Nieuwe Prenatal pareltjes: Mano Marè (maa-REH) Nela Djay Lyvana & Dylana (tweeling) Chez -> ik vermoed dat ze ‘tjes’ zullen zeggen. Zelf kan ik alleen maar denken aan het Franse ‘sjee’, wat ‘bij’ betekent (als in: ik ben bij Nel, of: ik sta bij de winkel).
Ik ben wel benieuwd wat je zo bijzonder vindt aan Mano en Nela. Je hoort ze niet veel, maar persoonlijk vind ik ze niet opmerkelijk, het zijn ook gewoon bestaande namen.
Mano omdat ik die gewoonweg niet ken. Ken wel Manu. Mano klinkt door dat -no ook alsof het een naam is die je niet wilt Nela ken ik wel, maar vind ik vooral in deze tijd, anno 2023, opmerkelijk. Hij is erg ouderwets i.m.o. En ook hier geen al te beste associatie omdat ie me doet denken aan een ‘ouwe Neel’.
Móói opmerkelijk vind ik zelf: Orleando (en dat terwijl ik doorgaans helemaal niet van ‘combinamen’ hou (Orlando en Leander)). Jammer alleen dat het de naam van een moordenaar is
Grappig, ik hoorde vandaag nog de naam Lutein en toen dacht ik nog: blijft een mooie naam die je niet zo heel vaak hoort (dat vind ík dan ) En nou schrijf jíj ‘m haha Rem of alles wat daarmee begint heb ik nooit begrepen. Sees vind ik echt verschrikkelijk Ik heb ooit hier op ZP weleens gehoord dat er mensen zijn die Cees heten waarbij het wordt uitgesproken als Sees, ipv. als Kees. Maar goed, dan nog liever die spelling met die uitspraak, dan óók nog eens een aparte spelling hebben is mijn opinie Maar ieder z’n ding hè Dalore is er één die wel op mijn lijstje zou kunnen belanden denk ik.
Grappig inderdaad. Ik heb lutein echt nog nooit gehoord. Dalore hadden ze gevormd uit liselorre en dané. En Sees...ik vind die uitspraak vreselijk. Doe dan Nees ofzo als je Kees niet mooi vindt.