Opmerkelijke kraamkado's. (positief en negatief)

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door DeeLighT, 29 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naya25

naya25 Lid

24 nov 2009
    93
    0
    0
    NULL
    Nijkerk
    Haha broodjes file american , carpacio , koffie, glaasje wijn . Ik zet denk ik maar op de geboorte kaartjes als kado tip allerlei lekker voor mama :cool:

2. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    :D flesje bubbels?!

3. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Ik dronk helemaal niet ivm borstvoeding, dus ik zou er niet zo blij mee zijn hihi

4. Nureen

Nureen Actief lid

12 mei 2010
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van schoonmoeder een winterjas, die mn zoontje pas aankan als hij 4 jaar is, of 5 jaar? T is een waterdichte jas, met reflectiestroken. Wel ee goeie jas voor op de fiets, mn man en ik hebben wel gelachen.....kwam ze dag 2 mee aanzetten...in de loop van de tijd heeft ze een dekentje gebreid heel mooi....in de kleur meisje paars, met bijpassende muts.
    muts heb ik maar bewaard en dekentje, tja t is koud.....

Loopfiets van vrienden, vond het wel leuk! was weer wat anders dan al die kleren

kleertjes in grote maten hier wel een succes, er was goed over nagedacht door iedereen dus de kleding klopte met seizoen. Heb echt lange tijd geen kleertjes hoeven kopen, alleen pyamas en rompers.....

Fijn kadoo was een grote en kleine nijntje muziekknuffel, helpt sinds de geboorte bij in slaap vallen

Trouwens, een verzorgingsset voor de mama was hier ook erg welkom!

5. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Mooiste:

- Een luiertas met de naam van mijn zoontje erop!
    - Een boekje van Carry Slee en Dagmar Stam met alle namen in het verhaal!
    - 10-dagenpakket, zowel van ouders/zussen/zwagers als schoonouders/zwager/schoonzus

En als klap op de vuurpijl een 10-dagenpakket die mijn zus samen met mijn nichtjes had gemaakt, zat oa in:
    - 2 mokken door mijn nichtjes beschilderd met zakjes opkikker
    - zelf beschilderde wasknijpers voor de geboortekaartjes
    - een versierd houten doosje met veiligheidsspelden
    - versierde zakdoekjes voor de kraamtranen
    en dan nog 6 dingen waar ik even niet op kan komen, maar dat vond ik echt zo origineel!!!

Vreemd:
    - een hele lelijke thermometer voor buiten (?)

Verder alleen maar leuke cadeautjes!

6. NA2252

NA2252 Niet meer actief

Het vreemdste was een jongenspakje, terwijl ik een meisje had gekregen.

Het leukste een Lodger Bunker, van mijn zussen!

7. adi

adi Niet meer actief

Ik lag op mijn verjaardag zwanger in het ziekenhuis.

Kreeg ik van het ziekenhuis 2 flessen wijn als verjaardagskado. Ik was zwanger!!! :D

8. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Ook euhm.... Appart. Haha

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113

Das wel heel erg!!!

10. adi

adi Niet meer actief

ach, ik zal het in ieder geval NOOIT vergeten :D, en ik had meteen een leuk kadootje voor de lieve zusters.

11. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Over het algemeen heb ik bij beide kinderen alleen leuke kado's gehad. Wel een zomerjurkje mt 86/92 voor m'n dochter. Nu is ze erg klein, wordt volgende zomer 3 en denk dat ze t dan past. Maar goed, ook dat gaat dus nog van pas komen.
    Maar voor m'n zoontje vond ik de 'hoera een dochter' kaart wel heeeeel bijzonder. Het was van een collega die ook nog eens wist dat ik zwanger was van een jongen. Ik heb d'r dus maar even gesmst om d'r te bedanken voor het kaartje en gezegd dat het erg leuk stond, een roze kaart tussen verder een lijn vol met blauwe kaarten ;)

12. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0

Haha! Wat zei ze?
    Wij kregen een kaart met "Hoera een kleinkind!"
    Vonden we ook wel apart.

13. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Die is ook wel bijzonder ja! Ga je je toch behoorlijk oud voelen :D

Ze zei dat dan d'r buurvrouwtje ook een verkeerde kaart gehad moest hebben dus dat ze ze verwisseld had. Maar eerlijk gezegd twijfelde ik eraan. Naar je buuf stuur je uit naam van het hele gezin lijkt me en naar een collega uit naam van jezelf, net als deze kaart... Maar ach. ik wist dat ze op dat moment behoorlijk met zichzelf worstelde en in de war was. Daar hield ik het maar op.

14. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

hahah gewelsig. nee wij hebben geen rare kaarten gehad.

wat ik een vreemd maar wel lief kraamkado vond was:
    een grote doos met een speelgoedauto en racebaan....voor3+.
    achja, mijn dochtertje vond het wel leuk haha.

verder geen rare kraamkado's. bij het opdragen van ons zoontje hadden we wel een truitje gekregen. mooi blauw met roze plaatjes en schattige frutseltjes erop....leuk voor in de kast haha!

ben verder niet ondankbaar hoor...:D

15. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik vind dit een heerlijk topic! Kan er zo om lachen!
    Ons meest bijzondere kraamkado hebben we al gehad, ook al ben ik nog niet bevallen.
    De moeder van mijn vriend is ruim 10 jaar geleden overleden. Ze is zelf ook jong haar moeder verloren en vond het heel jammer dat haar moeder er niet bij was toen ze kinderen kreeg. Op haar ziektebed heeft ze daarom voor elk van haar kinderen (en dus ook voor mijn vriend, die toen 14 was) een babypakket gemaakt. Hier zit onder andere in: een rompertje, een kledinghangertje, een boekje, knuffeltje, sokjes (van paddington omdat vriendje dat vroeger zo leuk vond!) en het dagboekje wat ze geschreven had toen ze zelf zwanger was van hem.
    Dat was even een 'dikke-tranen-moment' maar absoluut het mooiste kado wat we hebben gehad en gaan krijgen. Kan niets meer tegenop!

16. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

wouw wat bijzonder!
    en wat emotioneel geweest voor haar om te doen!
    maar wat mooi!
    brenda

17. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    eveline;

idd een prachtig kado, begrijpelijk die dikke tranen!!

18. Conny83

Conny83 Lid

15 dec 2010
    46
    0
    0
    Van de opa een bon voor een sjiek restaurant om samen met zijn tweetjes te gaan eten terwijl hij op de kleine ging passen.. vond het een leuk cadeau, want je krijgt immers al heel veel voor de baby..

Nu is ze 9 maanden en vorige week zijn we dan uit eten geweest, het was erg geslaagd!

ps nu had Opa tijdens de zwangerschap al veel babydingen gegeven dus hij wilde iets voor ons geven.. zal dit zelf denk ik ook wel geven aan een familielid als zij bevallen is.. is weer wat anders dan te grote kleding in een andere smaak;)

19. Sila24

Sila24 Niet meer actief

wat ik heb gemerkt is dat men de kleertjes die hun zelf hebben kado gekregen en die ze niet mooi vinden kado gaven , nou ik geef ze lekker aan de leger des heils hoef die lelijke meuk niet

20. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooiste kado; van mijn zusje een armband met een een bedeltje (soort pandora maar dan voor kinderen) je kan er dan steeds bedeltjes aankopen, ze past hem pas als ze een jaar of 3 is maar vond het heel leuk! Tegen die tijd kunnen er meer bedeltjes aannzitten.

Grappig; een jurkje maat 62 wat mijn neef snel mee gaf aan mijn ouders toen onze dochter in het ziekenhuis lag omdat ze het anders niet meer zou passen als ze een paar weekjes later op kraambezoek kwamen. Onze dochter is geboren met 33 weken en maat 44 was nog ruim toen... Ze heeftnnu na 7 weken net maat 50 hihi.

Deel Deze Pagina