en wel is, en dan in zo'n buggy.... Denk toch een soort van gemakzucht hoor van de ouders. Als zo'n grote kleuter al lekker kan voetballen dan kan het ook wel makkelijk lopen naast mama of papa. Wij willen hier het liefst ook van de buggy af. Want zoontje wil er bijna niet meer in, maar omdat hij in winkels en op drukke straten vaak (meer als vaak) de neiging heeft om weg te rennen, nemen we de buggy toch voor zijn eigen veiligheid wel mee. Maar zit er over na te denken om zo'n polsbandje of rugzakje met band aan te schaffen, dus even kijken/vragen waar ze die verkopen.....
misschien had de fotograaf een lollige dag .. en vond ie het wel een mooie tegenstelling .. hihi. Onze 3 jarige zit ook nog gewoon in een buggy als we een dagje uit gaan. Hij zit los en kan heel goed zelf aangeven nu ga ik lopen en nu zitten, een dag wandelen voor een 3 jarige is gewoon veel.. O om nog een optie te noemen, tot een half jaar geleden ofzo had ik ze regelmatig allebei in de duo zitten als ergens naar toe ging Waarom? omdat ik net aan zelf weer goed kon lopen en dus al mijn aandacht nodig had daarvoor en niet voor een peuter die ineens denk he dat is leuk! terwijl ik dus absoluut niet snel kon wandelen/rennen.. nou is dit uitzonderlijk en meestal ging ik samen met man weg maar soms kwam het even voor.
Voorlopig zit onze 2,5 jarige zoon nog lekker in de buggy als die wil en ook als die moet. Het kan best een kwestie van opvoeden zijn, maar als ik met hem in de stad loop en het is druk gaat die lekker in de buggy. hoef ik me daar geen zorgen om te maken. Helaas is mijn rug finaal naar de klote en kan ik hem niet lang tillen. Wij lopen hier een blok van 750 meter met de hond dit loopt zoon minimaal 3 keer per dag mee zonder buggy netjes aan het handje, maar in de avond, mag die het niet meer lopen van mij waarom niet. Hij is dan te moe om normaal te lopen gaat vallen zet zijn beentjes verkeerd neer en struikelt continue. ja hij moet daarin sterker worden maar er zijn maar weinig 2,5 jarige die alleen al aan wandelingen minimaal 2 km per dag lopen. Van de week zijn we naar de dierentuin geweest en buggy was mee, hij heeft er welgeteld 10 minuten in gezeten de rest alles gelopen, onze stoere bink. Ik denk dat het de maatschappij is van tegenwoordig dat mensen altijd hun oordeel klaar hebben en hem het liefst ook willen geven, het vreemde is alleen valt mij op dat het juist met name ouderen zijn die denken dat ze alles mogen zeggen. tuigjes doe ik niet aan, ik heb al een hond.
Apart.. Kan je je er niet iets bij voorstellen dat tuigjes en looplijntjes voor de goeie lopers onder de kinderen veel fijner kunnen zijn dan moeten zitten in een buggy? En 2,5 jaar is wel even heel wat anders dan 4 jaar...
Ja ik kan het me voorstellen, helaas geen goede ervaringen mee te hard lopen 2 tellen niet opletten vallen en 4 tanden uit zijn mond op 3 jarige leeftijd duurt lang hoor voor dat gat opgevuld moet worden. Dus nee mijn hond loopt aan de riem en mijn zoon moet naar mij luisteren en als dat betekend dat hij af en toe in de buggy moet ja dan moet dat en als hij niet kan luisteren moet hij dat ook als hij 4 is. Nogmaals ik heb rugproblemen en kan hem niet even tillen, mijn man loopt vaak met krukken wordt lastig een kind op je nek. Maar hier blijkt ook jij hebt je oordeel klaar of wil je je mening opdringen?
Tsja.. waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?! Waarom niet? Omdat je je dan kapot schaamt?? Dat je een 4 jarige die kapot is van een vermoeiende dag ff lekker in een buggy laat zitten? Dat vind ik dan weer een wat overdreven principe.
Haha, vermakelijk deze reacties over leeftijdsgrenzen op buggy's!! Denk dat iedere moeder begrip zal hebben voor kindjes boven de 3/4 jaar met beperkingen die gebruik maken van buggy;s. maar daar ging het niet over. Het ging om sportieve jongetjes van 4 en 6 die knap konden voetballen, maar die het blijkbaar niet meer kunnen opbrengen om een stukje te lopen?! Dat vind ik ook bijzonder opmerkelijk! Mijn persoonlijke mening: een buggy kan handig zijn op pretparkdagjes. heb het zelf ondervonden toen ik met mn 3 jarige zoon naar de Efteling ging. Zonder buggy. En ik hem op het einde van de dag, slapend, op mn rug naar de auto heb gesjouwd. Anderzijds had ik anders merendeel met een lege buggy moeten rijden....ook niet handig. Zelf vind ik het geen gezicht, een ouder kind met de knieën half in de nek in zo'n buggy. Speentjes vind ik al niet kunnen zodra kindjes kunnen praten, dat geslis maakt ze onverstaanbaar. (weet uit ervaring hoe lastig het is om de speen af te leren, pas vlak voor zn derde was hij er ook snachts vanaf). En iets anders dan melk uit een speenfles vind ik eigenlijk al een No Go.... ongeacht welke leeftijd...
