Daarom kan ik ook niet goed tegen de naam Ben Vriendin van me heeft een partner genaamd Ben. Gebeurt regelmatig dat autocorrectie er ben van maakt. Echt heel onhandig, soms moet ik wel drie keer lezen om de zin goed te kunnen begrijpen..
Die hebben vaak een heel mooie klassieke Germaanse afkomst haha! Ik denk bij de meeste Friese namen ook HUH, maar die zijn dus eigenlijk altijd wel op iets gebaseerd. Blijkbaar is Oet(e) een afgeleide van Atho, wat dan weer dit is: Atho Ade m., Atha Ade v. enerzijds koosvorm van Athal-namen, anderzijds brabbelnaam voor vader (vooral) en moeder Athal = Adel, ook met die betekenis (denk aan namen als Adelheid, Albert (Adelbercht), etc). Dus in verre vorm is Oet een koosnaampje van bijv. Albert Ik ben echt zo fan van deze pagina https://taaldacht.nl/germaanse-namen/
Kwam laatst de namen Christiléne en Jochanan tegen. Snap dat ze voor de meesten niet in de categorie afschuwelijk vallen maar ik vind het, zeker bij elkaar, echt een enorme mond vol. Dus nee, niet afschuwelijk maar vind ze wel heel lelijk
Heeft die moeder niet toevallig een blog? Er zijn inmiddels meer kinderen (onderweg?) en volgens mij waren dat ook namen die mondvol waren en niet helemaal standaard, maar zeker niet afschuwelijk.
Heb het even gegoogled, ze hebben nog een kind dat Bertian heet. Soort hippe Bert-Jan. Minder spectaculair dan de eerste twee.
Kwam net deze tegen Adrianne leeft met groot gezin van 80 euro per week: ‘Ga altijd naar dezelfde supermarkt’ | Instagram | destentor.nl Ze hebben nog een 4e kindje: Ethianne.