Wat vind je daar dan precies raar aan? Het is gewoon een Islamitische naam. Net zoals Noureddin(e), Salaheddin(e), Nasreddin(e) etc. Voor deze spelling zou ik zelf niet kiezen maar waarschijnlijk hadden de ouders geen andere keus ivm de namenlijst van het Marokkaanse consulaat. Bij veel Marokkaanse namen zie je zo'n e op het einde.
De toevoeging 'ed din' betekent zoiets als 'van het geloof. Wordt ook wel op andere manieren gespeld. Die -e aan het einde is een typisch Noord-Afrikaanse spelling door invloed van de Franse taal.
Nouja goed ik kende hem verder niet en het is ook geen islamitisch gezin dus ik had de naam daar niet mee geassocieerd.
Ik meende dat de beste vriendin van Oprah Winfrey ook zo heette, maar na even speuren blijkt dat Gayle te zijn. Gaye vind ik dan nog net een tikkie erger. Niet alleen vanwege de uitspraak, maar ook omdat Gayle nog als een afkorting van Abigail/ Kayleigh oid. kan worden gezien (weet niet of dat in het geval van de vriendin van Oprah ook zo is hoor).
Bedankt voor je interessante uitleg! Het is ook echt dat het in nederland veelal de meisjesnamen zijn die op -e eindigen (Laure/ Linde/ Lotte/ Ilse/ etc.) dat het i.m.o. al snel op een meisjesnaam lijkt. Dat er in Sayfedinne het "woord" 'dinne' in zit (wat ook in 'vriendinnen') zit, helpt natuurlijk ook niet mee
Hoewel ik nooit op die manier naar dergelijke namen heb gekeken begrijp ik nu wel dat het vrouwelijk kan overkomen. Net als bv de naam Amin, een jongensnaam maar wordt hier vaak als Amine gespeld, waarbij de e dan niet wordt uitgesproken. Amina, met a dus, is dan weer de vrouwelijke variant. Maar misschien komt Amine voor sommigen ook wel vrouwelijk over. Hoewel ik moet zeggen dat het hier qua spelling van namen nog redelijk meevalt omdat er (anders dan bv in Marokko) geen regels zijn hoe je een naam dient te spellen. Beetje offtopic maar laatst moest mijn oudste naar de oogarts, schrijft ie op dat papier (ze moest een bril en medicijnen) Haoua daar gaan echt m'n nekharen van overeind staan hoor die ou ipv w... Vreselijk!
Dochter van Bruce Willis heet Tallulah. Ze was een paar keer sidekick bij het MTV programma Catfish. Het wordt uitgesproken als ta-LOE-laa. Ik vind het zelf echt een hele mooie uitspraak vooral, maar op schrift wat minder mooi en dat het voor ons nederlanders lijkt alsof het woord lul erin voor komt is ook niet echt positief
Nou inderdaad. Moest daar gelijk aan denken toen ik de naam las. Beetje lullig dan voor degene die zo heet...
Ennovy. Het is net alsof het om de tweede van een tweeling gaat en degene die de aangifte opnam ''*Naam en Novy'' iets te letterlijk nam