ik wist niet zo goed waar deze topic plaatsen.. maar in belgie is het de gewoonte om doopsuiker te geven ad mensen maar ook ad meter en peter een klein cadeautje, ik weet niet of sommige nederlanders dit ook doen? mijn vraag wat heb je gegeven en heb je mss een site waar leuke dingen opstaan?
Hier nog een belgische mama en wij geven idd ook iets aan de meter en de peter. Wij hebben onze doopsuiker zelf gemaakt en hebben twee extra grote doopsuikers gemaakt van zo'n 70 cm groot en aan hen gegeven. We hebben ze ook een album gegeven met de eerste foto's van de baby in en hebben één foto vergroot en in een kader gestopt. Vonden ze allebei heel erg leuk! Vooral die fotoalbum was toch wel een schot in de roos!
Ook een Belgje.. Wij hebben alles gehaald in de winkel van de doopsuiker (hebben wel alles zelf aaneen gemaakt), daar hebben ze ook cadeautjes voor peter en meter. Dat van die foto album lijkt me ook wel leuk Zelf denk ik dat we bij kerstmis aan de grootouders en peter en meter een leuke foto op canvas gaan laten maken.
Ik ben Belgisch en ben zelf 2 keer meter. Ik heb bij mijn oudste metekindje (reeds 13 jaar geleden) een porcelijne beertje (cherished teddy) met doopsuiker eraan gekregen en bij de jongste een Glazen plaat met daarop de naam en geboortedatum samen met gewicht en zo erop gegraveerd versierd met doopsuiker. Zelf heb ik de meter en de peter een kadertje gegeven waar verschillende foto´s in gaan. Voor kerst hebben we de meter en de peter van onze dochter een mok met foto van haar gegeven.
Hier een Nederlandse aanstaande mama... Doopsuikers voor alle kraambezoek hebben we, maar voor de Peter & Meter zoek ik nog een leuk cadeau als aandenken....
Ik ben ook een Nederlandse mama. Wij hadden als doopsuiker kleine roze organza zakjes met daarin suikerbonen in 3 kleurtjes en een kaartje eraan met haar naam en geboortedatum. Iets speciaals voor de peter/meter hadden wij niet. Hier verwennen zij de kleine uk ipv anders om.
Hier nog een Nederlandse mama. Ik had een bedankjestaart gemaakt (ik heb een bedrijf in bedankjes) en ook niets voor de peter/meter. Peter en meter verwennen de kinderen ipv andersom althans in nederland