Opmerkelijke kraamkado's. (positief en negatief)

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door DeeLighT, 29 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bij de eerste vond ik het ook nog leuk.. dus ik heb ze alleen doorgegeven aan bekenden die een eerste kind kregen. Daarnaast heb ik stichting KIKA heel blij gemaakt met een stapel beren.

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier vond ik het raarst toch wel dat bepaalde mensen iets gaven dat ze duidelijk zelf eerst gekregen hadden maar niet mooi vonden.
    En dan niet 1 keer, nee... Eerst om te feliciteren met mn zwangerschap, later op ziekenhuisbezoek, kraamvisite én ook met haar eerste verjaardag was het weer hetzelfde....

Een keertje, ok, maar nu valt het wel héél erg op.

3. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    KUCH zinaa....volgens mij heb je aan je kraamvisite het verzoek gedaan niet al te kleine kleding te geven!!!!!!!!! :p:D Dusse...niet zeiken nou! (je weet wie het zegt he...die van maatje 68!!) ;):D

anyway....ik heb een heel mooi schilderijtje gekregen met daarop de geboortedatum, tijdstip en gewicht van de kleine. Heel bijzonder...voor ons dochtertje hebben we ook zon kadootje gehad. Super leuk!

4. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Van mijn schoonzus heb ik een dvd babymassage gekregen, vond ik een heel erg leuk en origineel cadeau, heb je ook echt wat aan!!

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik kreeg bij de oudste (april) een winterjasje kado in maatje 68... eerste gedachte was idd .... "die gaat ze niet meer aan kunnen in de winter"..... mis gedacht! Ondanks dat ze van de andere kleren al in 74/80 zat in de winterperiode, heeft ze dat jasje echt de gehele winter aan gehad!
    Verder een heel mooi gebreid, geborduurd vestje in ongeveer 68 van een collega van mn zusje... ik ken de dame in kwestie helemaal niet. Maar werd wel erg op prijs gesteld!!!!!

Vreemd kado? Niet direct vreemd, maar ik kreeg van twee wederzijdse buren hetzelfde broekje :D maar dan in twee verschillende maten.

Oh ja, van mn ouders kregen we een 10-dagen mand en daarin zat een spelletje Memory met daarin geschreven "Van Beppe Marrigje" :( Duurde even voordat ik begreep hoe de vork in de steel zat... mn oma is tijdens mijn zwangerschap overleden en uit haar "erfenis" kwam dit spel.

6. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Hier hebben we van zowel mijn schoonouders als mijn zwager en schoonzus nog niets gehad. Niet dat we er op zitten te wachten maar ik vind het gewoon heel raar.

7. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

go broer van mijn man en zijn vrouw zijn niet eens op kraambezoek geweest. heb er niet zoveel mee met deze mensen, maar blijf het wel erg raar vinden.
    Wij houden nu maar afstand, kerstkaartje en als we ze tegen komen doen we vriendelijk.
    Mijn man heeft altijd veel voor ze gedaan en de kids goed bedacht, bv dure skelter enz. Gaat me niet om het kado hoor, maar dat ze niet eens interesse tonen.

Maar goed, verder erg veel leuke kadootjes gehad.... mooiste kadootje was van de kinderen van de carnavalsvereniging waar we lid van zijn, die hadden zelf centjes uit de spaarpot een kadootje gekocht in de speelgoedwinkel. Vind dat echt heel bijzonder! vooral omdat het hun eigen idee wa.s

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Het gekste wat ik had gekregen was van mijn schoonouders:
    - 2 pakken baby voeding
    - 2 pakken pampers
    - cadeau bon.

Op zich niet zo heel erg raar....maar de babyvoeding was van een ander merk als dat wij gebruiken.
    Bel dan ff van te voren om te vragen welke voeding we gebruiken.
    En ik had al 5 pakken van dezelfde maat newborn luiers...dus ik hoefde er echt niet 2 bij te hebben (weer een kwestie van vragen)
    De cadeaubon kon ik helaas in de buurt nergens besteden (ze woonden 300km bij ons vandaan)

Dus tja...dat waren een beetje cadeautjes waar niet echt bij na was gedacht.

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik kreeg van oma een spuuglelijk kitscherig fotoboekje. Dat was op zich niet erg, het was gewoon heel ouderwets en nietmijn smaak maar oke.
    Wat erg was, was dat het roze was. Nu had die oma een gigantische wens voor een kleindochter en was ze teleurgesteld toen ze in de zwangerschap hoorde een kleinzoon te krijgen. Ik was dus not amused. Maar ze heeft m uit eigen beweging geruild voor iets anders, dat vond ik dan wel fijn!

