Welk wasmiddel gebruiken jullie voor de kleding was? Zelf heb ik al verschillende merken geprobeerd, ariel, robijn, lenor enzv. maar elke keer vind ik na het wassen dat de was nog een beetje stinkt/ niet fris ruikt. Welk wasmiddel blijft wel langer hangen in de kleding en ruikt lekker??
misschien moet je je wasmachine eens reinigen? daar kan het ook van komen dat de was nog wat muffig ruikt als je het eruit haalt. Ik gebruik wasmiddel van de aldi, met robijn wasverzachter en was ruikt altijd lekker. Zodra ie wat muffig word, reinig ik de wasmachine en is het weer voor bijna een jaar klaar.
haha domme vraag vast hoe reinig je dan de wasmachine Gewoon een was draaien zonder iets erin? De wasmachine is ook best wel oud hoor al 11 jaar geloof ik.
Wij gebruiken hier meestal Ariel/Dash of Robijn (wat in de aanbieding is) en een heel klein beetje Lenor wasverzachter. Wasmachine reinigen is idd een goed idee af en toe, alleen heb ik nog steeds niet de beste manier daarvoor gevonden....
maar net wat er in de reclame is. varieert van huismerk tot ariel. maar idd regelmatig je wasmachine op een kookwas draaien en het bakje regelmatig es uitsoppen doet wonderen
Voor de zwarte kleding robijn met het oranje labeltje ( ruikt heerlijk), voor de witte was witte robijn en voor gekleurde kleding gebruik ik Dash. Sodapoeder vernietigt muffe geuren in kleding of wasmachine. Je zou je wasmachine ermee kunnen reinigen. Op internet tref je een gebruiksaanwijzing van je wasmachine ook al is die 11 jaar. Zoek op naam of merk en je zult erachter komen hoe je het reinigt o.a. de filter die stinkt meestal, omdat er oud water en vuil in hangt.
Ik koop altijd de aanbiedingen . Dus altijd wat anders. Mijn favoriet blijft toch wel dash 2 in 1. Bij alle andere gooi ik Lenor of robijn wasverzachter en het ruikt heerlijk
Ik gebruik voor de gekleurde was, Sunil tropische bloemen & Ylang en voor zwarte was Fleuril. Gebruik altijd wasverzachter van Robijn (de blauwe) Mijn man is allergisch voor sommige wasmiddelen. Pas hebben ze die van Fleuril beetje veranderd, dan is het weer zoeken naar welke ik wel kan gebruiken! Als mijn wasmachine ook niet fris is gebruik ik een wasmachinereiniger. Kan je gewoon kopen bij bijv. KV. Even gebruiksaanwijziging volgen. Heb het vroeger ook weleens gedaan met op een hogere temperatuur wassen. Bijv. witte was op 90 graden.
bedankt voor de tips, het is gewoon zo vervelend als je het gevoel hebt dat de was door de geur niet schoon is! van de week wel het filter schoongemaakt al dat was wel nodig ja!
Wij gebruiken Subliem premium ultra wash.. Ik haal dat altijd bij Action.. Ruikt heerlijk subtiel.. Heb namelijk een hekel aan sterk ruikend wasmiddel.. Wasverzachter gebruiken we nooit..
Wij wassen met robijntje en wasverzachter heb ik van de c1000 witte fles met bloemen ruikt echt heerlijk maar lenor ruikt ook lekker
Het verschilt. Op dit moment heb ik Ah geconcentreerd voor de gekleurde was en Formil poeder voor de witte was. Heb ook nog Hema wasmiddel voor de witte was, Fleuril en Persil, maar die vind ik niet zo heel fijn meer en gebruik ik heel soms. Wasverzachter van Lenor Zomerbries, Kuschelweich creme jojoba. Die twee geuren vind ik echt heeerlijk.
Regelmatig een kookwas doen, bij mij gaan vaatdoekjes en theedoekjes in de kookwas. Bakje van waspoeder eruit halen en zeepresten verwijderen. Je was op tijd eruit halen natuurlijk en netjes ophangen (en niet zoals mijn vriend alles op een rek kwakken en hopen dat het zo ook droogt ) Oh ja, ik gebruik ecover voor hoofdwas en robijn voor de fijne was. En Robijn puur wasverzachter (deze ruikt niet heel sterk maar dat hoeft van mij ook niet)