Ik had vroeger een meisje op de groep die heette Nilufer, Turks volgens mij. Die dame die zo in opspraak was van Volt heet ook zo.
Guilia (rare spelling) Gyorno Miracle D’shon D’she-Naigel Djana Yainora Canova Ludjeno Kjetiel Belizha Naythen (weer die spelling )
Het is dat door je laatste zin tussen haakjes ik begrijp dat het zoals een “normale naam” hoort te zijn, dus ging nog ff een keer of twee lezen en begrijp nu dat het zoals de uitspraak van Nathan op z’n Engels is. Had ik er anders echt niet uitgehaald! Guilia is Italiaans. Wordt ook wel als Giuilia geschreven. Bij Canova is het net alsof ze hun kind Casanova wilden noemen, maar moment suprême toch terugkrabbelden en nét iets anders kozen..
Uziyah. Een uzi is een pistoolmitrailleur. Niet echt een geschikte naam als je het mij vraagt. En het dan ook nog bevestigen met ‘yah/ ja’…: nee
Dit is toch gewoon een zelfbedachte spelling van Nathan (en dan op zijn Engels / Amerikaans uitgesproken)? Zo jammer, want dit is echt wel een mooie naam!
Canova is een Italiaanse beeldhouwer uit de 18e eeuw (Neoclassicisme). Hij vestigde zich in Rome, deed veel aan naaktstudie en stond bekend om zijn gebruik van lichtinval die zijn sculpturen 'tot leven' brachten. Dat leverde vaak een intense en intieme kunstbeleving op!
Ik had Guilia niet zonder i na de g geschreven zien worden. Canova is hier een meisje en Naythen… zo jammer van Nathan.
Zat bij Canova al te twijfelen door het -nova gedeelte. Maar link m zelf dus meer aan een jongensnaam door Casanova. Ja pfff breek me de bek niet open over hoe het anno 2022 kennelijk doodgewoon is om een normale naam te vernaggelen