@Pleegmoeke: ik heb 25 minuten gegraven en alle mogelijke scenario’s doorgezocht, maar kon diegene niet meer vinden. En kennelijk was het niet via via, maar via via via dat ik die naam tegen kwam, want toen ik zocht op Idalette kwam er niet één te staan met een gezamenlijke FB vriend in beeld. Er kwamen overigens nog best wat Idalettes naar voren op FB! Zeker meer dan 30. Edit: ik had me vergist, was via een ander kanaal. Ik heb je ge-pb’t!
Ik dacht heel even dat je dezelfde naam postte als iemand een paar posts voor jou (zie quote hieronder). Aqui betekent trouwens ‘hier’. En aangezien Lina ook gewoon een naam is, lees ik dus steeds ‘hier, Lina’. Alsof je een hond roept die Lina heet
Lumi vind ik nog wel leuk. Is het Finse woord voor sneeuw ook trouwens en daarnaast ook een rivier ergens ver weg van hier Maar Mima vind ik meer een kinderlijke benaming voor een oma ofzo (in Amerika zeggen ze weleens iets van mee-maw (mie-maw) geloof ik. Of voor minima. Is ook fins trouwens.
Broos Het zal wel een verbastering zijn van ambrosius ofzo. Maar als ik het zo zie staan, denk ik toch echt Nee. Is geen koosnaampje, een echte roepnaam.
Ai ai ai. Ambrosius is nog best oké als je het min vraagt. Maar bij Broos heb ik ook associaties die niet zo best zijn. Broos= fragiel én het lijkt op boos
Ik moest inderdaad ook meteen denken aan breekbaar / fragiel. En kreeg daarbij de associatie met de huidaandoening EB.
Niets mis met natuurnamen, al is deze wel vrij bijzonder idd. Ik kan het alleen niet helpen dat ik alleen maar kan denken: ik hoop zó dat ze een eventueel volgend kindje geen El gaan noemen…..