Opmerkelijk...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Cygnet2, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dank je! leuk om de foto ook te kunnen zien!
    Ik vind het echt een rare foto, zeker die oudste in de buggy, de jongste lijkt nog wel jong (kloppen de leeftijden wel?)

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#82 Cygnet2, 6 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jul 2012
    Deze foto was het inderdaad. Persoonlijk vond ik het niet zo nodig om hem op het web te gooien.., het is tenslotte ook iemands privacy... Ander blaadje dat wel maar goed dat maakt duidelijk niets uit. Andere voorkant erop en klaar!

Ik geloof dat ik gewoon hele fitte kinderen heb ofzo en dat mijn 'doorslaan' dus meer gerelateerd is aan wat ik gewend ben... mijn zoon van bijna 4 heeft gisteren in de Efteling geen enkele behoefte gevoeld om ook maar één seconde in de buggy te gaan zitten maar goed dochterlief van 26 maanden heeft ook het overgrote deel van de tijd gewandeld (en niet geslapen).

Iedereen moet lekker zelf weten wat zij doet met haar kinderen maar mijn kinderen hebben duidelijk genoeg uithoudingsvermogen e.d. om een dagje pretpark zonder buggy af te kunnen. Dat is geen doorslaan.. dat is genieten! :) Ik heb ook geen haast. Ik wacht wel even als het langzamer gaat. Je kunt ook zoveel meer zien en doen als je niet in een buggy zit.

Ik zie trouwens bij grotere kinderen liever tuigjes dan buggy's maar goed, ik geloof ook sterk in het vermogen van kinderen om goed te lopen (en minder in hun vermogen om te horen en te WILLEN luisteren). Ieder z'n ding.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Voor schut? Hoe kom je daar nou weer bij? Iedereen moet lekker doen waar zij zich goed bij voelt. Mijn zoon WIL niet in een buggy. Hij is al groot en kan prima lopen. En als hij moe is dan wil ik hem best een stukje dragen of we gaan gewoon even zitten.

Beetje doorgeslagen reactie vind je niet?

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoezo? Ik constateer dat je je flink uitspreekt en daar een mening over hebt bij anderen en verder stel ik een vraag..

Mijn zoon vond een loopbandje veel fijner dan moeten zitten in de buggy.. Ik vraag of je je kan voorstellen dat dat zo kan zijn. En een incident kan gebeuren. Vervelend maar reden om beter op te letten niet om iets te laten. Er gebeuren tientallen ongelukken met buggy's (gisteren welgeteld 3 ongelukken met eigen ogen gezien in de Efteling).

Doe wat je goed dunkt maar mag ik het opmerkelijk vinden dat een 6 jarige in een buggy zit bij een artikel over talent en in dit geval voetbaltalent?

Nogmaals... allemaal lekker zelf weten.. ik geloof dat ik gewoon erg blij ben met mijn fitte, gezonde en (over het algemeen) goed luisterende kinderen!

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Die foto is idd erg grappig eigenlijk vooral met de gedachte dat je misschien wel de volgende Messi in huis hebt :D

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@cygnet: zo ontdekte ik dat de laagvliegende kleuter bij school.. Na kwartier fietsen flink moe was en van school naar ons huis ook ontzettend ver lopen vond.
    Mijn kleuter mag dan de helft minder hard rennen en al helemaal weigeren te klimmen... Maar die heeft zonder moeite naar huis gelopen en was sip toen dr klasgenootje enkel nog maar op de bank wilde hangen omdat ze zo moe was :)

Hier geen Messi... Maar wellicht wel duurlopen :)

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Loopbandje .... Mmm, is dat zoiets als een poldbandje waardoor ze gaan lopen of is het een ander woord voor lijn? Mijn honden lopen binnen de bebouwde kom aan de lijn. Omdat dat moet en ik een boete riskeer als ik dat niet doe, ook al staan ze zeer goed onder appèl! Pas zodra een kind zelf nadrukkelijk vraagt om een looplijn, zal ik zeggen: ''moet je doen'".
    Mijn kind luistert gewoon goed naar zijn mama en loopt niet weg. En soms wil hij geen hand, maar hee, ik ben zijn moeder, dus pakt hij hem toch als dat moet!

