Hier was er gisteren kindercarnaval. Nou waren er een heleboel ouders en mensen die gewoon alleen kwamen die gewoon harstikke dronknen waren maar ik vind het raar dat er bier is op een feest van 0 tot 8 jaar en dat de ouders dan zoveel zuipen ze moeten toch ook op de kids letten of licht het aan mij???
ik kan er ook heel slecht tegen wij hebben de afspraak dat je best mag drinken maar er blijft er altijd 1 nuchter !
O daar ben ik het helemaal mee eens, ik heb ook al zo'n rare dingen gezien. Gister zag ik een kindje wat zooo moe was, maar ouders keken er niet eens naar om en maar zuipen!!!!! Een van ons blijft altijd nuchter tijdens de kindercarnaval. O en dan ook nog die muziek tijdens die kindercarnaval, "je hebt pas een hit als er **** you in zit"!!!!
vind het zelf niet kunnen om met flink wat drank op, op een kinderfeestje te gaan hangen ik weet niet of het in een uitgaansgelegenheid of iets in die trant was maar mag je eigenlijk wel drank schenken op feestjes voor kinderen ook al is de drank voor de ouders. mijn moeder werkte in een buurtcentrum en in hun drankvergunning stond duidelijk aangegeven wanneer de leeftijdsgrens voor het activiteit onder de 16 ligt er geen drank geschonken mag worden. maar goed desondanks het je als ouder zelf de verantwoordelijkheid over je kind en ik vind het dan ook niet kunnen en zal het zelf ook nooit doen.
Persoonlijk zou ik dat ook nooit doen nee, je geeft niet bepaald het goede voorbeeld en buiten dat het was kinder carnaval. Kijk dat je laveloos dronken wordt als je kids 's avonds op bed liggen bij opa/ oma of de oppas moeten ze lekker zelf weten. Eigenlijk zouden ze geen alcohol moeten schenken op zulke feestjes.
wij doen niet aan carnaval, maar vind dat ook niet normaal hey.... en ook niet als er 1 van de twee zit te drinken en dronken word waar je kinderen bij zijn... erg aso.... lekker voorbeeld...
wij hebben ook de afspraak dat er 1 nuchter blijft. en bij ons is dronken zijn helemaal uit den boze als er kinderen bij zijn. dit komt vooral omdat mijn vriend en ik allebij een ouder hebben gehad die alcohollist was dus we vinden dat onze kinderen geen dronken ouder hoeven mee te maken. ons kindje is nog niet geboren maar deze regels gelden ook als we op mijn nichtjes passen
Wij doen niet aan carnaval en we vinden het ook stom dat er met carnaval wel gedronken mag worden en met blikken bier over de straat gelopen wordt en als je dat gewoon op een andere dag doet wordt je erop aan gekeken. Ik vind soieso dat carnaval gebruikt wordt om je lekker lam te zuipen, iets anders is het vaak neit.
Ik heb in de horeca gewerkt en hele rare dingen gezien Als de ouders lekker laveloos aan de bar hingen de de kinderen kwamen "zeuren" dat ze honger hadden en naar huis wilden (het was dan ondertussen alweer 20:00 ofzo) dan werden de kinderen volgestopt met chips en fristi... "en nou weer lekker buiten gaan spelen he, we gaan straks naar huis" Ik heb zelf 1x een man bijna over de bar getrokken, zo boos was ik! Hij had zijn dochter bij en een vriendin van die dochter (kinderen waren allebei een jaar of 11) Die man besteld 1 bier en 2 sneeuwitjes (half bier, half 7up), maar ik had het zo snel niet in de gaten, dus ik geef hem die... Zie ik toch dat hij die sneeuwitjes aan die kinderen geeft Dus ik zeg tegen die man, dat dat de bedoeling niet is, maar hij loopt gewoon weg.... Zie ik net als ze weglopen die vriendin tegen die dochter zeggen "ik lust dit helemaal niet" waarop die dochter zegt "drink het maar gewoon op, anders word papa boos" :x Ik erachteraan en ik trek die sneeuwitjes uit die handen van die kinderen. Roept die man "blijf GVD van het bier van die kinderen af" Dus ik zeg "hoor je wel wat je zegt gek!" Ik zeg tegen die kinderen "wat willen jullie drinken meisjes?" Die man weer "je denkt toch niet dat ik dat ga betalen?" Dus ik weer "die krijgen ze van mij" Nou ze wilden een appelsap en een fristi.....
jee wat een idioot zeg! goed van je dat je hebt ingegrepen.... zouden velen niet durven met zo'n aso... ik vind dat hele carnaval gebeuren echt niet meer leuk... vroeger toen ik 7 was ging ik met mijn zus naar de weidemenekes... was een gebouw waar allemaal kids kwamen om carnaval te vieren.. ze schonken alleen fris en hadden broodjes en snoep en chips..... en daarna gingen we met de optocht mee.... zo hoort het en niet zoals het tegenwoordig gaat met je lamzuipen en de kids voor spek en bonen mee omdat pa en ma anders niet wegkunnen.....
