Jongensnaam en meisjesnaam voor 3e gezocht!

Discussie in 'Babynamen' gestart door EverAfter, 5 mei 2025 om 13:50.

1. EverAfter

EverAfter Bekend lid

14 aug 2014
    675
    43
    28
    Vrouw
    Na heel veel ellende is het ons tóch nog gegund en isaanstaande zomer een prachtig 3e kindje in aantocht.

We hebben al een jongen en een meisje en willen dit keer niet weten wat het wordt.

Beide kinderen hebben een 2 lettergrepige, Nederlands klinkende naam. Beide geen heel veel voorkomende namen, maar ook geen heel bijzondere.

Voor de 3e voelt het vd ene kant heel logisch om ook nu voor een naam met 2 lettergrepen te kiezen, vd andere kant zijn er ook namen met 1 lettergreep die we leuk vinden. Graag jullie mening over de volgende namen en met name bij de jongens zijn suggesties nog steeds welkom.

Jongens:

Simon
    Karsten
    Tuur
    Gijs
    Dirk

Meisjes:

Anna
    Nadine
    Fiene
    Niene
    Lara

2. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.515
    13.801
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ben persoonlijk meestal niet zo’n fan van Nederlandse namen, maar welke namen ik wél leuk vind zijn o.a. Jelte, Jitse, Jasper, Jesper, Mats, Lars (al is die laatste niet Nederlands, maar zo klinkt ie wél vind ik).

Voor meisjes hou ik dan weer van namen zoals Imke, Suze, Rune (dito aan Lars), maar ook Amber of Cato bijv.

Van jullie jongensnamen word ik zelf niet warm.
    Tuur, Gijs en Dirk vind ik echt heel erg gedateerd én boers, sorry.
    Karsten niet mooi omdat het me doet denken aan een vieze korst.
    Simon ook wel wat ouderwets, maar toch wat tijdlozer dan T/G/D.
    Dus van deze 5 zou mijn voorkeur dan uit gaan naar Simon.

Van jullie meisjesnamen dan weer naar Fiene of Niene, waarschijnlijk omdat ik ook de Franse naam Delphine& Dauphine mooi vind, dus daar zit dat “iene/ien” ook in.
    Nadine doet me denken aan die jonge meid die jaren geleden door haar ex om het leven is gebracht. En bovendien vind ik die naam van kinds af aan al niet mooi ivm. geen goede associatie met een toenmalig klasgenote van m’n zus.
    Lara echt zo’n hype naam van de laatste jaren (meisjesnaam met 4 letters en eindigend op -a).
    Anna zooo saai omdat ie zoooveel wordt gegeven al jarenlang. Sorry, maar dat is echt niet mijn ding :|
    Anne heeft dat ook, maar die zou ik persoonlijk eerder kiezen. Komt ook omdat ik die zachter en liever vind klinken dan Anna. Anna klinkt hard en zeurderig (nogmaals sorry) :|

3. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.015
    3.670
    113
    Ben heel benieuwd naar de namen van de eerste 2 zou je die in pb willen delen dan denk ik graag mee.

4. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.884
    5.137
    113
    Ik vind Simon en Fiene het leukst. Anna en Niene ook nog wel oke. De rest is niet mijn smaak.

Waar ik nog aan denk bij deze namen met twee lettergrepen:
    Jesse
    Joris
    Lucas
    Ruben
    Thijmen
    Hugo
    David
    Morris

Eva
    Jasmijn
    Lauren