Ik vind Derrekien en Sjoke wel bijzonder. Beide geen babynamen van nu, maar ze vielen mij laatst wel op.
de djoeke waar ik me werkte schreef je wel ook als Djoeke zoals je het uitspreekt. Wie weet had ze het vertaald om verwarring te voorkomen
ik vind Nada echt een mooie vrouwennaam. Bekende Nederlandse voetbalvrouw Nada van Nie moet ik aan denken.
Dat had ik ondertussen wel begrepen dat het Fries was. Ik vind hem wel "minder leuk" en past mijn inziens dus ook in dit topic.
Er is een nederlandse acteur genaamd Lykele Muus. Ik heb dus heel lang gedacht dat dat een vrouw was, puur doordat 'Lieke' erin zit..
Ik ben fries, in mijn ogen zijn friese namen niet echt opmerkelijk. Het is ook maar net wat je van namen gewend bent.
Hij is niet de eerste niet fries die een friese naam heeft Mee eens dat Lykele (veel) mooier staat dan Liekele!
Oi, door dat ''Aure-'' was mijn aandacht in eerste instantie op een positieve manier getrokken. Namen zoals Aurelia/ Aurelius vind ik heel erg mooi namelijk. Totdat ik zag wat deze mensen achter Aure- hebben geplakt. Toen dacht ik toch echt even: hoe bedenk je het om dit te combineren met elkaar.. Zal vast wel een logica achter zitten vanuit hen bekeken, maar voor mij is dit echt een gevalletje van 'heel mooi' versus 'gevalletje we plakken er een deel van de (i.m.o.) tokkie naam van een bekende voetballer aan vast' Djolicia = echt tokkie ten top weer. Pareltje Oriana vind ik nog best mooi! Al zit ie wel half tussen heel mooi en redelijk tokkie in. Doet me denken aan Orion (sterrenbeeld).