Ik ook niet hoor, vind Mila en Mia voor zusjes echt heel inspiratieloos overkomen. die volg ik ook ook niet mijn smaak.
Niet perse een opmerkelijke; maar ik vind hem wel afzichtelijk. : Bill.ie wie noemt zijn kind nou naar een kont? T enige woord wat ik kan horen is 'bil' of 'billen' nope, ik snap de naam echt niet.
Ik vind Billie leuk Het is zo'n Engelse naam voor mij, ik hoor daar het woord 'bil' echt niet in, zelfs niet bij de naam Bill.
Hier heeft mijn kind die naam zelf uitgekozen. Het komt schijnbaar van William af. Geen idee hoe. Ik hoop dat hij straks kiest voor die naam als officiële naam met Billie als roepnaam. Voor nu roep ik zijn zelf uitgekozen naam met alle liefde ook al is die heel anders dan de klassieke meiden naam die ik hem eerst had gegeven.
Wij noemen Billie/Billy altijd boekenkast. Man heeft een collega met kind Billy, wij maken er thuis altijd van hoe is het met de boekenkast van je collega? De boekenkast van mijn collega heeft ..... gedaan.
Engels heeft veel rijmende bijnamen! Margaret -> Meg -> Peg; William -> Will -> Bill; Richard -> Rick -> Dick, etc. Ik weet niet precies hoe dat ontstaan is, maar bepaalde regio's in Engeland hebben ook rhyming slang dus misschien heeft het daarmee te maken. William en dan Billy is wel heel schattig
Ik heb dat ook bij deze naam... Ik moet dan idd aan het Nederlandse verkleinwoord denken als in Billetje. Zou er zelf ook nooit voor kiezen, al hoor je het best vaak, zelfs voor meisjes.
Tig. Twintig, dertig, veertig, etc. …? Daymond. Die konden niet kiezen tussen Desmond en Raymond Morri. Doet me denken aan m’n pubertijd toen we altijd ‘morrie’ zeiden ipv. hoi/ hey/ goeiemorgen.
Nouth… Ik gok een hippe spelling van Noud. Ik hou van een stomme h, maar dit slaat nergens op. Als het wordt uitgesproken met de Engelse “th”, heb ik er net zo weinig woorden voor
Xayden, hoorde ik laatst. Ik denk een zelfbedachte variant op Jayden/Ayden. Nog nooit van gehoord in elk geval.
Kecia. Ken m wel als Keshia. Maar met de spelling Kecia klinkt ie wel heel erg als ‘Keesie, ja’ en doet ie me dus eerder aan een jongensnaam denken