Ik zou er wel rekening mee houden dat niet iedereen de é zal schrijven en dat in bijvoorbeeld computersystemen het streepje weg zal vallen, waardoor het lijkt alsof ze Love heet
Adem Zo geschreven maar uitgesproken als adèm. Het klonk mooi toen ik het hoorde. Maar als je het vervolgens geschreven ziet.. Ik kon het een ander ook niet kwalijk nemen toen ze zijn naam zag en zei: heet jij adem? (Adum) en vervolgens een verbaasde blik.
Als oplossing misschien lovee als schrijfwijze @Ricche15 En xavi kan ik niet anders uitspreken dan ksaavie. Vind de schrijfwijze savi logischer als je ook die uitspraak wilt.
De naam van onze baby eindigd op lioz, vreemden zegge dus allemaal lios terwijl je de z niet uitspreekt en dus ...lio zegt. Heel soms wel een dik irritatiepuntje. Zou dus vooral zorgen dat je de uitspraak krijgt die je wilt. Wij hebben nu bij cb en kinderarts een roepnaam er in laten zetten, zijn naam zonder z
Dat is wel te hopen, soms gaat dat ook moeizaam helaas. De namen van onze beide kinderen worden nog stééds niet goed uitgesproken door m'n moeder. Ach ja, er zijn ergere dingen natuurlijk, maar ik snap het gewoon niet zo want vooral de naam van de jongste is echt makkelijk uit te spreken.
Ja mijn vader spreekt ook nog steeds de naam van mijn achterneefje verkeerd uit. Terwijl het echt geen ingewikkelde naam is
Ik ken een Levy (meisje). Uitspraak leevie. Vind het nog steeds een jongensnaam maar vind het daardoor niet heel raar meer.
Geen opmerkelijke namen, maar wel opmerkelijke voorletters binnen één gezin. Moeder: H.A.M Dochter: S.A.P. Zoon: S.P.A. Geen bewuste keuze vertelden ze, dit ontstond gewoon toevallig met de vernoemingen die ze wilden gebruiken. De voorletters van vader en jongste zoon vormen geen woord.
Grappig. Zo ken ik een gezin met drie kinderen van wie de eerste en laatste letters overeen komen (en na vraag bleek dat niet eens bewust). Als in: Sander - Ruben - Noah (andere namen dus)
Herkenbaar, onze dochter heeft echt geen moeilijke naam. Ze heet Leo.no.re Je spreekt het gewoon uit zoals je het wchrijft, maar hoeveel mensen Leo.no.ra, Leo.noor of Leo.nor zeggen. Maar ik moet zeggen dat ik me er zelf niet echt aan erger eigenlijk.
Ik dacht even dat je vergeten was te schrijven welk liedje je tegenkwam. Snapte de associatie met dit topic ook niet echt.. ..maar dat is dus de naam...
Mooie naam! Zonde dat het steeds verkeerd uitgesproken wordt. Onze dochter heet Isabelle en dat wordt bijna standaard Isabella. Ook bijvoorbeeld bij de huisarts en de orthodontist. Ik snap dat echt niet, er staat toch geen A aan het eind? Ik vind dat echt slordig.