Rayne als in rain (regen) en Layke als in lake (meer) bedoel je dan? En Blu als in blue, de kleur van wat mensen denken dat zeewater voor kleur heeft? Tag ken ik alleen met de definitie 'label'. Rawlings zegt me überhaupt niets. Wat zijn de definities van deze twee in de context die jij bedoelt (water)?
Rheanne. Ugh wat doet het iedere keer toch weer pijn aan m'n ogen als zo'n mooie naam (Rhea) zo wordt vern**kt doordat er weer eens ouders waren die niet konden kiezen uit twee namen en die maar samen hebben gevoegd (Rhea& Anne)
Ik heb verder geen idee hoor, ooit toen ik tv had keek ik die serie en ze zeiden dat ze allemaal iets met water te maken hadden. Mss zijn dat meren of wateren in hun omgeving?
Hoyte van Hoytema. Lekker inspiratieloos wel. Nb. Jan Janssen is óók inspiratieloos, maar tenminste nog ergens op gebaseerd: Janssen is de verbastering van 'Jan's zoon'. En aangezien voornamen vroeger vaak van vader op zoon overgingen, werd je dus volledig 'Jan die Jan's zoon is' (Jan Janssen dus).
Ik heb dit dus speciaal voor jou opgezocht hè de kinderen heten voluit Rivers McCall Rayne McCoy Rawlings McClaine Layke Bryars Blu Wellington Tag Bricker
Die naam kwam ik ook tegen! Ik zag het als variant/afkorting van Rhiannon en vond hem zo gek nog niet. Maar aangezien je het met een e schrijft in plaats van een i, ligt de link met Rhea misschien meer voor de hand
WHahahaha dat eerste Een Roek is een vogel. Een soort raaf-/kraai-achtige. Dus eigenlijk een natuurnaam. Nou vind ik de meeste erg mooi, maar deze hoort wat mij betreft ook in dit topic thuis Harde naam ook trouwens voor een meisje..
Maar betekenen namen met -ma dat niet ook? Of wat betekent dat eigenlijk dan? Net als Sjoerd Sjoerdsma bv
Ik “ken” trouwens mensen die Janszen heten en dan altijd de telefoon oppakken met “Hallo, .... Janszen met sz”
De Y is nooit een dj-klank in het Engels... (of in andere talen trouwens ;P). Dat wil overigens niet zeggen dat de Nederlander in kwestie die deze naam geeft, dat weet... Maar ik ga toch voor Jade.
Ja idd, dus deze Hoyte is een man van de Hoytes. Hier staat een toffe uitleg (even naar beneden scrollen voor de -ma): https://taaldacht.nl/2013/08/22/afstammingsnamen-in-de-lage-landen/
O grappig. Ik zat er nog wel over te twijfelen bij plaatsing van m'n post, maar ik had eerlijk gezegd niet die indruk. Namen eindigend op -ma zijn puur fries dacht ik, zonder verdere logica zeg maar. Leuk om zo weer wat bij te leren. Persoonlijk vind ik t maar saai dat Jan Janssen/Hoyte van Hoytema gedoe. Verzin eens wat nieuws denk ik dan
Ja ik vond het ook tof om te lezen; die -stra, -ma, etc klinken allemaal noordelijk maar ze hebben dus allemaal wel een duidelijke herkomst. En ja ik vind het ook verschrikkelijk. Net als die mensen die hun meerdere kinderen varianten van dezelfde naam geven. (Jayden en Jaylynn, Joran en Joranne, etc).