als mijn zoon van 5 de kans krijgt kruipt ie zo met zijn kont in de buggy! tis een kleine luiwammes! ahahhahaha. lopen zal tie! en dan roept ie maar mama mijn benen zijn zoo moe... maar soms mag hij van mij best ff zitten (als t kan) of op t meerijdplankje (als t kan) snap dan alleen niet dat ze die kids voor de foto er niet uit konden halen ach leven en laten leven. een speen tot 6jr .. niet mij keus! met 2jr er vanaf gelukkig. een fles.. 1,5 heeft een pap fles s'ochtends. maar die is ook nog maar paar keer per week. ach soms kijk ik hoe het uitkomt. en als een ander er niet achter staat jammer dan. ik denk ook wel eens moet dat nog.. maar ook dat moet men zelf weten. niet mijn keus maar ook niet mijn kind.
Hier precies hetzelfde . Eva is niet echt lui, maar houdt gewoon niet zo van lopen, vooral naar school. Ik weet niet wat het is, saai ofzo? Het liefst zit ze met Lisa in de kinderwagen (gewoon een enkele, maar het past ), of op het plankje (zitten, soms staan). Ik doe niet zo moeilijk, ze is verder goed actief, dus ik laat haar lekker, is ook mar 10 minuten. In de Efteling mag ze in de buggy als Lisa er niet in zit, als Lisa er dan in wil, moet Eva eruit en dat weet ze. Aan het einde van de dag zit Eva vaak in de buggy en Lisa op papa's nek. Liever 12 kilo op je nek dan 17 toch? Maar goed, dit is meer algemeen, in de situatie die TS omschrijft is het wel wat apart
Jeetje zeg... ik lees het eerste stuk.... geweldig opgebouwd, brengt de spanning er goed in, einde hillarisch... en dan helaas... de discusse of het wel of niet normaal is als je kind rond de 4 nog in een buggie zit..... Eigenlijk vind ik het onwijs jammer.... want door dat ik verder ging lezen... was ik mijn eigen reactie al weer vergeten wat ik wou melden haha. Ik vind het gewoon erg leuk geschreven. En ja.. als ik naar het zwembad moet lopen (wandeling van een half uur en dus vertrekkend on 16.45) vind ik het eeeeeeeeeerug prettig dat me meisie (4+) nog effe lekker in de kar zit... want A. anders kom ik nooit op tijd B. is ze veels te moe om dan nog te zwemmen C. we ook nog terug moeten! Leven de kar dan hoor. En ja meestal ga ik op de fiets, maar als het zo stormt... met kappot brekende takken, en windvlagen... ga ik liever lopen dan met de fiets! Affijn.... ik vond de tekst onwijs grappig, al weet ik niet meer wie het geschreven heeft! Fijne avond nog!
Oordelen, oordelen, oordelen! Fijn om te lezen dat op dit forum in ieder geval een aantal perfecte moeders 'wonen'. Ik ben ze namelijk irl nog niet tegengekomen! @Het interview: Ik heb dat stukje ook gelezen, maar kennelijk op een andere manier. Het is net waar je zelf de nadruk op legt, nietwaar?!
Wat natuurlijk ook nog kan is dat die buggy's helemaal niet van die kinderen zijn, maar dat ze het gewoon leuk vinden om er in te zitten. Mijn neefje van vijf vind dat ook wel grappig. Een actie foto was bij dit artikel wel een stuk passender geweest.
TS schrijft alleen dat ze het opmerkelijk vind dat het artikel over voetbaltalent gaat en de jongens van 4 en 6 vervolgens op de foto in een buggy zaten Moet er dan gelijk weer een discussie beginnen over "leven en laten leven" Laat TS het opmerkelijk vinden. Het IS toch ook opmerkelijk die foto bij een artikel over VOETBALtalent ipv kinderen met een voetbal op de foto kinderen in een buggy te fotograferen? TS wil hiermee niemand afvallen wiens kind op 6/7/8/9/10 jarige leeftijd nog in een buggy zit, alleen bij dit ARTIKEL was het een beetje vreemd. Jammer dat sommige het zo persoonlijk opnemen
Al heeft je kind geen beperking, het is maar waar je jezelf druk om maakt of waar je op let. Het interesseert me werkelijk niks al loopt er een kind van 10 met een speen of al zit die nog in een buggy.. Zolang het mijn kind maar niet is