Opmerkelijke kraamkado's. (positief en negatief)

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door DeeLighT, 29 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Jee, wat geven sommige mensen toch!
    MvKenL, jouw schoonmoeder klinkt wel extreem wat dat betreft :D! Een besteksetje met een andere naam erin gegraveerd :(? En vieze en kapotte dingen, yikes! Ik zou haar toch even echt duidelijk maken dat je die zooi niet hoeft hoor. dat heeft niks met ondankbaarheid te maken, je bent toch geen vuilnisbelt?

Hier eigenlijk geen hele gekke dingen gehad. Ja oke, wel dingen die ik niet mooi vind, maar smaken verschillen. Ik trek mijn meisjes alleen kleertjes aan die ik zelf mooi vind, dus dingen die er niet "door" komen gaan in een doos en geef ik weg aan iemand die er wat aan heeft.

Mijn schoonmoeder kwam gisteren met een kraamcadeautje van haar vriendin aan: volgens haar was het een overgooiertje voor Elin (van 2 weken oud). Het was een T shirt in maat 92 ;):D.... Toen ik dat (overigens wel vriendelijk) zei, bleef ze er gewoon bij dat het echt een overgooiertje was. Zucht...

2. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Haha, heb even heel hard moeten lachen.

Hier een skipak wat zeker maat 122 is. Ontzettend lelijk en zag er tweedehands uit. Verder geen hele gekke dingen.

3. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Haha, dat vind ik nou een super kraamkado! Je moet toch ook herstellen van de bevalling en ik fleur altijd wel op van een bloemetje, zeker een die het wel 2 weken uithoudt!

4. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Ik vind dat persoonlijk wel erg leuk. Ik hou van bloemen. Je krijgt tenslotte ook bloemen voor je verjaardag of andere speciale gelegenheden dus waarom niet voor de geboorte van een kind? En twee weken is prima! Bij mij houden ze het nooit langer dan een week uit...;)
    Kleding groeien ze ook uit! :D

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

2 weken is echt prima. vind het ook een leuk cadeau.

ik heb al verschillende heeeeel mooie dingen gehad, een bayswing, een boxkleed en een triptrap stoel, van de opa's en oma's. daar ben ik echt zo blij mee!

6. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Wat een aparte dingen, getsie een wipstoel met schimmel....
    En tweedehands kleding heb ik hier ook voorbij zien komen maar dan niet als kraamkado...maar daar zaten dingen bij joh, die zou ik niet eens dúrven doorgeven!

Een skipak???Whaha echt, wat denken mensen toch???

Bloemen vind ik geen gek kado, al houd ik er persoonlijk niet van.
    (mijn schoonmoeder weet dat, maar blijft maar boemetjes kopen brrr)

Gebreide dingen.... pff ik vind dat erg ouderwets. SM had ook wat gebreid de eerste keer, even breed als dat het lang was en zo los dat je er doorheen keek. En dan ook serieus verwachten dat we het gaan aantrekken. Nou, we hebben dat gedaan en een foto gemaakt. Toen zag ze zelf ook wel dat het niet echt stond/paste.

7. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Het gekste was wel een kraamboek (zo eentje waar je alle gegevens tot zijn vierde jaar in kan vullen) die al gedeeltelijk ingevuld was door haarzelf over haar eerste kind..

En verder heb ik echt superdingen gekregen.. Loopwagen. Een treintje met zijn naam, 10 dagen pakket, een zilveren nijntje. kleertjes, echt vanalles.. vond ook echt alles leuk :)

oh ja en nog heel origineel vond ik het geboortekaartje op een kaars gemaakt!!.

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Het leukste; ja ik heb zoveel leuks gekregen een 10 dagen pakket van mijn zusje en daarin zit de favo knuffel van mijn zoon (nu kan hij nog steeds niet zonder (beetje jammer, hij is niet bij te krijgen haha)

Ik vind babytextiel fijn om te krijgen (evt geborduurd met de naam erg persoonlijk)

Zo'n persoonlijk boek vind ik erg leuk!

Iets grotere kleding ook erg welkom (kleine koop je toch zelf wel) maar idd een winterjas moet dan wel "kloppen" gelukkig konden ze dat bij mij wel rekening houdend met grote kinderen dus daar had ik mazzel mee..

Van die zilveren gegraveerde dingen vond ik ook leuke en speciaal en bestekjes e.d.

Luiertaarten vind ik ook super om te krijgen maar dan wel met iets erbij alleen maar luiers (of het moet een speciaal model zijn dan niet) word een beetje saai..

