Wat Prénatal pareltjes: Jaxx. Op zich niet zo heel vreemd meer anno 2022, ware het niet dat die dubbel ‘iks’ best bijzonder blijft, omdat je nu dus eigenlijk djehks-ks of djehks-iks krijgt. Jaxson. Zullen ze dat werkelijk uitspreken alsof er moet staan ‘Jack (hi)(‘)s son’? Want in principe is die s overbodig natuurlijk nu.. Jaxx- Luxx. Ik begin niet eens meer aan de uitleg waarom ie volgens mij thuishoort in dit topic
15 jaar geleden kwamen wij een Australisch jongetje tegen die Jaxson heette. De moeder had t zo gespeld, zodat t afgekort Jax kon zijn. Op zich wel logische beredenering. Jaxx, Dexx etc. Met 1 x vind ik al vreselijk.
Ik kwam een opmerkelijke (in mijn ogen vreselijke) combi tegen, een drieling: Hope, Faith en Charity. Echt, wat doe je je kinderen aan?
Manish. Inmiddels begrepen dat het een hindoestaanse naam is. Daar ongetwijfeld heel mooi, maar ik kan alleen maar manisch (al dan niet icm. depressief) lezen
Ik ken een Twinkel (zo geschreven). Lange tijd gedacht dat dit haar bijnaam was, totdat ik uiteindelijk vroeg wat nou eigenlijk haar echte naam was....oeps!
De kinderen van Emile Ratelband, ze hebben niet allemaal rare namen, maar één van zijn zoons heet Rolls en één van zijn dochters heet Royce Jongste dochter via draagmoeder heet dan weer Betheke-Pleun
Dit soort combi’s hoor je best vaak. Mij veeeeel te jut en jul Bij Noah verwacht ik trouwens een jongen (bij Noa een meisje)