Ik heb gisteren ook weer vol verbazing staan kijken bij het kindercarnaval hier. Het begon om 11.00 uur, wij waren er om 11.15 en de helft van de ouders stond al met bier of sterke drank in zijn/haar handen... Om 11.15!! Jitte heeft geloof ik van de anderhalf uur dat we er waren een uur op mijn arm gezeten. Ze is echt iemand die de boel even af moet kijken. Daarna kwam ze wel los en heeft ze lekker nog even gedanst (en klom ze steeds op het podium, van het ene uiterste in het andere) Er waren een hoop kindjes voor wie al die herrie en mensen teveel was, dat kon je gewoon aan ze zien, maar de ouders zetten ze gewoon neer en gaan staan kletsen... Dat vind ik zo zielig, als je dan zo graag met je vrienden wil ouwehoeren, ga dan zonder kinderen op stap!
@ Girafje, Ik ben super trots op jou dat je zo hebt gereageerd, blij dat er ook goede mensen zijn. Die ouders moeten zich schamen. (hier ook geen drank op kinderverjaardagen, tot ongenoegen van sommige, jammer dan)
wij gingen 1 keer per jaar met de hele famillie een weekendje weg alle oma's en opa's waren nuchter dus zo'n 6 tot 8 en de rest dronk best veel maar de meeste kinderen maar de hele kleintjes lagen dan wel al op bed
Het erge is, het is ondertussen alweer zo'n 10 jaar geleden gebeurd en nog steeds moet ik aan die meisjes denken Helemaal omdat ze toen zei "anders word papa boos" Nog steeds ben ik bang dat ze later thuis op hun sodemieter hebben gekregen door mijn toedoen zeg maar dat mijn woede door die meisjes zelf uitgelokt zou zijn snap je? (dat die vader dat zou denken)
wij zijn grote carnavalvierders, maar ik gaaf niks om alcohol. Ik drink soms 1 glaasje, maar houd het dan op en dan cassis of zo. Moet zeggen dat het bij ons wel meevalt, er wordt wel een biertje gedronken bij een kindercarnaval, maar ik heb nog nooit iemand zat gezien. Maar ik vier carnaval in een redelijk klein dorp, ik denk dat de sociale controle dan toch groot is. Bij de kroegentocht gaan kinderen ook mee. Ik neem de jongens ook mee. We gaan naar 3 feestgelegenheden, bij een wordt er gerookt. In die tijd ga ik naar mijn ouders en leg de jongens op bed. Ik wil niet dat er gerookt wordt met de jongens. En verder. Tja ik moet af en toe kijken waar mijn jongste is. Er danst of knuffelt altijd wel iemand met hem.... Mijn ouders en mam zijn er ook. We zijn met 4 personen om op 2 kids te passen. Dus werkt prima. En worden de kids moe, vervelend of geen zin, gaat een van ons met de kids naar het huis van mijn ouders. Het moet leuk zijn...geen zuippartij!
Bier en kinderen.............. Daarom heb ik een hekel aan Carnaval! Mijn vader (sinds mijn 12e geen contact meer mee) hield wel van een biertje. Ik heb dan ook geen leuke herinneringen aan Carnaval! Wij (mijn broers en ik) werden tijdens deze dagen zoet gehouden met cola, chips en snoep. Niet alleen door mijn vader, maar door al zijn voetbal- en kroegmaten. De hele dag moesten wij onszelf vermaken. Aan het einde van de dag waren wij vreselijk moe, maar papa wilde nog niet naar huis. Een dag carnaval eindigde met een zeer dronken vader die hele vreemde dingen deed.
Als wij met onze kleine man naar de kermis gaan tijdens het borreluurtje dan drink ik 1 glaasje en daar blijft het bij. (we doen hier niet aan carnaval dus kan daar niet over meepraten) Manlief drinkt een paar biertjes(althans dat hoop ik volgend jaar) Hebben nu 3 kermissen meegemaakt met de kleine man en hij heeft zich nog geen 1x in kunnen houden qua bier, en we hebben dus ook al 3 kermissen hooglopende bonje gehad. Vorig jaar was ik echt pissig. Hij moest en zou met zn vrienden eerst samen ontbijten en dan door borrelen. (Nou geen probleem, hij zou ons daar treffen) Meneer in geen velden of wegen te bekennen, strontvervelend kind die met papa in de draaimolen wou en continu wegliep en mijn (gekregen) drankje die nog onaangeraakt op tafel stond toen ik er genoeg van had en naar huis ben gegaan. Meneer kwam 1,5 uur later thuis, dikke vette ruzie gehad weer. Maar dit keer was het wel duidelijk geloof ik. Heb hem laten douchen en omkleden om vervolgens met zn 3tjes over de kermis te lopen en de attracties te pakken. Gelukkig heb ik nog wel wat gezond verstand in mn kop zitten!! BAH
Hier zondag tijdens de kindermiddag geen alcohol. Was dit jaar voor het eerst zo en ik heb wel wat mensen horen zeuren, maar het viel mij gelukkig mee. Als je zo graag meer dan één biertje wilt doen, doe dat of 's-avonds of breng je kindjes uit logeren is onze motto. Hier gelukkig geen rare dingen meegemaakt dit jaar! Gr Heel76
OH, IK HEB HIER ZO DE PEST AAN! Ik drink sowieso geen alcohol. Ik heb ook in de horeca gewerkt en je ziet soms dingen... Ouders die hun baby meenemen en zichzelf vervolgens vol gieten. Ouders die hun kind meenemen en bierglazen laten verzamelen. Ik wilde soms direct de kinderbescherming bellen. Dat je op stap gaat is prima, maar zorg voor oppas en laat je kind ver weg van dit soort dingen totdat ze een jaar of 16 zijn.