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Eens hoor maar hoogzwanger met een zeer ondernemende en watervlugge dreumes van 20 maanden en reuma is een polsbandje een uitkomst als je dreumes niet in de buggy wil en hoeft. Hij heeft er niet nadrukkelijk om gevraagd (kon ook nog niet zo geweldig praten toen) maar de lol van het lopen en de veiligheid vond ik voor zich spreken.

Luisteren... tja, met 20 maanden vond mijn zoon dat erg moeilijk

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Persoonlijk vind ik een looptuigje er 10x erger uitzien dan een wat ouder kindje in een buggy..
    Maar je hebt ook van die rugzakjes met een koordje eraan. Dat vind ik er dan wel weer wat vriendelijker uit zien.

Heb voor dochter wel een polsbandje gehad toen ze 1,5 was (maar na 3 dagen kon ze m al zelf afdoen ;) en voelde me alsof ik haar aan het uitlaten was). Die liep ook constant weg en miste mij daarbij totaal niet. Eén onbewaakt ogenblik en ze glipte zo weg, tussen de schappen door, links/rechts, richting de uitgang.. Wat een drama zeg.
    En daarbij, als ze geen zin meer heeft om mee te lopen, gaat ze enorm lopen treuzelen. En daar kan ik ook erg slecht tegen, echt geen geduld voor :p.
    Kortom, als het even kon, was de buggy tot 3 jaar een heel mooi instrument. Al had ze er tussen 1-2 wel een gruwelijke hekel aan ;) Pech!

Anyway, ik vind het nogal makkelijk om vanuit je eigen ervaring conclusies te trekken over anderen.
    Ik kan het me beide best voorstellen. Voor het ene kind/ouder is een tuigje een prima oplossing, andere kind/ouder is gebaat bij af en toe op een vermoeiende dag nog even in de buggy bijkomen als ie 3-4 is.

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    6jarige in een buggy ziet er gewoon niet uit. of kinderen aan een hondenriempje vind ik ook echt te zot voor woorden maargoed, schijnbaar zijn dat voor die ouders normale dingen. ik heb waarschijnlijk ook wel gewoontes of dingen waar anderen weer raar van opkijken.

ik zag paar weken terug een kind, nou ik overdrijf niet!! van zeker 10jaar met een verrekte SPEEN!!!! en die dronk doodleuk nog uit een avent fles... hubby en ik zaten eerst te denken dat er misschien iets is met dat meiske maar ze dronk daarna doodleuk uit mama's glas zonder knoeien of moeilijk gedoe. ze kon t dus wel! tja zal wel lekker makkelijk zijn denk ik? maar kolere een speen op 10jarige leeftijd?!?!? wauw.. en trust me, was echt niks mis met dat kind hoor, geen achterstand of iets dergelijks. praat en deed ook gewoon heel normaal

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

deze mag dicht.. (mensen lezen graag wat ze willen lezen)

12. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Tja, eerder in dit topic was je er toch heel duidelijk over dat je met 3,5 jaar in een buggy niet normaal vindt ;).

13. prettymum

prettymum Niet meer actief

Tnx, heb meteen even gekeken. Maar de vader zegt nergens dat hun kinderen goed kunnen voetballen hoor. Zelfs niet dat zijn kinderen op voetbal zitten. Hij zegt alleen dat er op de voetbalclub in het dorp scouts komen en stel dan dat die zou zeggen dag hun zoon de nieuwe Messie zou zijn... Ik neem maar even aan dat ze inderdaad op die club zitten maar neem niet onmiddelijk aan dat ze topvoetballers zijn.

Volgens mij heeft die journalist er een mooier verhaal van gemaakt dan wat die mensen vertelden.

Maar dan nog is die jongen van zes die op de foto staat wel echt veredel te groot voor een buggy, ik denk dat zijn ouders twee buggies hebben aangeschaft om sneller op de plaats van bestemming te komen.

Deel Deze Pagina