Inanna (meisje) Duron (jongen) Bij die laatste denk ik aan Duran Duran en aan Durex O en deze dan.. ik weet niet heel precies hoe je het schrijft (ik denk als Gedske), maar het klinkt als Getske. Komt over als getver/getverderrie/getsie
Denk dat het ook is waar je mee opgroeit. Wanneer je een naam je hele leven kent, klinkt het vertrouwd. Ik had een tante Tiet. Nooit raar gevonden.
Hahaha, wel een aparte spelling maar Schmuel is een Hebreeuwse jongensnaam (ook uit film The Boy in the Striped Pyjamas). Ik vind het zelf ook gek, zeker in Nederland - klap op je smoel - maar ik snap het wel als het een bepaalde achtergrond heeft (mits juist gespeld).
Vreemdste? Lenny is toch niet vreemd? Hier stond bijv. James op de lijst voor een dochter. Heerlijk vlotte naam en wordt bijv ook vaak gebruikt als afkorting. Mocht je Lenny vreems vinden, dan denk ik dat je de namen van mijn jongens ook thuis vind horen in dit topic, vooral die van de nu nog jongste en buikbaby.
Sjmoel??? Hoop echt heel erg dat dat een doodgewone naam is in een of andere vreemde taal. Anders valt het gewoon echt niet uit te leggen namelijk
Sjmoel is een oude naam die al lang gegeven wordt - met deze spelling. Ik denk dat zowel Schmuel als Sjmoel de fonetische spelling is van de Hebreeuwse naam, met de oorspronkelijke schrijfwijze in een heel ander alfabet dat het onze. De ene schrijfwijze is dus niet correcter dan de andere. Maar ja, desalniettemin een opmerkelijke naam