nicht van mij die heel enthousiast was en de hele tijd belde of ik al bevallen was die kwam aanzetten als kraamkado met een gebruikte eenvoudige goekope inbakerdoek en een gebruikte slaapzak echt ik was echt met stomheid geslagen
Mijn nicht en haar vriend stonden in onze hectische kraamweek aan de deur terwijl we net kraamvisite binnen hadden. We hielden sowieso een kraamfeest dus al te veel kraamvisite (behalve nabije fam.) was niet de bedoeling. We hebben niet echt kraamtijd gehad omdat het slecht ging met ons en de voeding en het gewicht van ons dochtertje. die dag kwam dus mijn broertje met zijn vriendin +kindje op kraamvisite. Ineens stond mijn nichtje met haar vriend voor de deur, of ze even binnen mochten komen. Ik zei vol goede moed maar 'Ja' omdat ik net weer in staat was beetje te lopen en beneden te komen. Ik dacht het is wel gezellig. Bleek dat ze op weg naar de IKEA, toevallig langs ons kwamen.. Hadden ze van die roze olifantensnoepjes en nog een zakje drop ofzo meegenomen en een kaartje van het benzinestation (het was een feestdag, pinksteren, hemelvaart ofzo weet ik het dus er was verder niets open). Nou tot op de dag van vandaag verder niets van die nicht gehoord.. Dus was echt met stomheid geslagen dat je met zoiets komt aanzetten!!
Wij hebben niet echt rare dingen gekregen... Heel leuk: Van mijn ouders een schommelstoel voor in de babykamer (van te voren door hen gevraagd wat voor een we wilden). Mijn moeder heeft op de dag van de geboorte de zilveren rammelaar die zij bij mijn geboorte van haar moeder had gehad gegeven. De volgende dag gaf mijn moeder een nieuwe zilveren rammelaar voor onze dochter. Het is er geen om te gebruiken, ik houd eigenlijk niet van dit soort kitscherige voorwerpen, maar de emotie die er achter zit vind ik erg mooi. Het gevoel van traditie en nieuwe generaties...tja, vind ik erg mooi. Als mijn dochter ooit een kindje krijgt (hehehe, nog heel lang wachten weet ik) geef ik haar rammelaar en een nieuwe voor haar kindje Mijn smoeder heeft tijdens de zwangerschap elke week wat geld in een spaarpotje gedaan (zonder dat wij dit wisten) en na de geboorte kregen wij dit (behoorlijk) gevulde spaarpotje voor onze dochter (gaat niet om het geld, maar het idee dat ze al die maanden heeft gespaard en aan onze dochter heeft gedacht...zo lief). Van een vriendin een zelfgemaakte spuugdoekjes taart, met wel 25 spuugdoekjes! Ik dacht toen, wat moet ik met al die doekjes, maar nu komen ze erg goed van pas Ik heb ze overal liggen, dus altijd een bij de hand Wij hadden als suggestie babyspeelgoed genoemd, aangezien we dat zelf nog niet heel veel hadden aangeschaft. Kwam een neefje (3 jaar) aanzetten met een heel groot pakket. Allemaal speelgoed wat hij zelf, op eigen initiatief, uit zijn voorraad had uitgezocht en toch met moeite (volgens zijn moeder) heeft afgestaan. Sommige dingen waren nog wat vies enzo, maar zo lief om te zien hoe hij aan onze paar weken oude dochter ging uitleggen wat ze met alles moest doen Je zag gewoon dat hij het het liefst weer mee naar huis had genomen, maar zich stoer hield En oh! Herinner me wel opeens iets raars. We kregen van een tante van mijn vriend een kadobon en ze zei daarbij: "Tja, ik vind het zo moeilijk, dan kunnen jullie zelf wat uitzoeken hier op het dorp". Dat snapte ik wel, dus bedankt en verder niet meer over gehad. Pak ik weken later die bon om te kijken bij welke winkel ik deze kon gebruiken...Staat dat er helemaal niet op! Alleen het tegoed, maar geen stempel met adres of weet ik veel. Ik vond het ook een beetje raar om haar daarvoor te gaan bellen, maar herrinnerde mij wel dat ze had gezegd: "hier op het dorp." Dus ben de winkels maar afgegaan om te vragen of zij deze bon gebruikten Bij winkel twee zat ik goed en vertelden ze mij dat er normaal wel een stempel op zit met naam en adres van winkel.... Hahaha, gelukkig heeft ons dorp geen tig winkels!