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ehm, waar is mijn onderschrift?? Ah daar is ie weer ;)

11. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    haha wat een leuk onderwerp dit!
    echt grappig om te lezen dat iedereen wel wat heeft gehad waar je je vraagtekens bij zet...

wij hebben bij ons zoontje van een oom en tante van mijn vriend een roze knuffeltje gehad en een dik voorleesboek over paarden....?!??!??

en wat ik eerlijk gezegd ook niet zo super vond is dat mijn schoonmoeder zo'n zelf geborduurd schilderij heeft gemaakt van het abc...en dan op zo'n viezige gelige ondergrond....

wat wel erg leuk was:de kinderwagen van mijn ouders!
    : klompjes met de tekst die op het kaartje stond erop geschilderd : speelgoed bv loopfiets enz. voor als ie wat ouder zou zijn.

12. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik kan zo echt niets verzinnen waarbij ik grote vraagtekens heb gezet. Oke, van opa en oma Oude Stempel heeft ons meisje wel hele lelijke kleertjes gekregen. Gekocht bij een winkel die failliet ging, was lekker goedkoop. Je kunt het er treffen inderdaad, ik zou er net zo goed tussen gaan neuzen, maar waar zij mee aankwamen... man ik durf het m'n kind niet eens aan te trekken :)

13. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Dat roze knuffeltje snap ik, maar een voorleesboek over paarden is toch ook voor een jongen hartstikke leuk. Mijn zoontje vind paarden geweldig!

14. Quira

Quira Lid

25 mei 2010
    33
    0
    6
    NULL
    NULL
    Met afstand het leukste kadootje wat wij gekregen hebben is een houten stoeltje met haar geboortekaartje erop geschilderd, gekregen van zwager en schoonzus. Ook leuk: cd met klassieke muziek voor baby's, prentenboeken, knisperboekje (momenteel zwaar favoriet). Wat ik ook erg bijzonder vond is dat mijn moeder een bedelketting heeft gegeven. Is een traditie vanuit mijn vaders familie: oma geeft de kleindochter een bedelketting. Ik heb er zelf ook een, wel een mooie traditie.

Schoonmoeder was ietwat los gegaan op kleertjes kopen tijdens een vakantie in Turkije, dus ik kreeg stapels kleertjes in maat 62, sommige jurkjes zelfs met bijpassende hoofddoekjes. Niet echt mijn smaak, dus het meeste is ongedragen weg gegaan. Best zonde.

Niet zonde maar wel ongemakkelijk: de mand met kadootjes voor 10 dagen die we kregen van mijn schoonouders. Bevatte onder andere een bon voor een dagje pretpark, een dinerbon, parfum voor ons allebei en dan nog een keer een stapel kleertjes voor de kleine meid.

15. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    grappig om te lezen met wat voor kado's sommige mensen aan komen!

bij daniel volgens mij niet echt "rare" kado's gehad, zou ze zo snel tenminste niet weten... Wel was ik heel blij dat het een winterkindje is en er dus weinig kleren met bootjes te vinden varen anders hadden we heel veel kleertjes met bootjes gehad...

mn zus gaf de dag dat daniel werd geboren laarsjes maatje 22, die vond ik echt heel leuk! Tenminste niet zo'n gangbaar kado

16. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Een roze knuffel voor een jongen is meteen raar? Jemig.

Wat betreft te grote kleding denk ik dat mensen dat vaak doen omdat ze juist bang zijn dat je al teveel kleding in kleine maatjes krijgt.

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja, maar standaard krijg je dus alles in maat 62/68! Hier heb ik in die maat bijna niets zelf uitgezocht aan kunnen doen en bv rompers die nog nooit gedragen waren omdat ze zoveel had. Haha en ook veel dubbele dingen! Maar een gegeven paard...

18. p1982

p1982 Niet meer actief

hier al een poppenwagen vanaf 3 jaar

19. fafje

fafje Niet meer actief

trouwens een heel leuk cadeau, slabber met geboorte foto ( die ik op fb had gezet) en een speciaal laten afdrukken truitje met Mama is de beste streetdance instructor...(van 1 van mn leerlingen)...persoonlijke cadeaus die ik nooit weg zal doen..super lief

20. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Heb gelukkig niet echt rare cadeau's gehad,

Super leuk, Mijn schoonouders hebben het geboorte kaartje in een schoentje laten maken en zit in een plastik ei.
    Bestekje met haar naam erin gegraveerd.
    De kinderstoel die ik van mijn broer en zus heb gekregen.

leuk, voorlees boekjes, geslachts gerichte kleertjes. Had helemaal geen roze kleertjes omdat we het geslacht niet wisten.
    Voorlees boekjes.
    speelgoed, zoals blokkenstoof en loopwagen.

Erg jammer, winterkleding in 74 wat ze maar 2 x heeft aangehad.
    spijkerjurkje van overgroot oma, ziet er leuk uit maar is niet comfortabel voor een kindje van 4 maanden.

Deel Deze Pagina