De hóe? 'T zal vast fries zijn denk ik zo. Ik denk dat je het uitspreekt als Jorritsje? Alsof je een verkleinwoord van de achternaam Jorritsma gebruikt zeg maar..
Zo zou ik het wel uitspreken met mijn kennis van de taal haha (Maar echt Dieuwke breekt mij op met haar Djoeke haha en dan kom je een andere Dieuwke tegen en is t weer Diewke grrr, best maf soms hoe dezelfde naam zo anders wordt uitgesproken)
https://wij.nl/blogs-baby/de-naam-van-je-kind-verkeerd-uitspreken-deze-15-ouders-weten-hier-alles-van *face-palm emoticon* Wat had je dan zelf verwacht bij de meeste namen?? Edit: in de reacties stond een vrouw die haar zoon Lievay heeft genoemd omdat ze bij Levi bang was voor de Nederlandse spelling
Sjeeeee ja van sommige snap ik echt de verwarring wel.. Gelukkig geeft 1 iemand nog toe dat het een 'gevalletje niet over na gedacht' was. Maar.. Jools??!
Nou ik vind om eerlijk te zijn alleen #6 wel zo'n geval ja. De rest is voor mij gewoon gesneden koek (maar voor heel veel andere mensen kennelijk erg moeilijk). Ook Jools valt voor mij niet in de categorie 'moeilijk uit te spreken'. Vrouw van Jamie Oliver heet overigens ook zo.
Ik vind wel dat je voor de meeste namen in het rijtje meerdere uitspraken hebt. En ik zie genoeg namen waarbij je je snel kunt vergissen. Er staan ook wel wat simpele namen in, daar ben ik het wel mee eens.
Jools is ook zeker niet moeilijk uit te spreken, maar als ik de naam zou zien staan, zou ik zeker weten Jools zeggen en niet Djoels