Jacobien ken ik er wel meerdere van en vind ik niet zo opmerkelijk. Jobina klinkt als een vrouwelijke versie van Job. Dat heb ik nog nooit eerder gehoord.
Ik heb weer wat pareltjes gevonden op een website van een verloskundigenpraktijk. Amen Celsius Chaseson (een soort Jason ofzo?!) Eyerusalem Huck Jaenessa Ovie Quenthe Spiros
Haha vernoemd naar de Zweedse astronoom, maar klinkt toch een beetje vreemd idd. Misschien krijgen ze nog een kind die kunnen ze Grad noemen, dan heten ze Grad en Celcius
Dat is een heel normale Arabische naam, wel meestal geschreven als Amin. Maar vooral Egyptenaren, Syriërs enz. schrijven het met een e geloof ik. Heeft ook een vrouwelijke variant: Amina.
Grad kan ook, al vind ik het persoonlijk nog altijd geen naam. Maar je hebt ook een zanger geloof ik die zo heet: Grad Damen.
Toen ik laatst erachter kwam dat Amin, ‘amen’ betekent (had ooit een ex-collega die zo heet(te)), had ik echt zoiets van ‘huh, wie noemt z’n kind nou naar het slotwoord van het gebed?’
Dharminder (is een Hindoestaanse jongensnaam). Persoonlijk vind ik hem toch, uhh.. minder Dharmendra is niet de vrouwelijke variant daarvan trouwens. Gewoon dezelfde naam maar dan anders geschreven. Niet minder opmerkelijk though.