Vreemd genoeg vind ik die dan meer oké dan Meis/ Meys/ Mijs zoals hier laatst in een topic om meningen over die naam/ namen werd gevraagd.
Dat ligt er maar net aan. Want het engelse 'sea' (zee) spreek je idd. uit met 'ie', maar bijvoorbeeld de toch wel tamelijk nederlands klinkende naam Thea weer als tee-aa. Maar Jea en het dan uitspreken als Jay klopt idd. taaltechnisch niet, dus wat dat betreft ben ik het helemaal met je eens @Zuul: ging het echt om een jongetje, die Jea? Komt op mij eerder over als een meisjesnaam namelijk.
Bij Obsessive compulsive cleaners deed eens een Dusty mee. Was ook nog eens de viezerik van de twee, lekker toepasselijk ook Betreffende Dusty was trouwens een man.
Rooshad. Het is iets van een perzische jongensnaam. Je spreekt het uit als roe-sjat (hoewel de t meer als een mengelmoes tussen de d en de t in klinkt). Maar ik kan alleen maar ‘Roos had’ lezen.
In de kenissenkring van mijn zus is een Toto geboren. Ik vroeg of de eerste misschien Sassa heet, maar dat is niet zo
Ik zou vragen of de eerste Koning heet. En zeggen ze nee dan zou ik vragen of ze de volgende Africa gaan noemen