Ah ja dat is wel een optie Ik ken een stel die hun zoontje een naam hebben gegeven (gewoon een leuke, reeds bestaande naam) waarvan ik direct zei: oh leuk, (voorste helft) vernoemd naar papa en (achterste helft) naar mama Bleken ze niet eens door te hebben gehad Maar die ouders hebben dus serieus ook van die namen dat als ze er nog eentje zouden krijgen, dat kindje vernoemd kan worden naar (voorste helft) mama en (achterste helft) papa. En dan ook nog de mazzel hebben dat beide namen van de kindjes unisex zijn! Dus voor #2 maakt het niet eens uit of het een j of m wordt wat dat betreft
Poe. Uhh... het lijkt op 'diamant(ie)'. Ik ken een jongetje genaamd Diamond en een meisje genaamd Diantha. Maar vind iets wat op diamant lijkt best wel unisex. Maar denk in dit geval toch een jongen.
Even googlen leerde mij net dat een van de kinderen 'and justice for all' als extra namen heeft. De naam van een album van Metallica. Staat een artikel in de panorama met de link naar de tweets van de journalist die er achter kwam. Schijnt te mogen in Nieuw Zeeland. De journalist geloofde het niet en heeft zelfs de geboorte certificaten gezien waarop het stond.
Het idee om naar oudsher te vernoemen vind ik leuk, al zou mijn persoonlijke keuze nooit het woord -zoon erin zijn (ook al is het bekend, denk maar aan Jan Pieterszoon Coen). So far so good. Beetje jammer alleen dat het op 'sowieso' lijkt.
Mijn babynichtje heet zo met haar 2e naam, ik vind het zo lelijk Ik snap dat je wilt vernoemen, maar maak er dan tenminste Janna of Janneke van ofzo...
Hier heeft mijn dochter met een naam die je eigenlijk nooit hoort in Nederland, ineens een hele normale naam tegenover de meeste andere namen