Hele stoere naam vind ik dat! Ik had die bij mijn oudste dochter ook op het lijstje staan, maar mijn man vond het niks. Minthe stond wel op ons gezamenlijke lijstje.
Dáár moet ik dan weer erg aan wennen: een jongetje dat Mint heet..... Tsja, in de regel zijn natuurnamen natuurlijk vrij unisex, maar een meisje genaamd Storm of een jongen genaamd Lily is i.m.o. toch een béétje gek Flip doet me denken aan Flip fluitketel
Rosyllie: wat een vre-se-lij-ke verkr*chting van de prachtige naam Rosalie! Antonia: hierbij -net als bij sommige andere- zou verboden moeten worden dat er van een mannennaam (Anton) een vrouwenversie mag bestaan Cimen: ik hoor hier op ZP wel vaker dat men de naam Simon niks vindt, omdat ze dat doet denken aan semen; sperma. Cimen komt qua schrijfwijze net zoveel in de buurt als je het mij vraagt en qua uitspraak nog veel meer als Simon... Djoeliah: nog zo 1 om te huilen . Waarom niet gewoon Julia???!!?!!?!??? Ymie: niet heel lelijk, wel bijzonder. Jammer genoeg doet ie me alleen te veel denken aan het (i.m.o.) superlelijke Emmie
Ik vind Antonia absoluut geen rare vrouwelijke variant hoor. Het is ook een doodnormale Spaanse, Italiaanse en Engelse vrouwennaam. Ik vind het Nederlandse Anton eerder een lelijke vertaling van Antonio. Als je het hebt over lelijke vrouwelijke verbastering denk ik eerder aan Lambert - Lamberdina, Willem - Willempje of Wessel - Wesselina. En ja, bovenstaande ken ik allemaal
Cimen is misschien Turks oid? Ik 'ken' een Cilem en hij is Turks.. zijn naam spreek je uit als Tsjielem of iets in die richting.