Hier over het algemeen hele leuke dingen gehad, maar wel een shirtje in maat 50/56 terwijl mijn dochtertje al in 68 zit haha. Magoed dat was een oud buurvrouwtje die 'm waarschijnlijk al een aantal weken in de kast had liggen.
Oh wat ontzettend LIEF!!! Ik krijg een brok in mijn keel, zou liefst dat jongetje nu helemaal fijn knuffelen
fijn is dat he! Mijn kinderen zijn ruim 2 en wij hebben nog steeds een tas kraamkado's die nog niet passen. We hebben zelfs van iemand piyama's gekregen in maat 128! Oh en sokken/ maillots maat 98 en dat soort dingen. Soms zag ik dat mensen gewoon iets kochten wat ze tegenkwamen op de uitverkoop rek. Maar wel handig om te hebben hoor, voor buitenspelen e.d.
Grappig hoor al die verhalen, waar sommige toch ook mee aan komen zetten. Minder grappig is een lingeriesetje voor een pasgeborene Naast alle leuke dingen die wij gehad hebben ook helaas wat missers. -Frambozen kleur rib corduroy stroken rokje met gif groene biezen Werd ook nog bij gezegt dat we wel een foto moesten maken als ze het aanhad hoor, zooo schattig, nooit aangehad uiteraard. - En van een verwoedde breister: zelf gebreid vest in donker grijs, (ik heb een meisje!), groen met bruin vest (ik heb een meisje) en toen we voorzichtig aangegeven hadden dat we liever iets in pastel kleuren hadden kregen we een kauwgom roze met zwarte (!) zelfgebreide trui midden in de spaanse zomer en een knalpaars vest waar ze in past als ze zes is. - Nog vreemder, schiet me ineens te binnen, was de babyfoon, de gever vermelde er bij dat hij speciaal naar de winkel was gegaan en had gevraagd om de meest geavanceerde, wij aanvankelijk geroerd door dit gebaar tot we de doos open maakte 's avonds en er eerst een dode vlieg uit de doos kwam, en vervolgens een met aangekoekte koekkruimels en een met pen bekraste babyfoon. Bleek dus gewoon de babyfoon van zijn eigen dochter geweest te zijn, zijn dochter was toen 7 !!!
toch wel grappig.... met de geboorte een loopfiets gekregen, toen dacht ik noujaaaaaaaaaaaa ... maar nu 1 jaar verrder kijk ik er naar en dnek ik...nou toch handig dat we die al hebben, hij past er nu nog niet op...maar dat zal niet lang meer duren... Adi, maart 128 HAHAHAH jeetje zeg!
sander heeft traktor en aanhangwagen gekregen en ook nog autootje, ideaal.... kunnen ze snel genoeg op en doen er erg lang mee. en vind nu nog leuk om te zeggen, traktor heb je van ome wim! En dat is natuurlijk wel onwijs leuk!
van andere kant is het wel grappig dat ze straks misschien in hun eerste schooljaar een kraamkado aan kunnen .
6 potjes olvatrit bruine bonen en dat toen hij net een week oud was en ik pas met 6 mnd wilde gaan beginnen met VERSE groenten....
haha ohja en zo kreeg ik een poedertoren...teriwjl ik bv gaf en dat van plan was tot een jaar te geven!...heb het uiteindelijk wel eerder gebruikt haha maar op dat moment vond ik het zoooo stom!
jongensromper maat 80 en een jongenstrainingspakje maat 74/80, kan dus gelijk de doos in. En van mn broers en 2zusjes nog helemaal niks
we hebben eigenlijk alleen maar leuke kraamkado's gekregen! het meest orginele kado was een heavy metal starterspakket! daar zaten cd's in van oa Slayer en Bloodbasterd (de band van degen van wie we het pakket kregen) en een romper met een schedel erop! zo gaaf en orgineel! (mijn man en ik zijn beiden metalfans) het enige wat mindere kado (wel heel lief en goed bedoeld) was een zelfgebreid vestje van een tante. als ik alleen dat wol al voel wordt ik al helemaal kriebelig!!! vreselijk!