Snap ik heel goed. M'n zus had die naam tot die tijd nog in gedachten voor mocht ze een zoontje krijgen. Heeft ze na die tijd maar uit haar hoofd gezet.
Je ziet inderdaad een duidelijke afname na die tijd: https://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/tristan
De moeder van Alex, Axel, Xela, Lexa, Xael, Xeal, Exla, Leax, Xale, Elax en Alxe is zwanger van nummer twaalf. Zou geniaal zijn als die gewoon Piet of Truus gaat heten
Ik gok op Elxa of Laxe. De overige opties zijn volgens mij gewoon niet meer uit te spreken. Maar dit is ook al om te janken. Las wel dat ze hierna echt klaar zijn. Moet ook wel haha.
Patsy. Of je het nou op de nederlandse of engelse manier uitspreekt, blijft een beetje een gekke naam vind ik. Patsie, petsie, bekt beiden niet echt (i.m.o.).
Maks. Ik vind het zo'n wanstaltige spelling! Max is een prima naam met ben bij Maks geneigd om er mak-s van te maken, lastig uit leggen maar de ks heeft gewoon een minder lekkere overgang dan de X ofzo
Pfff volgens mij heb ik dat al eerder gehoord én had ze mijn ziens al eerder mogen bedenken echt die creaties die het werden na Lexa zijn me echt te ver gezocht.
De engelse versie vind ik ook niet zo mooi. De franse versie daarentegen... Oceáne of fonetisch oo-see-aa-nuh tegenover Ocean, of fonetisch oo-sjun.. ik zou het wel weten Vloeiend frans of boers engels. Doe mij die eerste maar!
Familie van Prescilla? Ik zag die naam recent voorbij komen brrr Fonetisch schrijven is niet altijd charmant haha