Ik heb eigenlijk niets gehad wat ik niet leuk vond of niet handig was... als het te groot was wachtte ik even en knuffels kan een kind niet genoeg hebben denk ik dan maar ;)

Ja je moet bij mij niet aankomen met bepaalde "graf" kleuren babytextiel of kleertjes ofzo maar gelukkig kennen mensen mijn smaak en anders vroegen ze aan mijn moeder wat ik leuk vond das in onze familie normaal) ik houd van kinderlijk en vrolijk en lief...

9. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Het allergaafste kraamcadeau:
    Een vriend van ons kwam beide keren met klompjes aan, echt helemaal geweldig.
    Bij onze oudste zoon klompjes met de naam en het BMW logo.
    Bij onze jongste zoon klompjes met de naam, geboortedatum en het Ducati Corse logo.
    (De papa rijdt BMW en Ducati, dus die vond het ook helemaal geweldig).

Iets minder zijn de kledingstukken die niet geheel mijn smaak zijn (legerbroek, shirts met van die stomme teksten erop).
    Ook kregen we van een tante bij beide zoons een zilveren spaarpot, lief bedoeld, maar ik vind ze zooo lelijk!

10. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Daarom ben ik heel erg blij dat wij in België de gewoonte hebben om een geboortelijst aan te leggen;)
    Alle spulletjes die ik heel graag wou had ik in een babywinkel op een geboortelijst geplaatst en als mensen dan op bezoek kwamen hadden ze altijd wat mee van de lijst, zou kreeg ik alles wat ik nog nodig had en beperk je de nutteloze cadeaus;)

1 heel leuk geschenkje (wat trouwens niet op de lijst stond) hebben we van een goede vriend gehad; waren 3 badhanddoeken met mijn zoontje zijn naam erin geborduurd;)

Nutteloos; van sommige kennissen hebben we ook veeeel te grote kledij gehad en echt dingen die helemaal mijn smaak niet zijn...
    Die doe ik dan gewoon in een doos en geef ze aan iemand die er wel wat aan heeft.

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Wij hebben dezelfde SM!

Hier ook 1 die stug doorgaat met te grote kleding kopen en dan zegt "ja maar ik weet zeker dat ze dit wel past" grrrrrrrr....... en dan is het ook nog eens altijd spuuglelijk!

12. fafje

fafje Niet meer actief

haha ik heb toevallig ook van de week kleren voor 18 mnd gekregen! ook niet echt mooi ...voel me dan wel lullig, maarja

13. zwendel

zwendel Niet meer actief

hahaha geweldig al die leuke en gekke kado's. Zelf ben ik pas 12 weken zwanger maar wordt nu al aan alle kanten verwend. Van mijn ouders een combi kinderwagen en maxi cosi autostoeltje (kan ook op de wagen geklikt worden) een pakket met zwitsal spulletjes, speentje, badthermometer, slaapzakje, sudocreme enz enz van mijn schoonmoeder en schoonzus. Van mijn schoonzusje een compleet setje met slofjes en mutsje van nijntje. van een vriendin van mijn schoonzus 2 super zachte en lieve knuffeltjes.

dus nou dat kan nog wat worden de komende maanden hahahaha maar gelukkig tot nu toe wel alleen dingen die wij ook leuk vinden

14. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

14 jul 2011
    399
    0
    0
    Hihi hier bij de eerste gezegd dat alles winnie the pooh werd.
    Ik haat nijntje (klinkt wat grof maar zo kom ik goed over als het goed is,dus geen spulletjes van nijntje bedoel ik hiermee hihi)

En wat krijg ik......nijntje :( , maar ja ik heb een stomme schoonzus die echt geen kado's kan geven.Nijntje trilbeest (nuttig) , nijntje romper (maat 44 uhhh beeb was 52 cm hihi dat de jouwe met 44 cm geboren is veels te vroeg omdat je 2 pakjes rookt per dag is neit mijn schuld) en een nijntje placemat.

Ach ja...die dingen heb ik na een aantal maanden weer weggegeven.
    Eigenwijs.Ben benieuwd of ze het nu bij de 2de doorheeft hihi dat we geen nijntje willen.

15. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    hmmmm,wij hebben wel leuke kraamkado's gekregen.
    Wel veel kleding,ook setjes die in het juiste seizoen niet passenerg zonde van die kleertjes,en wat kleren voor als hij groter is,lees een jaar of 3.

