Ik hoor ook automatisch die ‘oe’ (vanwege Nuria/ Nouria noe-rie-jaa). Vandaar ook dat ik het meteen een Surinamer hoor uitspreken Soeeeee-rie-naa-muh
Kwam deze via een ander topic tegen en zag staan dat het om een jongen ging (wat ik ergens wel snap vanwege dat -iaan, wat je ook ziet in een naam als Christiaan bijv.). Maar door dat ‘tiet’ kan ik alleen maar denken: arm kind, klinkt een beetje als ‘ik heb er een tietje aan’. En door tiet denk ik automatisch aan een meisje. Niet alleen door de associatie met borsten, maar ook door meisjesnamen als Laetitia, vrouwe Justitia etc.
Aah oké, zo had ik het niet begrepen. Ik hoor Surinamers namelijk nooit Suriname met een 'oe' uitspreken, maar altijd met een 'u'. Vandaar dat ik er door jouw voorbeeld dus juist vanuit ging dat jij Suria met een 'u' uitsprak.
Dan had dat dus een i met puntjes (ï) moeten zijn. Edit: dacht trouwens eerst dat ze het vast als Djie(-nee-vaa) uit zouden spreken. Toen bedacht ik me: met een gewone g kan ook nog (gie-nuh-vaa). En toen….. kon ik alleen nog maar denken aan vaa-gie-naa Oeps!
Ik heb het zelf nog nooit als achternaam gehoord, maar dat zou best kunnen. In dit geval was het echter de voornaam van een meneer.
Tycho prima, Viggo ook, Tygo en Vigo vind ik persoonlijk wat minder, maar kan er op zich prima mee door… maar kom nu een Tigo tegen
Persoonlijk vind ik deze schrijfwijze helemaal niet zo opmerkelijk. Hij komt absoluut minder voor dan Tycho en Tygo, maar is voor mij zeker niet onbekend. Ken zelf 2 jongens waarbij het op deze manier geschreven wordt, maar daarnaast dacht ik ook dat deze schrijfwijze toch regelmatig voorbijkomt in dit forum. Om dit te checken heb ik Tigo even ingevoerd bij de zoekfunctie. En wat denk je dat ik tegenkwam? Jij hebt deze schrijfwijze (naast vele anderen door de jaren heen) 1,5 jaar geleden zelf ook weleens geopperd in een topic van iemand die opzoek was naar een naam https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/daar-gaan-we-weer%E2%80%A6-jongensnaam-gezocht.724917/#post-24278543 Welliswaar maar 1 keer, maar vond dit toch wel even heel grappig
Ik ken wel iemand met die achternaam, vandaar dat ik dacht huh als voornaam? Blijkbaar is het beide zeldzaam: Gebruik: 15% als voornaam, 85% als achternaam. De voornaam Human werd 322 keer gevonden in 35 verschillende landen. De achternaam Human wordt minstens 1752 keer gebruikt in ten minste 38 landen. De oorsprong van deze naam is Persian. Het geslacht van de voornaam Human is 13% vrouwelijk en 87% mannelijk.
Haha dat is idd. wel grappig ja (meestal onthou ik dat soort dingen ook wel). De voorstellen die ik doe zijn alleen niet altijd m’n persoonlijke smaak, ik probeer altijd wel heel goed te ‘luisteren’ naar de wensen van TO. Dus wat dat betreft niet gek dat ik het ooit eens voorgesteld heb kennelijk Het is soms idd. ook net wat je zelf al kent/ gewend bent. Voor mij doet deze schrijfwijze echt heel erg pijn aan m’n ogen
Hoe oud was hij? Zou wat zijn als zijn ouders op dit forum zitten en jij voor de inspiratie van deze naam/schrijfwijze hebt gezorgd
Dat is een Griekse godin. Dezelfde als waar sportmerk Nike naar vernoemd is. https://nl.wikipedia.org/wiki/Nik%C3%A8?wprov=sfla1