Je was Makz nog vergeten Ik snap dat ook niet met die dubbele medeklinkers op het eind, natuurlijk "hoort" dat wel zo bij bepaalde namen (Finn bv). Maar bij Lott of Semm komt het al snel dom over.
O ja, dat lijkt ook echt weer een hype sinds 2023/ 2024: geef je kind een bestaande naam en plaats er op een willekeurige plek een stomme h tussen Op die manier “kan” Mahkz of Makhx bijvoorbeeld ook
Was dit in een woonplaats met een A? Ik heb precies hetzelfde gehad een paar dagen geleden. Ik ben er langs gereden maar toen kon ik het niet goed lezen, dus later ben ik er langs gewandeld en toen zag ik dat het Lott was ipv Lou
Haha ja, het werd echt uitgesproken als ietsje. Was in Friesland, dus waarschijnlijk "gewoon" een Friese naam. Maar wel Ytsje bijzonder
Nog maar amper deze geplaatst, kom ik vanmiddag ergens de naam Rennie tegen. Verzin je toch ook niet dat mensen écht heten zoals de anti maagzuurtabletten
Heb dat niet gauw, maar deze naam (al moet ik daar nog even aan wennen) vind ik voor beide geslachten wel kunnen. Die Rennie die ik “zag” weet ik niet of het een man of een vrouw was.