Dat laatste kijk ik dan weer niet van op. Beetje duistere naam wel en daarom zou ik m zelf dus niet geven (net als namen met de betekenis ‘donker’ bijvoorbeeld, waarover het laatst hier nog ging), al vind ik het woord zelf wel een mooie klank hebben.
Laatstgenoemde heb ik wel vaker gezien. Was er niet een acteur genaamd Kiefer Sutherland? (Edit: correct) En Jenelle Evans, één van de Teen Moms, had ooit een ex die zo heet. Vind het zelf ook een hele lelijke naam. Velten klinkt echt zwaar ongezellig en griezelig Beetje als vilt en villen, maar dan de verleden tijd ofzo. Een gevilt schaap kortom Klinkt dus eerder als een werkwoord dan als een naam.
Zo kan je het ook bekijken. Ik dacht meer aan de negatieve kant, de schaduw van, in de schaduw staan, geen positieve associaties iig. Ik had geen jongens- of meisjesgevoel bij deze naam (of woord eigenlijk) vandaar dat ik het erbij zette
Fidelina (vrouw) Best een mooie naam hoor, Lina. Maar door dat Fidel kan ik alleen maar denken aan Fidel Castro…
En heb je gezien hoe zijn oudere broertjes/zusjes heten? Aquilano, Thilano, Aylano, Kenji en Angel. Die laatste twee vallen nog mee maar mijn god wat een vreselijke namen weer...