geinig, dat is mijn tweede naam. Komt uit de bijbel en schijnt iets te betekenen als meisje of dochtertje. Hoe jij het uitspreekt zo is het volgens mij ook.
Is dat raar? Ik ken meerdere vrouwelijke Aries. Wel allemaal 65+'ers. Afkorting van Arianne ofzo? Mijn moeder heeft ook een best aparte naam voor een vrouw (Jantje).
Jantje of Stijnie ofzo ken ik wel voor vrouwen ja (en idd. meestal 65+-ers). Maar Arie voor een vrouw vind ik toch wel opmerkelijk ja. Ben dat nog nooit tegengekomen in al die jaren.
Van alle namen die ooit in 1 van de opmerkelijke namentopics zijn geplaatst, is dit de eerste waarbij ik me afvraag waarom die hier gepost wordt? Thessa is zo oud als ik me kan herinneren en vast nog wel veel ouder.
Ik vind Tessa / Tess niks aan, maar geschreven als Thessa vind ik het eigenlijk best mooi. Beetje het gevoel van Theresa.
Even een rijtje namen die ooit, -gelukkig- lang, lang geleden, gegeven zijn: Douwtje (en dan ook verder nog Douwes van Douma heten ) Fetje Lutske Seerp Knierke Bokke Tiete Here Rippert Hopper Swobke En deze komt uit datzelfde lijstje, maar vind ik nog best oke: Gaele. Ook deze wilde ik jullie niet onthouden: de allergrappigste aller tijden: Jarig
Meestal wel ja, al vind ik Jitske voor een meisje best wel fris, Hiske echt mega leuk en mooi en Jouke voor een jongen ook wel oké. Imke trouwens ook erg leuk& mooi! Maar ken ook een Beitske bijvoorbeeld, dat vind ik dan weer echt zo’n ouderwetse, geitenwollensokkennaam En Jetske vind ik ook helemaal niets, ook al verschilt het maar 1 letter met Jitske
Ben jij nou nogstééds niet bevallen? Ditmaal succes met de aller-, allerlaatste loodjes dan maar! On-topic: klinkt logisch dat het in België een populairdere naam is, gezien de naam Marie an sich, frans is.
Dat het een reguliere naam is betekend niet dat ik het niet opmerkelijk mag vinden toch smaken verschillen.