Waar ik me nu echt aan stoor,en ik moet er een keer wat over zeggen tegen mijn sm,ze gaat altijd naar rommelmarkten en neemt dan ook vaak kleertjes mee voor onze zoon.
    Een keer vindt ik dat niet zo erg,maar niet elke week,en kleren die vaal zijn of te klein of een rits kapot hebben.
    Nu hij kruipt is het zonde om hem dure broeken aan te doen,en dat hoeft voor mij toch al niet hoor,maar in mijn ogen is mijn zoon toch wel wat meer waardt dan constant spullen van de rommelmarkt.
    Ze bedoelt het erg lief hoor,maar soms gaat het wat ver....

16. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik hou ook niet van tweedehands. Het is niet dat ik me er te goed voor voel of wat ook, je kan de mooiste dingen voor een prikke op de kop tikken, maar ik vind het gewoon niet wat...
    Mijn moeder heeft er ook een handje van om overal vuilniszakken vol babykleren weg te trekken, van een collega, van de zus van een vriendin van haar buurvrouw, van... en ik kan het nog zo vaak zeggen, ze blijft er mee aan komen want KIJK toch eens, dit is zo goed als nieuw en ziet er nog super uit.

En ik ben tot de conclusie gekomen dat ik nooit een luiertaart kado zou doen aan iemand. Persoonlijk vond ik het altijd al een van de meest saaie kado's om te geven en ook te krijgen, maar nu ik er achter ben hoe precies het kan zijn met luiers... miniNooNoo en Kruidvat of Etos luiers gaan niet samen, ze gaat er elke keer door heen (zowel maat 1 als 2). En dan krijg je dus een luiertaart van de Etos. Superlief hoor, maar gewoon eeuwig zonde want ik kan niks met die luiers...

17. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Die luiers van de Etos zijn inderdaad vreselijk.
    Maar een luiertaart van pampers?

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja ik heb hier een kindje dat niet kan tegen Pampers dus zo houd je denk ik altijd wel wat, vaak zitten in een luiertaart weer dingen die je kan gebruiken of is het meer voor de show zeg maar..

19. fafje

fafje Niet meer actief

ik vond de cadeaus die bij de lueirtaart zitten allemaal zo leuk...en idd had er ook 2 die doorlekte...

maar ach daar heb ik weer een andere zwangere mee blij gemaakt...

kruidvat newborn lekte door...maar gebruik het nu weer sinds maat 4...en ze zijnn fantastisch!

20. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    we waren blij met alle kadotjes, niks dubbelgekregen.
    voor de bevalling had ik een babyshower. toen hebben we heel veel bruikbare spullen gekregen zoals spuugdoekjes, rompertjes, kleine maatjes kleding. natuurlijk had ik ook zelf gekocht maar a.d.h. van de kraamlijst. dat zijn de minimale hoeveelheden. dus was er echt heeeel blij mee. kunt er nooit teveel van hebben. kleine maatjes kleren durfde ik niet te kopen, dacht dat we een flinke zouden krijgen.

maar beebje was 2 weken te vroeg en woog 2900 gr. schijnbaar normaal voor hindoestaanse baby's.

wat wel jammer was dat als men vroeg wat we wilden. dan zei ik als jullie voor kleren gaan dan graag een kleine maat. jammer dat ze dan alsnog met 62/68 kwamen.

heel speciaal: mijn ouders maakten tijdens mijn zs bekend dat ze voor onze eerste kindje afgelopen jaren hadden gespaard voor onze baby uitzet. het was een aardig bedrag. en we mochten het vrij besteden. wij hebben er en de kinderkamer en de gehele kinderwagen mee gekocht. het gaat niet zo zeer om het grootte van het bedrag. Maar vond het wel heel speciaal dat ze er stilletjes al voor aan het sparen waren nog voordat wij zelfs aan kinderen dachten.

Ook heel speciaal: m'n zwagertje, "arme student"woont niet bij ons de buurt. Maar hij zet iedere maand een x bedrag van z'n stufie op zij voor benzine zodat hij minstens 1 keer per maand zijn neefje kan opzoeken. Dat waardeer ik toch heel erg, dat hij zo z'n best doet om een band met z'n neefje te krijgen. Niet echt een kadoo maar toch. gebaar telt ook. edit; hij heeft ook normale kadotjes gegeven. Sokjes, die achteraf handschoenen bleken te zijn haha. op vakantie heeft ie een slabbert met I love uncle gekocht en heel veel britse rompertjes haha

tja minder leuke kado's zijn er niet. wel eerder teleurstellingen. we willen nog altijd z'n naam op de muur plakken. niet aan toegekomen omdat hij te vroeg geboren werd. M'n schoonzusje hoorde dit en bood aan dit cadeau te doen omdat zij zelf niks kon bedenken. Vonden we prima. Maar baby is al 5 maanden oud en nog niks.. gaan het nu uiteindelijk toch zelf afmaken.

Deel Deze Pagina